Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
KA2 – "The Future Teachter 3
KA2 – "The Future Teachter 3.0 as a bridge to accessible and customized adult education".
2
SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE WAAROM THE FUTURE TEACHER?
Definitie van de toekomstige leerkracht: De toekomstige leerkracht maakt gebruik van zijn technologische en pedagogische vaardigheden en zijn / haar inhoudelijke kennis om op vernieuwende manieren te inspireren, te ondersteunen en zo leerlingen te boeien. Dit omvat ook het delen en hergebruiken van methoden en materialen met leeftijdsgenoten. Deze nieuwe bevoegdheid kwalificeert de toekomstige leraar voor alle uitdagingen zoals integratie, differentiatie en gepersonaliseerd leren.
3
SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE DUURTIJD
Het project loopt van september 2016 en eindigt in augustus 2019.
4
SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE Partners
Provinciaal Onderwijs Vlaanderen Pedagogische Ondersteuning (POVPO) => Coördinator 12Change Learning (Nederland) Norsk Nettskole (Noorwegen) Learning Apps (UK) De partners hadden al een samenwerking en uit die samenwerking is het project gegroeid.
5
SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE DEELNEMERS AAN HET PROJECT
Docenten/lectoren Cursisten
6
SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE DE ORGANISATIE
POVPO was de penhouder in gans het schrijfproces van het project. Schrijfproces gestart in september en eindigde in maart 2016 Deelname aan schrijf- en feedback sessies van Epos Dossier laten nalezen door Ryckevelde Samen met 12Change Learning (NL) hebben we het project vorm gegeven, steeds in overleg met de andere partners. Doordat alle partners elkaar vooraf al hadden ontmoet konden we deze schrijfwijze aanhouden. Learning Apps en Norsk Nettskole gaven feedback op de teksten uit België en Nederland. De eindredactie gebeurde door Learning Apps omwille van de Engelse taal. maandelijkse face-to-face meeting met 12Change Learning en maandelijks online meetings met de andere partners. In februari en maart zijn het aantal meetings wekelijks georganiseerd
7
SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE ERASMUS+ PRIORITEITEN
De competenties van de docenten in volwasseneneducatie verhogen. Ontwerpen en implementeren van de basisvaardigheden en kerncompetenties Horizontale prioriteit: Verbeter de prestatie in relevante en op hoog niveau van basisvaardigheden en transversale vaardigheden in een leven lang leren
8
SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE PROJECT OUTPUTS
Het project bevat 4 outputs Digital Thermometer ( digitale intaketoets) Digital Compass ( individuele leerlijn op basis van intake) Digital Journey ( leermodules) Sharing and reusing online learning materials 10 nano-lessen voor beginners 10 nano-lessen voor gevorderden
10
SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE PROJECTOPVOLGING
Elke maand hebben we een online meeting met de partners. Anika en OpenProject Face to face en online meetings We gebruiken Anika als registratietool en hebben een projectoverzicht in OpenProject zodat de coördinator alles kan opvolgen. 2 keer per jaar komen we face-to-face samen met alle partners. In november hebben we de kickoff in Vlaanderen gegeven en komen in maart opnieuw samen in Engeland.
12
SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE VERSPREIDING VAN DE RESULTATEN
Alle partners hebben zich akkoord verklaard met het disseminatieplan waarin staat dat ze intern de collega’s op de hoogte houden van de vorderingen en ook extern hun doelgroep informeren. Ook verwachten we dat elke partner de resultaten meedeelt op conferenties, studiedagen, ….
13
SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE VERSPREIDING VAN DE RESULTATEN
Website in opbouw (lancering 15 maart 2017 ) Facebookgroep Facebookpagina Twitter Friday talks Vanaf februari/maart 2017 gaan in Engeland, Noorwegen, Nederland & Vlaanderen maandelijkse webinars georganiseerd worden over diverse thema’s zoals principes van John Hattie, Future-proofing the future teacher, flipping the classroom, using ICT tools, T-Pack …
14
Vragen? Katrien.bernaerts@toll-net.be
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.