De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Agenda Danial en Chris Business Process Management Achterzijde van het zorgproces Proces van zorg naar marge Management informatie op data uit Nedap Behoefte:

Verwante presentaties


Presentatie over: "Agenda Danial en Chris Business Process Management Achterzijde van het zorgproces Proces van zorg naar marge Management informatie op data uit Nedap Behoefte:"— Transcript van de presentatie:

1

2 Agenda Danial en Chris Business Process Management Achterzijde van het zorgproces Proces van zorg naar marge Management informatie op data uit Nedap Behoefte: margenota uitleg  proces uitleggen. Snelle groei  noodzaak voor betere processen  samenwerking met Quattri.

3 Zorgsupport Jolanda Sheila Angèle Barbara Marieke declareren
HR Barbara declareren Marieke zorgsupport

4 Van zorg naar marge In 4 opvolgende stappen
1 Registratie 2 Declaratie 3 Administratie 4 Margenota Zorgplan Zorgarrangement Zorglegitimatie Planning Registratie van uren Fiattering Hier tijd nemen om goed alles uit te leggen  proces uitleggen Uren naar declaratie Declaratie juiste periode Declaratie handmatig Declaratie Vecozo Verwerking retour Vecozo Export administratie Afwijkingen Tijdige ontvangst per bank Afletteren en afboeken Koppelen inkoop zorgverleners Koppelen stand administratie Opmaken en verzenden Uitbetaling

5 1. Registratie van de geleverde zorg (uren)
Komt de zorglegitimatie en de bijbehorende producten overeen met de geleverde zorg? Zijn alle uren ingevoerd? Zijn de uren gefiatteerd? Is er voor alle geschreven uur-soorten een geldige zorglegitimatie en tarief?

6 Ongedeclareerd aantal uren (probleem: zorglegitimatie, tarief en debiteur)

7 Resultaat: niet gedeclareerde omzet (ongedeclareerde financiële boekingen)

8 2. Declaratie en uitval 2B. 2A. Handmatig Vecozo
Is er een retourbericht ontvangen? Staat de factuur nog open in de financiële administratie? Is de factuur of factuurregel volledig afgekeurd? Is de factuur volledig betaald? Is de factuur of factuurregel volledig goedgekeurd?

9 Overzicht periode 1 t/m 4 – 2017 (2A Vecozo gedeclareerd)

10 Vecozo afgekeurd (2 voorbeelden) probleemregels

11 3. Administratie 3. Tijdige ontvangst per bank Afwijkingen
Afletteren en afboeken

12 Afwijkingen Betaling matcht niet met declaratie

13 4. Margenota 4. Koppeling inkoop zorgverleners
Koppeling standen administratie Opmaken en verzenden Uitbetaling (=margenota)

14 Doel: flow in het proces
Oplossing Signaleringen en melden van onjuiste registratie Vast moment in de week voor fiattering Implementatie Iedere donderdag proefdeclaratie Op vrijdag inzicht in probleemregels Procesbeschrijving om te komen tot first time right Resultaat Geen tot minimaal verschil tussen registratie en klaar voor declaratie Vervolg Zorgplan is realisatie

15 Resultaat en stappen ondernomen
Nog niet alles gedeclareerd Aantal gevallen teveel gedeclareerd Ondernomen stappen: Business controller Uitbreiding zorgsupport Uitbreiding debiteurenbeheerder Kwaliteits manager Partner om processen en Nedap te optimaliseren Data inzichtelijk om verrassingen achteraf te voorkomen

16 Management Informatie
Geeft inzicht in hoe een wijkteam functioneert Informatie over: Zorgverleners Cliënten Financiers Geeft antwoord op veel vragen

17 Wat zit er nu in de MIS? 1 Registratie 2 Declaratie 3 Administratie 4
Margenota Zorgarrangement Planning Registratie van uren Fiattering Uren naar declaratie Declaratie juiste periode Declaratie handmatig Declaratie Vecozo Verwerking retour Vecozo Export administratie Tijdige Ontvangst per bank Afletteren en afboeken Koppelen inkoop zorgverleners Koppelen stand administratie Opmaken en verzenden Uitbetaling

18 Management informatie

19 Compliance ZZP-ers Raamcontracten en opdrachtbevestigingen
Diploma’s, registraties, verklaringen omtrent gedrag etc. Zorg door onjuiste of ongecontracteerde zorgverleners Cliënten (kwaliteitsmonitor in Nedap) Ondertekende zorgplannen Vragen MIC melding activeren Risico analyse decubitus

20

21 Hoe komen wij hier? Hier verhaal reden voor deze presentatie
Onduidelijk hoe margenota tot stand kwam Vanaf einde proces opgeschoven Verrast door snelle groei Noodzaak tot betere processen Quattri etc. Een gedeelte omzet nog niet goed verwerkt laten zien waar zit.

22 Hoe komt margenota tot stand?
Aanmelding Indicatie / intake Zorgplan Zorgarrangement Zorglegitimatie Planning Registratie van gewerkte uren Fiattering van uren Uren verwerken tot declaratie Declaratie indienen over juiste periode Export naar Twinfield Vecozo Acceptatie ja / nee in retourbericht Afslag ja / nee in retourbericht Ontvangst per bank Boeking in Twinfield Koppelen inkoop zorgverleners Margenota - Handmatig (aktes van sessie) Acceptatie ja / nee per post Afslag ja / nee per post Ontvangst per bank Boeking in Twinfield Afboeking in Twinfield Koppelen incoop zorgverleners Margenota

23 Doelstelling Trechter wordt pijp


Download ppt "Agenda Danial en Chris Business Process Management Achterzijde van het zorgproces Proces van zorg naar marge Management informatie op data uit Nedap Behoefte:"

Verwante presentaties


Ads door Google