De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Fuifbuddie-opleiding 2016

Verwante presentaties


Presentatie over: "Fuifbuddie-opleiding 2016"— Transcript van de presentatie:

1 Fuifbuddie-opleiding 2016
SAFE PARTY ZONE Fuifbuddie-opleiding 2016

2 Uitgangspunten Fuiven is dé populairste bezigheid voor jongeren
Recht op veilig fuiven: voor jongeren, organisatoren én ouders. Fuiven is een leerschool maar houdt risico’s in: Contacten leggen Grenzen ontdekken Verantwoordelijkheid Weerbaar zijn in verleidelijke omstandigheden Verkeerde vrienden Intoxicatie Vechtpartijen Vandalisme Algemene veiligheid Om Safe Party Zone op te starten en uit te werken gingen we uit van twee uitgangspunten: Fuiven is dé populairste bezigheid voor jongeren Het is gewoon zo dat fuiven een groot deel zijn van de leefwereld van jongeren. Fuiven is een leerschool maar houdt risico’s in Je leert op fuiven jezelf kennen, je vrienden kennen.

3 Geschiedenis Kortrijk / JC Tranzit al jarenlange ervaring ivm fuiven
Fuifzaal JOC/JC Tranzit cap. 400/500 Kleizaal cap. 3200 Eigen beheer Verschuiving van Kleizaal naar Kortrijk XPO Privaat publieke samenwerking Vaakst voorkomende problemen Brandveiligheid & crowdmanagement Kleine vechtpartijen Terugkerende groepen amokmakers

4 Geschiedenis Uitbating Kleizaal – capaciteit 3200 bezoekers Elke week andere organisatoren Herrieschoppers kunnen steeds opnieuw hun gang gaan Vanuit exploitatie Kleizaal: Aanstelling vaste securityfirma Toegangsverboden uitgevaardigd door exploitatie vzw Herkenning door vast aangestelde firma Menselijke fouten Geen procedure, kans op willekeur Zeer duur voor organisatoren Stopzetten exploitatie, publiek private samenwerking XPO

5 Sinds 1 september 2012: Verplicht!!!
Uitdagingen Gekende herrieschoppers weren Toepasbaar door verschillende organiserende erkende (jeugd)verenigingen Toepasbaar in verschillende soorten accommodaties Zalen van de Stad Kortrijk: OC’s JC Tranzit Zalen met een overeenkomst: OBEE, De Kreun, XPO, Campus Katho,…. Sinds 1 september 2012: Verplicht!!!

6 Safe Party Zone = Label Licentie toepasbaar op fuiven die werken volgens veiligheidsstandaarden → ook voor andere steden. Breder dan enkel toegangscontrole: crowdmanagement, EHBO, security, … → Fuifbuddie-opleiding. Toegang ontzeggen voor alle fuiven die werken met SPZ label, ongeacht zaal en ongeacht organisator. Signaal voor bezoekers, ouders en organisatoren: waarmerk. Het systeem heeft een licentie die toepasbaar is op alle fuiven. Het systeem wordt ook verkocht in andere steden. De toegangsverboden zijn dan anders. Want de burgemeester kan enkel toegangsverboden uitschrijven voor fuiven die doorgaan in Groot-Kortrijk. Het gaat verder dan enkel toegangscontrole. Door de fuifbuddie-opleiding zien jullie belangrijke thema’s rond fuiven. Deze expertise nemen jullie ook mee naar de fuiven die jullie organiseren. De toegangsverboden gelden voor iedere fuif binnen Groot-Kortrijk die het SPZ label heeft. Het is op de laatste plaats een duidelijk signaal naar fuivers, ouders en organisatoren.

7 Wet Op Privacy Communicatie op tickets (ticketclausule)
“Dit ticket is een overeenkomst. Bij aankoop ervan verklaar je je akkoord dat jouw persoonsgegevens kunnen worden verwerkt indien je inbreuken pleegt op het huishoudelijk reglement van de fuif ( . Die verwerking van de gegevens gebeurt enkel ifv de toegangscontrole op safe partyzone events en zal gebeuren volgens de modaliteiten zoals vermeld in de algemene politieverordening van de stad Kortrijk hoofdstuk 10, artikel 268 bis.” Communicatie op website: Stad Kortrijk: Procedure Communicatie logo op alle promotie kanalen! Affiche, flyer, banner op Facebook, … Communicatie aan de ingang: Om aan de wet van de privacy te voldoen moeten volgende zaken zeker gebeuren/worden meegedeeld: Dit wordt door ons voorzien, jullie moeten sommige naleven. Communicatie op de tickets die jullie verkopen. Op de website van Stad Kortrijk kan je de procedure van SPZ terugvinden. We zijn verplicht dit te communiceren voor wanneer er mensen zijn die het logo zien en wat meer info willen. Op ALLLEEE kanalen die jullie gebruiken om promotie te voeren: affiche flyer, banner op facebook, website, … moet het logo duidelijk komen. Zo kunnen er zeker gaan misverstanden ontstaan aan de ingang. Communicatie aan de ingang  banners die moeten uithangen voor er betaald wordt. De beschermde database. Waar de toegangsverboden in zitten en enkel ik van weet wat het wachtwoord is. Huishoudelijk reglement Vraag naar elektronische identiteitskaart Beschermde database!!!!

8 Controle aan de ingang Drugs


Download ppt "Fuifbuddie-opleiding 2016"

Verwante presentaties


Ads door Google