Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSofie de Backer Laatst gewijzigd meer dan 7 jaar geleden
1
Onlinehulptoepassingen in OCMW’s
Provinciale ontmoetingsdag
2
Mogelijkheden van internettechnologie in een hulpverleningsproces
82% van de huishoudens beschikt over een internetverbinding. Bij huishoudens met kinderen is dit zelfs 95% Meer en meer info opzoeken via internet/ online geïnformeerd worden door scholen (smartschool) => Laptopproject ism basiseducatie, Huis van het Kind en vrijwilligers
5
Informeren (niet-interactief) www.ocmwgenk.be
Sociale dienst: Informeren over dienstverlening - kort, zonder wetgeving Verwijzingen naar interessante websites: Rechtenverkenner Eerste hulp bij schulden Recht in de kijker - maandelijkse nieuwsbrief rond bepaald thema - om dit in herinnering te brengen van MA’s en cliënten - verspreid naar partners UITDAGING: e-nieuwsbrief ook voor cliënten
6
Informeren Senioren / dienstencentra
Activiteitenkalender: activiteiten dienstencentra via Kwandoo: online inschrijving Uit-in-Vlaanderen GENK 3600 Voorstelling van activiteiten met korte getuigenis Activiteiten in de kijker Genk Preventief Gezond - Bekendmaking van activiteiten/ campagnes rond gezondheid
7
Communiceren Sociale netwerksite E-mail Sms: herinneringen afspraken
Snelle manier van communiceren, laagdrempelig, verwachtingen hoog
8
Communiceren Sociale netwerksite : dienstencentra Facebookpagina
Voordelen Groter bereik van mensen Sneller bereik - Interactief Nadelen: Onderhouden Vraagt enige kennis Extra tijd
9
Ondersteunende instrumenten
- Aandacht triggeren met instrumenten doet doelgroep aanspreken Stadsspel budgethulpverlening via smartphone No Credit Game Over Gericht op jongeren Werkt preventief Bewust zijn van bestedingspatroon
10
Toekomst voor OCMW Genk?
Gericht op goede manier bezoekers informeren Integratie stad/ OCMW biedt opportuniteiten en voordelen Gezamenlijk CMS-software Gedeelde kennis Gedeelde mogelijkheden Er is veel mogelijk Opportuniteiten zoeken: wat is een meerwaarde voor zowel de organisatie als de cliënt? op zoek naar goede voorbeelden
11
Dromen in de toekomst over…..
Interactieve budgetmodule Interactie tussen MW-er en cliënt Online tussenkomsten aanvragen : mantelzorgtoelage, verwarmingspremie… Tevredenheidsmetingen –vragenlijsten online Samenwerking verbeteren tussen partners Online rechtenonderzoek
12
Dank voor uw aandacht!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.