Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdStefan de Haan Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Omgevingsonderwijs Wat? Leren in en van de (eigen) omgeving Waarom?
Gebruik maken van de kennis die leerlingen al hebben Leren in een betekenisvolle context Koppelen van schoolkennis aan echte kennis Vakoverstijgend en samenwerkend Motiverend
5
Omgevingsonderwijs Hoe?
Model in stappen Voorbereiding Veldwerk Verwerking van de gegevens Verdieping Presentatie
6
Voorbereiding Aandacht richten, motiveren
Voorkennis opvragen, koppelen aan de les, leerdoelen, nut De leerlingen moeten goed weten waar de opdrachten zijn, en wat ze moeten doen Alle onbekende technieken moeten worden geoefend Groepsindeling, materialen, enz. bekend maken Beoordeling moet duidelijk zijn
7
Veldwerk De leerlingen gaan op pad met de opdrachten.
Ieder groepje doet een eigen opdracht De leerlingen inventariseren, tekenen, meten, interviewen; ze verzamelen hun gegevens De docent is afwezig, begeleidt op afstand
8
Verwerking van de gegevens
Terug op school gaan de groepjes de data ordenen, analyseren, enz. Ook dit gebeurt meestal via een opdracht De docent begeleidt
9
Verdieping Afhankelijk van de opdracht moet er nog aanvullende informatie worden opgezocht; aanvullend interview, bibliotheek, archief, internet De docent begeleidt
10
Presentatie De leerlingen presenteren hun resultaat
In beeld, in geluid, mondeling, Posters, folders, tentoonstelling, kunstwerk, advies, enz. De docent begeleidt Cijfers
11
Omgevingsonderwijs en Marzano
Voorbereiding Veldwerk Verwerking van de gegevens Verdieping Presentatie
12
Omgevingsonderwijs en Kolb
Alle leerstrategieen komen aan bod.
13
Omgevingsonderwijs en Meervoudige Intelligentie
Je leert met al je zintuigen: Zien, Voelen,Horen en Ruiken De zeven of acht verschillende intelligenties, zoals beschreven door Gardner, kunnen aan bod komen.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.