Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdTheodoor ten Hart Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
VNPF voor de vierde keer de ConjunctuurWijzer Poppodia en – Festivals laten uitvoeren.
Deze aflevering weer zowel podia als festivals (festivals maar eens per jaar) De vertrouwensindex is het gemiddelde van de vertrouwensindexen van podia en festivals bij terugblik (ging het het afgelopen jaar/seizoen beter/slechter dan het seizoen/jaar ervoor) De terugblik laat zien dat het bij de meeste festivals over de afgelopen editie beter is gegaan dan die van het jaar ervoor, maar dat men voor het komend jaar iets minder vaak optimistisch is (maar nog altijd flink boven 0) Als we dat vertrouwen vergelijken met de Cultuur in den brede (Musea, Schouwburgen, Concertzalen, erfgoed) en met het vertrouwen van het bedrijfsleven in Nederland. Dan ging het over het afgelopen jaar bij veel festivals positieve resultaten geboekt zijn, meer dan cultuur of de zakelijke dienstverlening. Maar voor de verwachting ligt het allemaal weer tamelijk dicht bij elkaar. Positief, maar niet denderend.
2
VSCD eerste keer meegedaan
VSCD eerste keer meegedaan. Daarom alleen (terugblik) en (verwachting); Deze slide laat zien wat de vertrouwensindex voor het komend half jaar is, nl. 13,5 bedrijfsmatig en 22,8 inhoudelijk. Allebei iets hoger dan feitelijke terugblik over Anderen die binnen de culturele sector meedoen: VNPF en Museumvereniging: allebei minder vertrouwen dan Schouwburgen en Concertzalen. (verklaring VSCD podia komen echt uit een dip….?? We kunnen dat vertrouwen vergelijken met de Kunsten in het algemeen (Musea, Schouwburgen, Concerzalen en Poppodia) en met het vertrouwen van het bedrijfsleven in Nederland. Allemaal positief. Zakelijke dienstverlening in heel Nederland net als poppodia 6,8, Musea nog iets daaronder (4,8) Schouwburgen en Concertgebouwen nog met meest en gestegen van 19 (terugblik) naar 22,8 (vooruitblik)
3
Actualiteit: samenwerking
Met wie werkt u samen (veel of intensief)? 66% culturele instellingen (bibliotheek, filmhuis, kunstencentrum) 30% sociaal maatschappelijke organisaties binnen de gemeente 38% commerciële bedrijven in instellingen 27% andere podia buiten de gemeente Het hoofddoel van de samenwerking: 60% nieuw en ander publiek 47% nieuw aanbod 12% efficiency/financiën (wel 66% nevendoel) Drijvende kracht achter de samenwerking – sterk sturend 56% podium – (gemeente 69% passief of niet/nauwelijks)
4
Actualiteit: samenwerking
Met wie werkt u samen (veel of intensief)? 64% culturele instellingen (bibliotheek, filmhuis, kunstencentrum) 47% sociaal maatschappelijke organisaties binnen de gemeente 44% commerciële bedrijven in instellingen 32% andere podia buiten de gemeente Het hoofddoel van de samenwerking: 63% nieuw en ander publiek 42% nieuw aanbod 16% efficiency/financiën (wel 66% nevendoel) Drijvende kracht achter de samenwerking – sterk sturend 61% podium – (gemeente 72% passief of niet/nauwelijks) Hier de aanwezigen in de zaal inhalen.
5
Conclusie en Discussie: de cijfers voorbij
Samenwerking is hot (85% doet het); Opvallend: veel culturele instellingen (66%), weinig sociaal-maatschappelijk (30%) Podia in grote meerderheid (56%) zelf aan het stuur Inhoudelijke redenen (publiek en programma); efficiency en geld hoogstens nevendoel Het minst wordt samengewerkt met podia in andere gemeenten: waarom? Hier de zaal inhalen. Afhankelijk hoeveel tijd je hebt lang of kort bij stil staan. Alle drie mooie discussieonderwerpen voor het panel
6
www.conjunctuurwijzer.nl Ondersteund door
Ga naar de website voor hele verslag. Handout ligt in de zaal Ondersteund door
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.