De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kennis omzetten in resultaat

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kennis omzetten in resultaat"— Transcript van de presentatie:

1 Kennis omzetten in resultaat
Double Quality Counseling VEENENDAAL

2 Onderwerpen Voorstellen DQC Ervaringen met ondernemers
Onze persoonlijke frustratie Mijn tent wordt top…. VBW Toegevoegde waarde Afspraken

3 Onderwerpen Voorstellen DQC Ervaringen met ondernemers
Onze persoonlijke frustratie Mijn tent wordt top…. VBW Toegevoegde waarde Afspraken

4 DQC voorstellen Achtergrond Achtergrond
Marketing & communicatie & Events Commercieel econoom Organisatiepsycholoog Coach Achtergrond Sales, Marketing & Communicatie Management & Leiderschap Learning & Development Coach Retail, fysiek en online; B2B & B2C; Interimmanagement; Business development; Communicatie; Salesvaardigheid; Marketing; Personal Coach

5 Voorstellen Passie Veel belangrijker dan alles wat er aan kennis en vaardigheden bij ons aanwezig is, is onze manier van werken. Wij zijn positieve denkers, oplossingsgericht met veel energie. Kenmerkend is dat we simpel kunnen communiceren. Kort, bondig en duidelijk. Om er uiteindelijk door onze aanpak voor te zorgen dat we veel energie genereren bij onze klanten, maar ze vooral ondersteunen om die energie in geld verdienen om te zetten. Want, bij al onze klanten in Nederland, met name in de bloemenretail, wordt extreem hard gewerkt en veel te weinig verdient. Dat kan niet alleen anders, dat moet anders. De passie die deze ondernemers iedere dag weer laten zien, de liefde die ze hebben voor het product is indrukwekkend. Wij als DQC ondersteunen bloemistwinkeliers om door professioneler en slimmer ondernemen, beter met hun tijd om te gaan en meer geld te verdienen. Het woord is inmiddels genoemd: Ondernemen.

6 Ervaringen Passie Product
Wellicht is het goed dat ik u eens meeneem in de ervaringen die wij buiten opdoen in de vaak harde buitenwereld. Een wereld waar de passievolle oude, maar zeker ook jonge ondernemer aan de slag is of gaat met tomeloze energie. Een prachtig product. En wat we ook dagelijks merken is dat ze wel erg hard werken, maar vaak niet met de juiste dingen bezig zijn. En daar komt dan vaak nog bij dat rekenen niet de sterkste kant is. Kortom, passievolle mensen, liefde voor het product (en terecht) en enorm in de werkstand. Men is enorm product georiënteerd! Maar er komt nog iets bij…. Passie Product

7 “Bloemisten zijn te vergelijken met een eiland ……”
Twee jaar geleden werd ik voor een interview gebeld door de redactie van Bloem en Blad. In het interview ging het over de retail en natuurlijk over bloemisten. De mevrouw stelde de treffende vraag; “als je bloemisten zou moeten vergelijken met iets, wat zou dat dan zijn…?” Na een moment van nadenken zei ik, dat moet dan een eiland zijn. Het eiland beschikt wel over een brug, maar dat is dan een ophaalbrug, en die staat omhoog. Bloemisten willen graag alles alleen doen. Ik bedoel dan niet per definitie dat ondernemers samenwerken…. Ook binnen een bedrijf hebben bloemisten moeite om samen te werken. ‘ik doe het wel even snel…..’ Dan is het sneller klaar en beter uitgevoerd, helaas heeft de medewerker niets geleerd. “Bloemisten zijn te vergelijken met een eiland ……”

8 Mijn Tent wordt Top “Het product is géén doel, maar een middel ….”
Ik heb gesproken over passie, over het toch wel zoveel mogelijk alleen doen….. en over het feit dat de bloemist zeer op het product-georiënteerd is. Je zou bijna denken dat het product het doel is, echter het is slechts een middel om succesvol te zijn. Vooral die onderwerpen staan centraal in het ondernemersprogramma Mijn Tent wordt Top!. Hoe zorg ik ervoor dat ik met al mijn talent, mijn passie voor bloemwerk en mijn opgedane kennis een bedrijf ontwikkel wat richting heeft; een gezonde balans is tussen werk en privé; waarin mensen werken die betrokken zijn en kennis hebben van producten en klanten; die weten hoe de onderneming tikt en waar de foucs op ligt; en die commercieel handen en voeten kan geven aan klantcontacten; Want, het product is niet het doel is, maar het is een middel om geld te verdienen. De belangrijkste persoon daarin ben IK-zelf “Het product is géén doel, maar een middel ….”

9 NU Even stilstaan Wat wil ik? Wat is mijn doel?
Waar krijg ik energie van? NU: een moment waar het verleden in contact komt met de toekomst. Vandaag! Wat doe ik vandaag? Welke keuzes maak ik vandaag? Waar zijn die keuzes op gebaseerd? Vanuit welke kennis en ervaringen maak ik ze? En met welk doel? Daarbij stilstaan kan een hoop shit voorkomen. Bloemisten zitten vol passie en zijn vooral doeners….. Altijd actie. Om die reden hebben we in MTWT bij de start veel tijd ingebouwd voor de rol van de ondernemer en de IK-persoon. Want, alles draait om IK. Wat kan IK? Wat weet ik? Wat wil IK? Nadenken over IK is essentieel. Stilstaan bij de vraag; “is de huidige situatie zoals ik die zou willen?” Wat wil ik nu dan eigenlijk echt? Welke doelen streef ik na? Wordt ik daar gelukkig van? M.a.w. hou ik dat vol…. Bouw ik energie op of loop ik erop leeg? En dan vooral hoe ga ik ervoor zorgen dat ik mijn doel ga realiseren?

10 Samenwerken en jouw rol! Meten is weten! Reflectie
Samen een plan maken! Samenwerken en jouw rol! Meten is weten! Reflectie Als ik al een plan maak, hoe ziet dat er dan uit? Betrek ik mijn medewerkers? Zijn zij ook voor onderdelen verantwoordelijk of blijf ik lekker alleen aanklooien? Kortom, wat is mijn rol in de uitvoering van een plan en hoe is dat voor iedere medewerker? Hoe meten we ons succes en daarna, hoe hebben we het gedaan? Wat ging goed? Wat moet beter? Wat hebben we geleerd? Zo blijft het bedrijf en de medewerkers/ondernemer ontwikkelen.

11 Wat komt er zoal kijken bij het ondernemen
Wat komt er zoal kijken bij het ondernemen? Om succes te hebben is iedereen van grote waarde! Persoonlijke kracht en zelfvertrouwen ontwikkelen Doelen en het plan van aanpak! Communicatie naar medewerker, partners en consument MarketingMIX in de praktijk Samenwerken, motivatie en ontwikkeling Klantbeleving en toegevoegde waarde bieden Sparren over ondernemerschap Verwachtingen en resultaat Marketing; cases uit praktijk Op school en na school zijn twee verschillende werelden… Hoe moeilijk is het om op school binnen de geldende kaders motivatie op te bouwen om alle vastgestelde programma’s te doorlopen? Na school is het minstens zo ingewikkeld om vanuit de intrinsieke motivatie richting te geven aan je leven. Of je nu ondernemer bent of medewerker. In zo’n proces kan je best wat hulp gebruiken. Om die theorie en praktijk bij elkaar te brengen zijn er legio mogelijkheden. Net als in een goed georganiseerd bedrijf is het essentieel dat het belang van de klant voorop staat. Dat betekent dat er individueel moet worden ingezoomd waar behoefte aan is. Daarna wordt er een passende oplossing geboden. Zo werkt het ook hier. In een verkennend gesprek moet worden vastgesteld waar de behoefte ligt, zodat een passende oplossing volgt. Wat zou het geweldig zijn wanneer we samen in staat zijn om de werknemers en ondernemers van morgen met de juiste kennis en beleving in hun toekomstige wereld te krijgen. Vooral omdat werken en ondernemen slechts een middel is in het leven en geen doel. Mogelijkheden Toegevoegde waarde En nu?

12 Dank voor de aandacht! Samen bouwen aan toekomst…
Mochten er vragen zijn… dan ;-) Ander ‘klik’ Einde Dank voor de aandacht!


Download ppt "Kennis omzetten in resultaat"

Verwante presentaties


Ads door Google