Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHilde de Boer Laatst gewijzigd meer dan 7 jaar geleden
1
Algemene Ledenvergadering 3 april 2017
2
Agenda ALV Impala 3 april 2017
Opening Mededelingen en ingekomen stukken Verslag ALV van 4 april 2016 Jaarrekening 2016 en de kascommissie Afscheid vrijwilligers Presentatie renovatie kantine Pauze Begroting 2017 Plannen bestuur en teams Rondvraag en sluiting
3
Jaarrekening 2016 Datum: 3 april 2017
4
Financieel resultaat 2016: overschot van 2950 euro
Posten Begroot Positief Negatief Inkomsten contributie lager (Atl -3250) (Tri+1300) 74.000 1.300 Inkomsten kantine/verhuur baan hoger 5.900 1.700 Inkomsten wedstrijden/tochten hoger 1.250 1.100 Diverse inkomsten (o.a. acties/borden/sub) hoger 6.200 250 Inkomsten clinics loopsport 1.000 (88.350) Kosten trainers lager 39.550 900 Kosten clubhuis/kantine lager 10.200 1.600 Afdracht AU-NTB-KWBN hoger (AU +1350) 15.400 1.650 Kosten huur baan/lokalen/zwembad hoger 9.900 550 Kosten materialen/onderhoud/licht baan hoger 7.200 350 Kosten wedstrijden 2.100 Diverse kosten hoger 750 Diverse beheerskosten (o.a. bank, teams) lager 3.200 1.800 (88.300) Saldo 50 2.950 Verklaringen: Inkomsten Kantine /verhuur baan: verhuur kantine positief effect van cursussen (+900). Hogere inkomsten kantine. Verhuur baan lager door verregende sportdagen Inkomsten wedstrijden/tochten hoger: vooral de baanwedstrijden - Diversen: inkomsten borden steeds hoger., Grote club wel hoger, maar lager dan doel. Trainers: met name in opleidingskosten. Kosten Clubhuis: minder gas; hogere opbrengst panelen; verzekeringskosten (eenmalig lager-effect 300 euro van 2015) Meer huur zwembad Materialen: vooral klein material Diversen: teams zijn zuinig geweest
5
Werkelijke toename: een 1.200 euro
Afname leden in 2015 heeft negatief effect op contributie in 2016 2015 2016 2017 Aantal leden AU 458 (begin 2015) 503 (eind 2015) 433 (begin 2016) 517 (eind 2016) 448 (jan 2017) AU leden eraf =70 =69 AU leden erbij =45 =84 Gemiddeld # betalende leden 458+45/3=473 433+84/3=461 2015 resultaat 2016 resultaat 2016 begroot Contributie Atletiek 55.035 56.222 59.500 Verwachte toename: een euro Werkelijke toename: een euro Een “gat” van euro De afname in 2015 is voornamelijk Wedstrijdleden Negatief effect op contributie in 2016 is een 2000 euro Bondscontributie: gem 25 euro Impala contributie: gem 140 euro 12 leden ( ) * 165 euro = 1980 euro
6
Afdracht aan AU te laag begroot
2015 resultaat 2016 resultaat 2016 begroot Afdracht AU 13.174 13.874 12.500 Aantal leden AU 503 517 Inschrijvingen 45 84 Toename van 700 door: Inflatie correctie AU contributie : 80 euro 14 leden meer: 14* gem 25 = 350 euro 39 meer inschrijvingen (!) in 2016 dan in 2015: 39*7= 273 euro De vereniging betaalt voor een toenemend aantal leden de AU contributie: Juryleden (niet trainend lid) Ereleden /LV (niet trainend) Bij trainers In totaal een 800 euro, dat niet wordt geind Deel Triathlon contributie behoort aan de Atletiek afdeling. Er wordt 400 euro AU wedstrijdlicentie AU geind onder Triathlon
7
Agenda ALV Impala 3 april 2017
Opening Mededelingen en ingekomen stukken Verslag ALV van 4 april 2016 Jaarrekening 2016 en de kascommissie Afscheid vrijwilligers Presentatie renovatie kantine Pauze Begroting 2017 Plannen bestuur en teams Rondvraag en sluiting
8
Renovatie /vernieuwen kantine
In kaart brengen van de wensen (brainstrorm nov 2016) Wensen omzetten in ontwerpideeen (jan 2017) Presentatie in ALV Presentatie sfeer impressies (Karin) + aangeven voorkeur in de pauze Presentatie ontwerp (Robert)+ aangeven prioriteiten in de pauze Team voor uitwerken ontwerp en maken plan voor realisatie Plan voorleggen aan een ALV
9
Begroting 2017 Datum: 3 april 2017
10
Begroting 2017 Budgetten voor teams
Begroot 2017 Activiteiten/jeugd team 600 Wandelsport team 300 Triathlon team 800 Communicatie team 750 Trainingen team (klein material) 3.000 Trainingen team (fonds groot materiaal) 2.000
11
Begroting 2017: verwacht saldo van +1.450
Posten Begroot 2017 Werkelijk 2016 Inkomsten contributie 89.000 72.700 Inkomsten kantine/verhuur baan 7.300 7.600 Inkomsten wedstrijden/tochten 4.550 2.350 Diverse inkomsten (o.a. acties/borden/subsidies) 5.500 6.450 Inkomsten van clinics loopsport 1.000 Totaal Kosten trainers 39.400 38.700 Kosten clubhuis/kantine (incl. dotatie aan fonds) 18.900 8.600 Afdracht AU-NTB-KWBN 17.950 17.050 Kosten huur baan/lokalen/zwembad 11.200 10.450 Kosten material/onderhoud/licht baan 9.600 Kosten wedstrijden 3.600 2.100 Diverse kosten(o.a. niet inbare bedragen) 2.000 1.300 Zakelijke en beheerskosten (o.a. bank, teams) 3.250 1.400
12
Agenda ALV Impala 3 april 2017
Opening Mededelingen en ingekomen stukken Verslag ALV van 4 april 2016 Jaarrekening 2016 en de kascommissie Afscheid vrijwilligers Presentatie renovatie kantine Pauze Begroting 2017 Plannen bestuur en teams Rondvraag en sluiting
13
Plannen bestuur en teams 2017
Datum: 3 april 2017
14
Recreatie- en Prestatiesport
Leden Klanten Juiste aanbod aan Recreatie- en Prestatiesport Goed Kader Goede Accommodatie Cultuur van respectvolle omgang, van werven – binden – boeien, en open staan voor samenwerking Impala, Beleidsplan,
15
Missie Impala (wat willen we bereiken; wanneer zijn we in 2020 succesvol)
Wij zijn succesvol als we: Sportactiviteiten bieden die voldoen aan alle verwachtingen van de leden/klanten Dit vergt het juiste aanbod, een goed kader en een goede accommodatie Sterk groeien (op naar 1000-ste lid in 2020 !) We moeten goed zijn in het “werven – binden – boeien”. Een financieel gezonde vereniging zijn met enthousiaste vrijwilligers We moeten goed zijn in het effectief en efficiënt inzetten van vrijwilligers Impala, Beleidsplan,
16
2016-2017: Met kleine stapjes vooruit
Maar ook: vrijwilligers steeds lastiger te krijgen Toename looptrainers en jeugdtrainers In place: Start to Run – Run to the Start Toename trainingsaanbod Stichting voor organiseren wegwedstrijden Goed georganiseerde baan- en indoorwedstrijden Leuke prestaties jeugd en Triathlon teams Aantrekkelijke activiteiten voor pupillen/junioren Meer verhuur en sponsorinkomen Betere software administratie
17
een nog aantrekkelijkere toekomst; nu nog ... VRIJWILLIGERS !
Ideeen genoeg voor een nog aantrekkelijkere toekomst; nu nog ... VRIJWILLIGERS ! Meer uitstraling: kantine - website - kleding Aansprekende events (Family FUN; 8D888; Impala Winter event) Dynamiek: zaken worden energiek opgepakt; informatie zingt rond
18
Vrijwilligers gevraagd voor…
Contact: [Joost] Wedstrijdenteam: 2 personen (1 met liefst ervaring in baanwedstrijden) Accommodatie team: min. 2 personen voor klussen aan clubhuis en baan Bestuur: secretaris Kantine renovatie team: min. 3 leden voor uitwerken ontwerp Evenementen: Family Fun op clubwedstrijd 15 juli: 2 personen voor maken programma 3 leden voor 2018 Impala Winter event team. Plus handjes. Leden voor de Stichting “Wegwedstrijden” Communicatie team (meerdere leden): Upgraden website Monitor in de kantine Redacteuren Promotieteam voor events en wedstrijden Een happening maken van de Strijd der Giganten: 2 personen Vrijwilligers coordinator Comité kledinglijn voor de atletiek [Ton] [Rein] [Bert] [Ton] [Joost] [Rein] [Angelique] [Ton] [Rein] [Gerda]
20
22 april: klussendag
21
Agenda ALV Impala 3 april 2017
Opening Mededelingen en ingekomen stukken Verslag ALV van 4 april 2016 Jaarrekening 2016 en de kascommissie Afscheid vrijwilligers Presentatie renovatie kantine Pauze Begroting 2017 Plannen bestuur en teams Rondvraag en sluiting Impala, ALV 3 april 2017
22
Impala, ALV 4 april 2016
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.