De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Van Dordt, voor Dordt.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Van Dordt, voor Dordt."— Transcript van de presentatie:

1 Van Dordt, voor Dordt

2 Inhoud presentatie Geschiedenis Visie op omroep Financieel kader

3 Recent verleden De vette jaren Fusie en verhuizing 2014
Bezuinigingen en gevolgen

4 Situatie mei 2016 Slecht imago, niet aanwezig in de stad
Slechte relatie met gemeente Geen eigen inkomsten Eindredacteur zonder personeel Geen integratie radio/televisie Geen samenwerking met DaVinciMedia Verouderde faciliteiten Geen geld voor investeringen

5 Veranderopgave en taakstelling
Financieel: x € ,- bezuinigen Inhoudelijk: - content en werkwijze aanpassen aan ontwikkelingen in mediaconsumptie - meer jongeren bereiken - meer aandacht voor cultuur en ondernemen

6 Visie Een sterke lokale omroep die iets betekent voor de stad
“RTV Dordrecht moet een moderne multimediale omroep worden die per kanaal specifieke content maakt en daarmee probeert om alle Dordtenaren te bereiken” “Als er iets gebeurt, is RTV Dordrecht erbij”

7 Kernwaarden Hart voor de stad Actueel Betrokken Betrouwbaar Relevant

8 Toekomst Alle kanalen behouden
Online: 12/7, actueel (app, website, twitter, facebook, youtube) Radio: 7 dagen per week nieuws en actualiteiten en aanvullende programma’s Televisie: 7 dagen per week nieuws en aanvullende programma’s Nieuwe doelgroepen bedienen, zonder oude te vergeten

9 Toekomst Meer samenwerking met bestaande en nieuwe partners
Financiële basis verbreden

10 Niet afwachten, maar aanpakken
Eén centrale redactie Meer nieuws op website en televisie Fors gestegen op facebook Meer aanwezig in de stad Samenwerking met RTV Rijnmond, DaVinciMedia, lokale burgerjournalisten

11 Volgende stappen Redactie versterken:
meer vrijwilligers, meer studenten (meer freelancers) Online: stijgende lijn vasthouden - veel relevante content plaatsen - logische publicatiestrategie - crossmediaal werken

12 Volgende stappen Radio: - nieuws en actualiteiten aan de
dagprogrammering toevoegen Televisie: - Dordtenaren mee laten doen - het wij-gevoel versterken - nieuwe programma’s (jongeren, evenementen, historie, wonen, ondernemen, uitgaan)

13 Financieel kader Kosten lokale omroep € 349.000,-
Overzicht vaste lasten directie en secretariaat, huur en onderhoud, auto’s, telefonie, administratie en bankkosten, ict-beheer en acquisitie etc. € ,- Leer-/werkplekfunctie (2 fte) € ,- Totaal (vaste lasten zonder content) € ,-

14 Bezuinigingen 2017 Zonder bezuinigingen Begroting € 349.000,-
Subsidie € ,- Eigen inkomsten € ,- Met bezuinigingen Subsidie € ,- Eigen inkomsten € ,-

15 Complicerende factoren
Technisch facilitair kader Tijd

16 Willen we hetzelfde? Een sterke lokale omroep die iets betekent
voor de stad Drie kanalen Moderniseren Alle doelgroepen/leeftijdscategoriën

17 Wij zijn uniek Informatie via alle kanalen Publiek, dus onafhankelijk
Opleiding Bijdrage aan cohesie Gereed voor streekomroep

18 Wat mag het kosten? € 2,02 per inwoner per jaar


Download ppt "Van Dordt, voor Dordt."

Verwante presentaties


Ads door Google