Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMaria de Backer Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
van specialist naar generalist L&D-professional wordt Business Partner
Rino Schreuder – EMD slides: L&D-professional wordt Business Partner Doelstelling: een goed gesprek 1 uur Van 5 (RS’) acties naar 15 van ons allemaal Subtitel: Strategisch Leren in Organisaties Effectief Geïntegreerd in het werk Intelligent
2
Rino Schreuder EMD Centre – uitgever opleidingsinformatie
tijdschrift MD & MDonline.nl – hoofdredacteur Development & Learning in Organisations – redactielid stichting EDU-DEX – secretaris Altijd bezig met leren en ontwikkeling Uitwisseling van kennis, informatie en ervaring Partijen bij elkaar brengen, nieuwe combinaties tot stand brengen
3
Aanbod- of vraaggestuurd Specialist vs. Generalist De waarde van L&D
Welke taal spreken we? Aanbod- of vraaggestuurd Specialist vs. Generalist De waarde van L&D De externe context Profiel L&D business partn. Weer wat geleerd: Japanse methode om ideeën over te dragen en brainstorms te starten 20 plaatjes X 20 seconden 6 min 40” Bijna geen lettertjes plaatjes Weinig nuance en details, de rest van het uur Vooral: uitwisseling van kennis, informatie en ervaring aan tafel Vijf concrete acties betere resultaten business op basis van 5 pijlers die ik eerst zal introduceren
4
Onze taal pijler 3-B. bekijk het van de andere kant HR sector Jargon
Effect? - kost tijd Kost geld Is ingewikkeld Eigen wereld Nieuw jargon Het blijft jargon
5
De taal van de business Lees de vakpers over ontwikkelingen in de sector Stop met benchmarken Ken marketing en sales mensen en praat met ze Weet wat er speelt en gaat spelen Technologie Bestaande en nieuwe Concurrentie Doelgroep
6
L&D revisited AANBOD GERICHT FOCUS cursus / instrument ORGANISATIE
L&D specialisten STRATEGIE mensen voor cursus of instrument vinden INTERACTIE / KLANT interventies SUCCESCRITERIA aantal gebruikers ROI interventie klanttevredenheid VRAAG GERICHT uitdaging / probleem L&D generalisten oplossing ontwikkelen m.b.v. L&D-methoden continue relatie oplossing probleem ROI van de klant klantentrouw ORGANISATIE L&D specialisten L&D generalisten
7
Van der Ploeg & Leemereise, 2010
8
Ten Hoor & Reumkens, 2014 Ulrich, 1997
9
De waarde van L&D cre -ate value add value value for money
Voeden en versnellen strategie Kansen scheppen & benutten Talent optimaal inzetten Inventieve oplossingen L&D richten op de strategie Competentie-ontwikkeling Effectiviteit en alignment Kostendekking / ROI Efficiëntie State-of-the-art professionaliteit Talent Management HR Develop- ment Learning & naar Ingham, 20014
10
Context L&D Business Partner
Artificial Intell. / cobots /chatbots Social Media / Gamification Big Data / IoT Hybride organisaties Agility TEAL / Cyaan Blockchain Alternatieve business modellen
11
L&D-Business Partner:
generalist vernieuwer verbinder
12
slides: www.MDonline.nl #RinoSchreuder
Meer: slides: #RinoSchreuder Blog Nog meer: tel. 06 – ggfgf
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.