Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFrancisca van den Pol Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Serious Playground a teachers tool to teach art Inleiding/ introductie
Voorstellen, voor wie mij nog niet kent: Daphne Straver, Docentenopleiding ABV, Fontys Hoge School voor de Kunsten stagiair OSBH Afstudeerscriptie; onderwijstheoretisch en praktisch onderzoek n.a.v. signalering van enige onzekerheid bij sommige leerkrachten mbt de ontwikkeling van kunst educatieve lessen heb ik onderzoek verricht naar de aard en oorzaak van deze onzekerheid. Op grond van deze bevindingen heb ik het product Serious Playground ontwikkeld als hulpmiddel bij de ontwikkeling van een prikkelend kunsteducatief lesaanbod.
2
Inspiratie Art Ducky WES LANG Sanne Kabalt
Veel ontwerpers en kunstenaars hebben een verzameling inspirerende beelden aangelegd waarmee ze hun beeldend proces inspireren. Als docent kun je er een les uit creëren Art Ducky Zelf kreeg ik les in het onderhouden van mijn beeldende processen en het voeden van mijn beeldende inspiratiebronnen van kunstenaar Hans de Wit. Later ontdekte ik hoe ik dit ook kon inzetten als hulpmiddel voor ontwikkeling van kunsteducatieve lessen. WES LANG Sanne Kabalt
4
ON THE WALL
5
Jump! Flip it! OFF THE WALL Draai schuif en speel met de beelden
Bekijk het eens van een andere kant
6
Waar zou dit werk over kunnen gaan?
KUNST KIJKEN Wat zie je? Hoe zie je dat? Waar zou dit werk over kunnen gaan? Waar zie je dat aan? Vragen stellen
7
BEKIJK en BESCHRIJF WAT ZIE JE?
8
BEVRAAG WAT ZEI JE? BESCHRIJF JE WAT JE ZIET?
OF BESCHRIJF JE HOE JE ‘T ZIET?
9
ZIE JE?
10
Voorbeeldopdracht: # KUNST KIJKEN OPDRACHT: Kies één van de afbeeldingen uit de verzameling Beschrijf de afbeelding door de volgende vragen te beantwoorden: A: Wat zie allemaal je op de afbeelding? Heeft het kleur? (welke kleuren zie je?) Is het licht of donker? Welke vorm of vormen heeft het kunstwerk? B: Waar doet het je aan denken? C: Waar denk je dat het over kan gaan? D: Hoe denk je dat het is gemaakt? E: Waar kun je dat aan zien? F: Wat maakte dat je deze hebt gekozen? Je kunt deze opdracht steeds opnieuw maken met een ander kustwerk
12
ON THE FLOOR
13
Voorbeeldopdracht: # BEELD GEBRUIKEN OPDRACHT: Kies DRIE van de afbeeldingen uit de verzameling Beschrijf de afbeelding met behulp van de beschouwingsvragen. Beschrijf wat de beelden met elkaar te maken zouden kunnen hebben A: Maak kopieën van de beschreven afbeeldingen. B: Bewerk de prints met potlood. C: verbind de beelden met elkaar. knip eventueel delen uit of weg D: kijk onderzoekend naar het geheel van de drie afbeeldingen samen. Vormen ze een geheel? Wat moet er nog bij? Teken schilder en bewerk de afbeeldingen tot ze samen één verhaal vertellen. Je kunt deze opdracht steeds opnieuw maken met een ander kustwerk
14
WORK WITH IT FOTO VAN VAKANTIE TEKENING BRANDGANG
(ASSOCIATIES) TEKENING BRANDGANG AFBEELDING NIEUWSBLAD PUT IT TOGETHER (COMBINATIES)
15
P L A Y
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.