Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLinda Brouwer Laatst gewijzigd meer dan 7 jaar geleden
1
Meer communiceren met een klein budget
Wivina De Bus, Externe communicatiemanager Provincie Limburg Vereniging weinig middelen
2
1 2 3 4 5 DOELGROEP BEGIN BIJ JEZELF KANAALKEUZE? SPRING ERUIT
INHOUDSTAFEL 3 KANAALKEUZE? 4 SPRING ERUIT 5 HANDIGE GRATIS TOOLS
3
STELLING: Best probeer je zoveel mogelijk doelgroepen te benaderen, dan heb je het grootste bereik. DOELGROEP -Iedereen bereiken = onmogelijk. Slechtste antwoord= alle Limburgers Wie is profiel van de openmonumentendag? 1 DOELGROEP
4
1 DOELGROEP DOELGROEP -Via integratiedienst
-Via contactpersoon SIKH tempel Ook via flyers bib, affiche 1 DOELGROEP
5
1 Wie is je doelgroep? Baken af, hoe preciezer= best resultaat
-Iedereen bereiken = onmogelijk. Slechtste antwoord= alle Limburgers Wie is profiel van de openmonumentendag? 1 DOELGROEP
6
1 Wie is je doelgroep? – demografisch – hoe denkt de doelgroep?
– noden? – kanalen? – hoe verleiden tot actie? Oppassen! Neem jezelf niet als referentie. DOELGROEP -Iedereen bereiken = onmogelijk. Slechtste antwoord= alle Limburgers Wie is profiel van de openmonumentendag? 1 DOELGROEP
7
DOELGROEP -Iedereen bereiken = onmogelijk. Slechtste antwoord= alle Limburgers Wie is profiel van de openmonumentendag? 1 DOELGROEP
8
1 Tip: Maak gebruik van een ijkpersoon DOELGROEP DOELGROEP
-Iedereen bereiken = onmogelijk. Slechtste antwoord= alle Limburgers Wie is profiel van de openmonumentendag? 1 DOELGROEP
9
DOELGROEP -Iedereen bereiken = onmogelijk. Slechtste antwoord= alle Limburgers Wie is profiel van de openmonumentendag? 1 DOELGROEP
10
1 Wie is je doelgroep? Baken af, hoe preciezer= best resultaat
-Iedereen bereiken = onmogelijk. Slechtste antwoord= alle Limburgers Wie is profiel van de openmonumentendag? 1 DOELGROEP
11
1 2 3 4 5 DOELGROEP BEGIN BIJ JEZELF KANAALKEUZE SPRING ERUIT
INHOUDSTAFEL 3 KANAALKEUZE 4 SPRING ERUIT 5 HANDIGE GRATIS TOOLS
12
2 Wie bezocht deze maand zijn eigen website? BEGIN BIJ JEZELF
Wees streng voor jezelf Wie ken je persoonlijk in je nabije omgeving van doelgroep, waarom krijg je hem niet overtuigd om te komen? Mond aan mond reclame=beste Gebruikersonderzoek: beperkt houden in lengte een trigger om deel te nemen. Belangrijk= hoe verzamel je de gegevens van diegene die het gaan invullen? Wie wil je bereiken? Kan ook gebruikt worden voor evaluatie 2 BEGIN BIJ JEZELF
13
2 BEGIN BIJ JEZELF BEGIN BIJ JEZELF Wees streng voor jezelf
Wie ken je persoonlijk in je nabije omgeving van doelgroep, waarom krijg je hem niet overtuigd om te komen? Mond aan mond reclame=beste Gebruikersonderzoek: beperkt houden in lengte een trigger om deel te nemen. Belangrijk= hoe verzamel je de gegevens van diegene die het gaan invullen? Wie wil je bereiken? Kan ook gebruikt worden voor evaluatie 2 BEGIN BIJ JEZELF
14
2 Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren Wie bereik je vandaag?
Gebruikersonderzoek Wedstrijd / gratis uitdelen Vraag feedback aan ijkpersoon. Bereik ik met mijn kanalen mijn doelgroep? BEGIN BIJ JEZELF Wees streng voor jezelf Wie ken je persoonlijk in je nabije omgeving van doelgroep, waarom krijg je hem niet overtuigd om te komen? Mond aan mond reclame=beste Gebruikersonderzoek: beperkt houden in lengte een trigger om deel te nemen. Belangrijk= hoe verzamel je de gegevens van diegene die het gaan invullen? Wie wil je bereiken? Kan ook gebruikt worden voor evaluatie 2 BEGIN BIJ JEZELF
15
2 BEGIN BIJ JEZELF -resultaten online verwerkt
-eenvoudig, herinnering sturen, personaliseerbaar, enz. 2 BEGIN BIJ JEZELF
16
2 INTERNE ORGANISATIE Eerst intern dan extern
Werk met 1 communicatieverantwoordelijke Maak van communicatie een vast item in je vergaderingen. (Raad van bestuur, enz..) Vergeet de interne communicatie niet. BEGIN BIJ JEZELF 2 BEGIN BIJ JEZELF
17
2 NIET: “Permanente tentoonstelling zusters van Liefde” WEL:
“Zuster Placida kan niet spinnen en wordt uit het klooster gestuurd!Benieuwd hoe het afloopt? Bezoek de unieke tentoonstelling over het leven en werk van de Zusters van Liefde. Ontdek hoe deze vrouwen al tweehonderd jaar lang omgaan met het leven achter de kloostermuren.” 2 BEGIN BIJ JEZELF
18
2 Kanaalkeuze: TIP: CUSTOMER JOURNEY
*Hoe komt onze doelgroep met ons in contact, alle onderdelen in kaart brengen. *Behouden wat goed is, maar verbeteren waar nodig! *Vaak vergeten: nazorg en evaluatie Het stopt niet als de activiteit voorbij is. BEGIN BIJ JEZELF 2 BEGIN BIJ JEZELF
19
2 Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren BEGIN BIJ JEZELF
20
2 Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren BEGIN BIJ JEZELF
21
3 KANAALKEUZE
22
2 Facebook -kies het juiste profiel!
Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren Facebook -kies het juiste profiel! -Inhoud: -niet enkel eigen nieuws -20/20/60 regel * 20 eigen nieuws * 20 sector * 60 procent vind mijn doelgroep leuk Durf te adverteren Help mekaar! BEGIN BIJ JEZELF 2 BEGIN BIJ JEZELF
23
2 Nieuwsbrief – Geen nieuwsbrief in onderwerp – Niet in bijlage
Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren Nieuwsbrief – Geen nieuwsbrief in onderwerp – Niet in bijlage – scanbaar maken -titels – max 3 onderwerpen – beelden!! – schrappen, schrappen!! – mogelijkheid tot uitschrijven verplicht -ijkpersoon test (zou hij het interessant vinden? ) BEGIN BIJ JEZELF 2 BEGIN BIJ JEZELF
26
2 Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren Lay-out
vb: Nieuwsbrief MAILCHIMP Gratis onder de 2000 adressen BEGIN BIJ JEZELF 2 BEGIN BIJ JEZELF
27
2 Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren WEBSITE
Mensen lezen in F-vorm (belangrijkste van boven) (bekijk je knopen) Homepagina= etalage (niet het laatste nieuws, wie zijn we..) Bekijk je website eens mobiel Haven voor alle andere kanalen. BEGIN BIJ JEZELF 2 BEGIN BIJ JEZELF
28
Blog, hoger in de zoekresultaten
29
2 BEGIN BIJ JEZELF
35
Blog, hoger in de zoekresultaten
36
2 Kanaalkeuze: PERS: Kant en klaar persbericht Telefonisch contacteren
BEGIN BIJ JEZELF Blog, hoger in de zoekresultaten 2 BEGIN BIJ JEZELF
37
3 KANAALKEUZE
39
2 Alles wat op internet staat is rechtenvrij. Stelling:
BEGIN BIJ JEZELF 2 BEGIN BIJ JEZELF
40
1 2 3 4 5 DOELGROEP KANAALKEUZE SPRING ERUIT HANDIGE GRATIS TOOLS
BEGIN BIJ JEZELF INHOUDSTAFEL 3 KANAALKEUZE 4 SPRING ERUIT 5 HANDIGE GRATIS TOOLS
41
3 KANAALKEUZE KANAALKEUZE
Herhaling werkt, niet alles inzetten op 1 kanaal! 3 KANAALKEUZE
42
3 CONTACTPUNTEN: Bepaal de contactpunten met je doelgroep
Ga na hoe de dag van je doelgroep eruitziet en welke communicatie deze tegenkomt. Kost per contact KANAALKEUZE 3 KANAALKEUZE
43
3 PARTNERSCHAPPEN: Win Win Nieuw publiek KANAALKEUZE KANAALKEUZE
Vb toneelvereniging samen met reuzegilde, peterschap van de vereniging bij nieuwe opstart Jeugdbeweging en 3 KANAALKEUZE
44
1 2 3 4 5 DOELGROEP KANAALKEUZE SPRING ERUIT HANDIGE GRATIS TOOLS
BEGIN BIJ JEZELF INHOUDSTAFEL 3 KANAALKEUZE 4 SPRING ERUIT 5 HANDIGE GRATIS TOOLS HANDIGE GRATIS TOOLS
45
4 Minder middelen CREATIEVER zijn Meer tijd Opvallende actie:
over gesproken worden Kan tegen lage kostprijs SPRING ERUIT 4 SPRING ERUIT
46
SPRING ERUIT
47
SPRING ERUIT
48
SPRING ERUIT
49
Bij KLJ Zepperen zit je goed
SPRING ERUIT
50
SPRING ERUIT
51
SPRING ERUIT
52
SPRING ERUIT
53
SPRING ERUIT
54
1 2 3 4 5 DOELGROEP KANAALKEUZE SPRING ERUIT HANDIGE GRATIS TOOLS
BEGIN BIJ JEZELF INHOUDSTAFEL 3 KANAALKEUZE 4 SPRING ERUIT 5 HANDIGE GRATIS TOOLS HANDIGE GRATIS TOOLS
58
HANDIG
64
48 h ACTIE ONDERNEMEN!
66
3 Keuze van kanalen Pannekoekentaart Samenwerken 1Doelgroep leef je in
Ijkpersoon 2Begin bij jezelf Lentschoonmaak Eerst intern dan extern Dag allemaal 4Spring eruit Durf! WAT HEBBEN WE VANDAAG GELEERD?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.