Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFemke Verbeek Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
VAD bijeenkomst 1.7 Welkom, mededelingen
Bespreken van feedback van leertaak 1 + koppeling naar de praktijk Terugblik en feedback VAD bijeenkomsten periode 1
2
Doelen -het geven en verantwoorden van de feedback op leertaak 1 -een onderbouwd antwoord geven op de vraag hoe men de (positieve) ervaringen van peer feedback kan toepassen in de praktijk -evalueren van de bijeenkomsten vakdidactiek periode 1
3
Bron plaatje: https://www. google. nl/search
4
Peer feedback: geven en ontvangen van feedback
Peer feedback is een proces waarin je minimaal twee personen nodig hebt. Namelijk iemand die feedback kan geven en iemand die de feedback ontvangt. We spreken van peers als er sprake is van gelijkwaardige personen, zoals bv. studenten uit een groep of collega’s. Het doel van het geven van peer feedback is dat het deelnemers aan het proces verder helpt in hun leerproces door feedback (onderbouwd) te geven en feedback (onderbouwd) te ontvangen Het geven van peer feedback kan in een F2F-sessie maar kan ook online plaatsvinden in een online omgeving. In de beleving gaat peer feedback vooral over wat de ontvanger van de feedback met de feedback kan. Uit onderzoek* in de praktijk blijkt echter dat de gever van feedback ook veel kan leren van het geven van feedback. Deze manier van kijken naar feedback vraagt voor de meeste studenten/docenten een zogenaamde mindshift. *door Esther van Popta, promovenda en Senior adviseur Onderzoek en Onderwijs met ICT/HAN. Negatieve ervaringen: Het kost (veel) tijd Nog te weinig hoogste niveau: gebruik kennis moet beter Te veel productgericht, te weinig gedraggericht Docenten zelf nog onvoldoende model Dosering: soms te veel, soms te weinig feedback In lessen niet altijd voldoende aandacht voor feedback Technische problemen Positieve ervaringen: Leereffect: vergroot kwaliteit producten en leren student Kwaliteit van de feedback is toegenomen Studenten en docenten zien de meerwaarde in relatie tot didactiek en profiel Studenten zien meerwaarde voor hun praktijk
5
Terugblik peer feedback
Wat heb jij geleerd n.a.v. het geven van feedback op VAD leertaak 1? In hoeverre is het peer feedback format een hulpmiddel? Wat heb jij geleerd n.a.v. het ontvangen van feedback op VAD leertaak 1? Welke ervaringen neem je mee naar de lespraktijk?
6
Theoretische verantwoording VAD leertaak 1
- Ebbens (2013) Effectief leren hoofdstukken Geerts( 2011) Handboek voor leraren hoofdstukken 2 en 3 ( ) - Taxonomieën/ aangepaste taxonomie van Bloom/ taxonomie-format - Constructive alignment (Kwalificatiedossier MBO) relatie leerdoelen, leeractiviteiten en toetsing /leeropbrengst, samenstelling van een leerdoel - Leeractiviteiten ontwerpen : werken met opdrachten, werken met cases, werkvormen voor het activeren van voorkennis, mindmapping, stille discussie, translatie/interpretatie bij beeldmateriaal, - Leren met ICT: T pack model / ict als doel of als middel, ict werkvormen
7
Tot slot Feedback vakdidactiek periode 1 Werkvorm: Jubel en Klaagmuur
Bron plaatje:
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.