Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLeona Gerritsen Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager online NPO Zapp en Zappelin
2
Twitter Twitter is het perfecte medium om de doelgroep van Zapp te bereiken: zorg dat je daar bent waar je publiek is. Roze = waar Geel = niet waar
3
Content Wat werkt beter? Roze Geel
4
Kleine flauwe ‘spelletjes’ werken! Maak unieke content met jouw merk.
5
Targetting Om de Zapp-fans op Facebook te bereiken moet je als doelgroep jaar invullen. Roze = waar Geel = niet waar
6
Brainstorm Wat is belangrijk aan een brainstorm?
Roze = niemand blokkeert elkaar Geel = veel bier en bitterballen
7
Budget mkt plan Voor de uitvoering van een goed marketing- en communicatieplan heb je minstens €20.000,- nodig. Roze = waar Geel = niet waar
8
Social Media Wanneer is de Zapp-doelgroep het meest actief op social media? Roze = om uur Geel = om uur
9
Shoot-out Hoeveel abs. kijkers had de eerste uitzending van het Jeugdjournaal in vernieuwde vorm op 21 augustus dit jaar?
11
Zapp en Zappelin Onderdeel NPO Doelgroep Inzicht Bewijs Programmering
12
Onze producten Televisiezenders Evenementen Zapp en Zappelin
Doeboek Zappelin 2 sites: Zapp.nl en Zappelin.nl 4 apps: iOS en Android Zapp en Zappelin Facebook: Zapp en Zappelin Instagram: Zapp en Zappelin Snapchat: Zapp Pinterest: Zappelin YouTube: Zapp en Zappelin Nieuwsbrieven Zapp en Zappelin
13
Soorten content Interactieve spelletjes en grapjes Actualiteit Acties
Backstage Linkpost voor clicks Foto-post voor interactie Video-post voor views Inhoudelijke content vs marketing-content Plaatjes op Instagram Video’s op Facebook en Instagram story Livestreamen Events
14
Doen! Kies je kanalen claim je merk op de andere kanalen
Maak een content planning en houd je daaraan Interactie: Bereikbaar Reageer op andere merken Vraag om interactie Templates In hokjes denken en targetten: jaar Post voor kinderen om uur
15
Niet doen Overdaad schaadt Lange teksten
Streven naar directe conversie vanuit social media Een onderwerp te vroeg laten leven (m.u.v. events) Een medium voor meer doelgroepen gebruiken
16
Inspiratie Ontwikkelingen delen Vakliteratuur Concurrentie
Creatieve sessies / brainstorms Evaluaties
17
Welke kanalen? Kanaal starten = belofte aan je publiek
Maak gebruik van je hoofdmerk YouTube voor lang-houdbare video-content Live content live streamen Verkies Instagram boven Facebook Vergeet Twitter Pinterest voor (huis)moeders
18
Media inkoop Promoot redactionele posts i.p.v. je pagina
Promoot een organisch succesvolle post Instagram en Facebook voor directe conversie. YouTube voor bewustwording of conversie buiten het internet CTR op Instagram het goedkoopst, daarna Facebook. YouTube is het duurst Filter op Snapchat kopen
19
Marketing communicatieplan
SWOT 360 graden (input alle afdelingen) Marketing middelen (OOH, Print, Radio, TV, Drukwerk, Online) Samenwerkingen Budget
20
Marketing communicatieplan
Anti pestweek 2017 Kerngroep (ideeën / plan / to do) Ambassadeurs Website Promo’s Persbericht Output
21
Liesbeth Demmenie - Lergner
Vragen? Liesbeth Demmenie - Lergner Laura Ophof - Bosch
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.