Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBarbara de Ruiter Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Gameprogrammeren: Platform-games
Arjan Egges Paul Bergervoet Wouter van Toll
2
Platform-games Genre kwam begin jaren ‘80 opzetten ‘Jumping puzzles’
Springen van ene naar andere platform Obstakels ontwijken Regelmatig gekoppeld met andere game genres, zoals adventure, RPG, shooters…
3
Typen platform-games Eerste games waren 1 scherm per level
Latere games introduceerden sidescrolling Nog later: 3D platform games
4
Veelgebruikte elementen
Levels bestaan uit ‘tiles’ Makkelijk grote levels maken zonder dat het veel geheugen kost Verschillende typen tiles Achtergrondtiles (doorzichtig) Bloktiles Platformtiles (kun je van onderen doorheen springen) Tiles voor begin & einde van het level …
5
Veelgebruikte elementen
Punten/levens vergaren Vijanden of andere (bewegende) obstakels vermijden Puzzelelementen Switch of combinatie van switches vinden om verder te kunnen spelen
6
Tick Tick Resterende tijd Exit Speler Wall tile Waterdruppel
Background tile Achtergrondlagen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.