De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Mediagedrag van Millennials

Verwante presentaties


Presentatie over: "Mediagedrag van Millennials"— Transcript van de presentatie:

1 Mediagedrag van Millennials
MEET THE MILLENNIALS Mediagedrag van Millennials

2 APPS

3 AANTAL APPS OP TELEFOON

4 MEEST GEBRUIKTE APPS - meerdere keren per dag -

5 MEEST GEBRUIKTE APPS - meerdere keren per dag -
64% 46% 43% 25% 21% 16% 16-20 jaar 80% 50% 49% 42% 45% 29% 21-25 jaar 54% 45% 37% 21% 16% 6% 26-30 jaar 56% 43% 43% 10% 0,9% 6%

6 MAGAZINES

7 45% leest 1 of meerdere magazines per maand
ABONNEMENT 45% leest 1 of meerdere magazines per maand

8 VOORKEUR ABONNEMENTSVORM
Vrouwen, jarigen en hoogopgeleiden geven vaker voorkeur aan papieren abonnementsvormen

9 MAGAZINES ONLINE Bekendheid van concepten om magazines online te lezen is laag. 73% kent dergelijke concepten niet 25% van de millennials gebruikt concepten om magazines online te lezen Naarmate leeftijd stijgt, neemt het gebruik van dergelijke concepten toe Blendle (11%) en Tijdschrift.nl (9%) meest gebruikte concepten om magazines online te lezen

10 ONLINE PLATFORMS

11 6% heeft abonnement op website of apps met toegang tot artikelen
ONLINE PLATFORMS Hoe kom je aan de artikelen die je leest via online platforms? Social media belangrijkste aanjager voor het lezen van online artikelen

12 MEEST GEBRUIKTE PLATFORMS - Mannelijke millennials -
44% 31% 25% 25% 24% 20%

13 MEEST GEBRUIKTE PLATFORMS - Vrouwelijke millennials -
20% 16% 15% 15% 14%

14 STELLINGEN

15 STELLINGEN 47% heeft duidelijke dagelijkse routine 33% gaat actief op
mbt media die ze gebruiken 33% gaat actief op zoek naar nieuws, trends en informatie via verschillende bronnen 51% ziet nieuws als onderdeel van zijn/haar ontwikkeling 47% is kritisch naar media 51% vindt het belangrijk om snel op de hoogte te zijn van het nieuws, de laatste trends en andere info

16 STELLINGEN Hoogopgeleide en vrouwelijke millennials hebben het vaakst een dagelijkse routine m.b.t. tot de media die ze gebruiken Hoogopgeleide en mannelijke millennials zijn meest kritisch naar media Hoogopgeleide en mannelijke millennials gaan meest actief op zoek naar nieuws, trends en informatie via verschillende bronnen Hoogopgeleide millennials zien nieuws het meest als onderdeel van zijn/haar ontwikkeling

17 STELLINGEN 27% heeft een voorkeur voor 54% vindt aandacht
schriftelijke informatie 54% vindt aandacht voor ‘factchecking’ belangrijk 19% deelt vaak online artikelen via social media 35% geeft aan informatie eerder op te nemen via video’s en plaatjes dan via tekst

18 STELLINGEN Hoogopgeleide millennials hechten het meest aan aandacht voor ‘factchecking’ Naarmate leeftijd stijgt, deelt men vaker online artikelen via social media Hoe jonger, hoe meer men visueel is ingesteld. Vrouwen zijn visueler ingesteld dan mannen Hoogopgeleide en oudere millennials hebben het vaakst een voorkeur voor schriftelijke informatie. Ook vrouwen geven, ondanks dat ze visueler zijn ingesteld, vaker de voorkeur aan schriftelijke informatie

19 Onderzoeksverantwoording

20 ONDERZOEKSVERANTWOORDING
N= 523 (Millennials panel Novio Research) Millennials in de leeftijd van jaar, verdeeld naar geslacht, leeftijd en opleiding Representatief voor millennials in Nederland gebaseerd op de Gouden Standaard Veldwerk: week 17 t/m

21 Meer informatie: info@mma.nl


Download ppt "Mediagedrag van Millennials"

Verwante presentaties


Ads door Google