Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
WEERWOLVEN IN WAKKERDAM!
Het ingeslapen dorpje Wakkerdam wordt sinds enige tijd belaagd door weerwolven
2
Het verloop… Elke nacht veranderen bepaalde bewoners van het gehucht in mensverslindende wolven, die afschuwelijke moorden plegen... Moorden, die het daglicht niet kunnen verdragen... De burgers besluiten hier wat aan te doen en komen dagelijks bij elkaar om de weerwolven te ontmaskeren. Het overleg zindert van spanning, want het is zeker dat de weerwolven zich tussen de aanwezigen bevinden! Niemand is te vertrouwen, dus pas op met het bekendmaken van je verdenkingen. Voordat je het weet leg je zelf het loodje…
3
Inwoners van Wakkerdam:
Gewone Burgers Bijzondere burgers Sommigen blijken echter weerwolf te zijn…
4
We stellen aan u voor: Gewone Burgers
Zie afbeelding rechtsonder Zij hebben geen bijzondere gaven. Hun enige wapens zijn het vermogen, om het gedrag van andere burgers te analyseren en zodoende weerwolven te identificeren, en de overtuigingskracht, die nodig is om te voorkomen dat een onschuldige burger veroordeeld wordt.
5
Bijzondere burgers: De Burgemeester
De burgemeester wordt door een speciale algemene stemming gekozen. De gekozen speler mag de benoeming niet weigeren. Het kan voorkomen, dat de burgemeester een weerwolf is!
6
CUPIDO ! Door zijn beroemde pijlen af te schieten, kan Cupido ervoor zorgen, dat twee spelers van zijn keuze voor altijd verliefd op elkaar zijn. Cupido mag zichzelf als één van de vrijers aanwijzen.
7
De dief Steelt Wisselt van gedaante En tsja…
8
De heks Zij kan twee buitengewoon potente toverdrankjes brouwen:
een levenselixir, waarmee een dode speler tot leven geroepen kan worden; een vergif, waarmee een speler 's nachts vermoord kan worden. De heks mag beide toverdranken in dezelfde nacht toedienen. Zij mag de toverdranken niet aan dezelfde speler geven. Dit kan betekenen, dat er de volgende morgen géén, één, of zelfs twee doden te betreuren zijn.
9
De jager Als de jager door weerwolven verslonden wordt, of door de andere burgers vermoord wordt, heeft hij nog een kleine surprise. Hij mag, voordat hij de geest geeft, terugslaan door onmiddellijk een andere speler te elimineren.
10
Dat was het onschuldige meisje
Het meisje mag de weerwolven bespioneren door 's nachts door haar wimpers te gluren. Als zij door een weerwolf gesnapt wordt, sterft ze direct (en in stilte) in de plaats van het aangewezen slachtoffer. Het onschuldige meisje mag uitsluitend ’s nachts spioneren, als de weerwolven actief zijn.
11
De Ziener Elke nacht kan zij door haar gave achter de ware gedaante van een andere speler komen. Zij zou de andere burgers moeten helpen, maar discreet blijven om te voorkomen dat zij door de weerwolven geïdentificeerd wordt.
12
En natuurlijk… WEERWOLVEN!
Iedere nacht verslinden zij een burger. Overdag proberen zij hun nachtelijke gedaante te verbergen en zo aan de wraak van de dorpelingen te ontsnappen. Er zijn vermoedelijk meerdere weerwolven in Wakkerdam actief…
13
Weerwolven in Wakkerdam
Wat pas nog een eeuwenoude legende was, is plotseling op onverklaarbare wijze brute realiteit geworden! De dorpelingen moeten zich verenigen om zich van de weerwolven- plaag te ontdoen, en zo te zorgen, dat minstens enkelen van hen het griezelige avontuur overleven!
14
De Weerwolven slaan meedogenloos toe…
Tenzij je deel neemt aan de Jacht der Jachten. Weerwolven uitschakelt… En weer veilig huiswaarts keert. Na een gezellig avondje Met een leuk spelletje In Wakkerdam. Leuk als je er bij bent!
15
De WEERWOLVEN van WAKKERDAM
Nieuwsgierig geworden? Goed zo… Download en bestudeer de spelregels op Kom als burger uit 1855 naar Wakkerdam [Op een nader te bepalen tijd en plaats…] ©
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.