Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDamian van den Berg Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Onderzoek: De kwaliteit van Geo Future school Modules
Charlotte Puister Rijksuniversiteit Groningen
2
Geo Future School Onderwijs in modules Kernthema’s (Grand Challenges)
Een internationale karakter Vakoverstijgend werken Samenwerking met bedrijven Onderzoekend leren (ook veldwerk) Geo-ICT bij gebruiken bij het oplossen van vraagstukken
3
Onderzoek Onderzoeksvraag
“Welke onderdelen van de modules zijn belangrijk bij het bepalen van de kwaliteit van een GFS module volgens de Geo Future School en wat zegt dit ons (toekomstig) aardrijkskunde onderwijs?”
4
Methode Interview met Rob Adriaens
Mede-oprichter van de Geo Future School en medewerker van het KNAG, het Cito en docent aardrijkskunde op CSG Het Streek in Ede
5
(voorlopige) resultaten
Belangrijkste onderdelen module: Vakoverstijgend collega’s van verschillende vakken werken samen Samenwerken met partner een bedrijf of kennisinstelling biedt expertise Voorbeeld: Grebbelinie Docenten AK, GS en EC werken samen met de Stichting Grebbelinie eigen belang: jongeren treken naar nieuw museum
6
(voorlopige) resultaten
Kwaliteit wordt gewaarborgd door feedback op ‘first draft’ module en GFS scholingsdagen Nu: Rob, Joop (van der Schee) of specialist onderwerp Toekomst: commissie van specialisten en medewerkers Voorbeeld: Grebbelinie De specialist die feedback geeft is in dit geval voorzitter van de Stichting Grebbelinie
7
(voorlopige) resultaten
Toekomst (aardrijkskunde) onderwijs “Onderwijs moet ergens over gaan” Grand Challenges Vakoverstijgende projecten buiten vak lessen om Aardrijkskunde als ver bindend vak (is het nu al!) Vak lessen: 80% Vakoverstijgende projecten: 20%
8
Geïnteresseerd? Bedankt voor jullie aandacht!
Neem een flyer mee en schiet me na de Teach Meet even aan! Bedankt voor jullie aandacht!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.