Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
De Nieuwe Kans Rotterdam
2
doelgroep Man 18-27 jaar Rotterdam
Complexe problemen op diverse leefgebieden
3
VISIE Stichting ‘De Nieuwe Kans’ (DNK) ziet zichzelf als een transformatiecentrum met als doel om multiproblem jongvolwassenen te helpen om opnieuw te participeren in de maatschappij door ze te ondersteunen bij het duurzaam veranderen van hun denken en gedrag en ze vervolgens terug naar werk, school of, indien noodzakelijk, naar zorg te begeleiden. Belangrijke waarden voor DNK zijn: veilig, betrokken, verantwoordelijk en duurzaam. Deze pedagogische waarden worden samengevat door het motto: warm gedisciplineerd.
4
Vier pijlers Pedagogisch klimaat Maatschappelijk werk Begeleidingsvorm
Onderwijs & gedragstraining
5
Gezond denken Gezond gedrag Gezonde gevoelens Gezonde contacten
6
Samenwerking met youz (Antes GGZ)
Shop-in-shop Gesloten beurs Lage drempel, warme overdracht
8
Een Academische Werkplaats
Een samenwerkingsverband waar kennis uit de praktijk, onderzoek, opleiding en beleid wordt vergaard, geïntegreerd, geanalyseerd en teruggekoppeld wordt naar de praktijk. Onderzoeksvragen uit de praktijk! Toegepaste wetenschap!
9
hoofddoelen Onderzoek naar de kenmerken van en interventies voor multiprobleem jongvolwassen mannen ( jaar) 3 onderzoekslijnen Overkoepelende onderzoeksvraag: Kunnen profielen van behandelsucces/non-succes onderscheiden worden voor multiproblematische jongvolwassenen, gebaseerd op hun socio-demografische, psychosociale, neurobiologische kenmerken en eerder doorlopen trajecten? Methodiekontwikkeling
10
3 onderzoekslijnen H.E.T. ONDERZOEK Hersenen Traject Effect
Neurobiologisch/-cognitief vermogen van doelgroep Traject Trajectverleden van doelgroep H.E.T. ONDERZOEK Effect Effectiviteit van interventies
11
Effectiviteit van interventies
12
Matched care? Een voorbeeld van Implementatie van onderzoek in de praktijk: Probleemstelling de nieuwe kans: sommige jongens komen moeilijk mee met het programma, vermoedelijk door licht verstandelijke beperking Aw-dNK screeningsinstrument voor lvb (SCIL) toepassen
13
Drie belangrijkste lessen
zorg en onderwijs kunnen hand in hand gaan, mits iedere professional werkzaam is in zijn eigen specialisme (schoenmaker blijf bij je leest). met behulp van wetenschappelijk onderzoek naar de interventie is het mogelijk om te kijken voor welk individu de interventie wel of niet werkt. door onderzoek te verbinden aan de praktijk kun je gevalideerde screeningsinstrumenten inzetten om zo tot “matched care” te komen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.