Download de presentatie
1
Waarde(n)vol Communiceren
Guido Rijnja & Els van der Pool 9 oktober 2015
2
Botsingen ? De WaardeRing Lessons learned (so far) Wat kun jij doen?
3
Botsingen…?
4
Botsingen…. ?
5
Botsingen … & de overheid
6
Botsingen … & de overheid
7
Botsingen … & de overheid
SORRY
8
Wat doe je als het botst? … een eerste reactie…. overleven…
… een tweede reactie …. ontdekken.
9
De WaardeRing ? Wat gebeurt er ? Wat botst er? Wat doen we?
VER-ONT-WAARDIGING ? VERWAARDIGING ! Wat gebeurt er ? Wat botst er? Wat doen we?
10
Botsing? Kijk naar jezelf!
Wat ik vind…. (Standpunt) Wat ik wil…. (Belang) Wat ik voel…. (Emotie) Wat mij drijft … (Waarden)
11
Waarde(n) ….
12
Waarden?
13
…. drijfveren of idealen
Waarden…. …. drijfveren of idealen die ons handelen richten al dan niet bewust (een werkdefinitie)
14
Professionele waarden
Vier typen waarden Publieke waarden Openbaarheid, duurzaamheid, rechtvaardigheid Professionele waarden Zorgvuldigheid, betrouwbaarheid, leergierigheid Persoonlijke waarden Billijkheid, respect, zorgzaamheid Organisatie-waarden Continuïteit, samenwerking, loyaliteit Ontleend aan Rob van Es, Professionele ethiek, 2010
15
Waarden werken Waarom is kijken naar waarden zo belangrijk voor professionals? ….. ze bepalen ons (communicatief) handelen. Siepel e.a. (2012) Congruente overheidscommunicatie, p144.
16
De WaardeRing ? Wat gebeurt er ? Wat botst er? Wat doen we?
VER-ONT-WAARDIGING ? VERWAARDIGING ! Wat gebeurt er ? Wat botst er? Wat doen we?
17
Lessons learned (so far)…
Duiken loont Verschil mag er wezen Ze maken ‘t verschil
18
Meer weten?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.