De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Wij herstellen niet alleen auto’s ….. maar maken ook de techniekers ….

Verwante presentaties


Presentatie over: "Wij herstellen niet alleen auto’s ….. maar maken ook de techniekers …."— Transcript van de presentatie:

1

2

3

4 Wij herstellen niet alleen auto’s ….. maar maken ook de techniekers ….

5

6 Inhoudsopgave: Blz. . Starpagina * Basisvaardigheden * Een oefening openen * Gevorderde vaardigheden * Attest aanvragen Raadplegen en invullen van de oefening * Opbouwstructuur * Cursus raadplegen * Extra informatie met afbeeldingen * Praktijkevaluatie * Invullen van het schriftelijke deel * Afdrukken van de oefening Evaluatiedocument raadplegen * Deel voor de leerling * Deel voor de leerkracht * Evaluatieresultaten en akkoord gaan * Evaluatieresultaten geweigerd * Document opslaan om te verzenden Evaluatiedocument en een attest aanvragen * Aanvraag met een positieve beoordeling * Wat met een geweigerde evaluatie? * Documentcode voor de puntenboek Doelstellingen binnen Carquest

7 Beginnen bij het begin.

8 Hier begint het leertraject ….

9 De leerling kan hier de oefeningen raadplegen en zien welke basisvaardigheden er moeten bereikt worden….

10 Door een eenvoudige klik op het nummer van de oefening zal deze rechtstreeks openen …

11 Hierdoor kan de leerling iedere oefening volledig raadplegen als hulp tijdens de werkzaamheden.
(zelfstudie…)

12 De leerling kan tijdens zijn leertraject altijd gaan kijken in een volgend level voor verdere uitdagingen ….

13 OF … na het bekomen van de nodige basis- handvaardigheden kan de leerling zich verder bekwamen ….

14 Wanneer alle oefeningen succesvol werden afgelegd, kan het deelattest “MECHANIEKER” aangevraagd worden.

15 Na dat de leerling ALLE praktijkoefeningen heeft gemaakt en laten controleren kan hij bij deze evaluatie een deelattest aanvragen.

16

17 Raadplegen en invullen van de oefeningen.

18 Opbouw van de oefening. De structuur van de pagina ziet er als volgt uit: Bovenaan een invulkader voor de naam. Daaronder de titel van de oefening. Een groene verticale balk aan de linkerzijde. Een grijze zone aan de rechterzijde.

19 Een groene verticale balk waarin de linken zitten naar :
praktijkevaluatie met een attestaanvraag cursusmateriaal met betrekking tot de oefening gewone praktijkevaluatie voor deze oefening (toegang tot een auto onderdelen groothandel) Een grijze zone met daarin de praktijkopdracht.

20 De leerling kan de oefening en aanvullende cursusdelen volledig raadplegen alvorens de werken te starten.

21 Met duidelijke instructies keer je terug naar de oefening…

22 Wanneer de leerling reeds het schriftelijke deel van de oefening doorloopt zal hij de nodige informatie bij iedere vraag zien om deze vraag te begrijpen en op te lossen.

23 Ook zijn er eenvoudig te openen items voor extra hulp bij de oefening.

24 Vergelijkbaar beeldmateriaal ….
om de nodige informatie terug te vinden.

25

26

27 Na dat de leerling de praktijkoefening volledig heeft gemaakt en laten controleren kan hij onmiddellijk geëvalueerd worden. Het is hiervoor NIET nodig om de oefening eerst schriftelijk aan te vullen.

28 De leerling vult thuis (of op school) de oefening in.
Alles is voorzien van eenvoudig in te vullen kaders…

29 Telkens als de “Ga verder” knop wordt gebruikt zal de pagina doorschuiven en worden de volgende vragen getoond.

30 Er is een controle op de invulling van de vragen en het doorschuiven van de pagina …..

31 Sommige vragen zijn voorzien van een scroll meerkeuze functie voor een eenvoudige keuze …

32 Alle invulkaders hebben een functie zodat ze meegroeien ….
Iedere oefening is voorzien van een inkt besparende afdrukfunctie….

33 De afdruk is voorzien van een ruimte voor de punten ….

34 Evaluatiedocument voor het praktische deel.

35 Het evaluatiedocument kan ingevuld worden zonder dat het schriftelijke gedeelte moet ingevuld zijn.
Wel moet de juiste oefening geopend zijn om hiervoor te kunnen evalueren.

36 Dit document wordt geopend en bovenaan ingevuld door de leerling.

37 De volgende vragen worden aangevuld door de leerkracht.
De leerling moet bij deze evaluatie aanwezig blijven.

38 Het is verplicht om alle vakken in te vullen.

39 Na het beantwoorden van de vragen volgen …
de zichtbare evaluatieresultaten. De leerling bevestigd zijn keuze. De leerling moet na de evaluatie tekenen ….

40 Wat bij een weigering ? De leerling bevestigd zijn keuze.

41 In geval van een geweigerde evaluatie moet het document ook naar een technisch adviseur gestuurd worden voor verder overleg. Ook steeds door te sturen naar de leerling + ouders. Evaluatiedocument door te sturen naar de leerling + ouders.

42 Evaluatiedocument met aanvraag van een attest.

43 Dit evaluatiedocument is bijna identiek aan het normale exemplaar.

44

45 Wat bij een weigering ? De leerling kan NIET tekenen bij een weigering.

46 Het opslaan van de evaluatie doet u best op een geheugenstick.

47 Iedere opdracht krijgt een unieke cijfercombinatie …..

48 Bij het opslaan van het evaluatiedocument zal er een unieke cijfercode verschijnen bovenaan op het document. Door deze code over te nemen op het Excel invulblad, zullen alle gegevens en evaluatiepunten automatisch ingevuld worden. Een grafiek per leerling kan geraadpleegd worden. Zo kan u de positieve evolutie in het leerproces eenvoudig opvolgen.

49 Doelstellingen binnen Carquest.

50 Completely Completely C a r q u e s t tool educative qualitative
Praktijkgericht voor de volledige 3de graad, Voor de verschillende onderwijsnetten, Volgens de overeenkomstige leerplannen, ….. tool educative qualitative universal standard Completely automotive recommended

51 automotive Enkel en alleen op autovoertuigen gericht,
Bepalend volgens de voertuigcategorieën : M1 – AA = sedan M1 – AB = voertuig met achterklep M1 – AC = station wagon M1 – AD = coupé M1 – AE = cabriolet M1 – AF = voor meerdere doeleinden.

52 recommended Afgestemd op de garage industrie,
Evaluatiecriteria opgesteld volgens: bevraging bij verschillende merkverdelers, bevraging bij de stageplaatsen,

53 qualitative Oefeningen mee met hun tijd, ruimte voor zelfstudie,
in overeenstemming met de leerstof, …..

54 universal Zowel voor BSO als TSO,
gericht op de meest gangbare automerken, volgens de voorgeschreven werkmethodes, en een te volgen stappenplan, …..

55 educative In functie van het leerproces van de leerling,
bijzonder gericht op gedifferentieerd leren, leerzaam door integratie van cursusmateriaal, instructief door de gestructureerde werkopdrachten, eenvoudig en op ieder ogenblik vrij te raadplegen, …..

56 standard Ongeacht welke onderwijsvorm …. TSO, BSO,
beschikbaar voor de verschillende onderwijsnetten, volgens de overeenkomstige leerplannen, …..

57 tool Deze oefeningen worden als werkinstrument vrijblijvend aangereikt : met het oog op een standaardisering, om een eenduidige en tegensprekelijke evaluatie te bekomen, om duidelijke communicatie te geven naar mogelijke werkpunten, om hulp of advies te kunnen inroepen bij geweigerde evaluaties, als hulp bij het invoeren van de beoordelingen, om een duidelijke feedback te kunnen geven naar ouders en leerlingen tijdens het leerproces.

58 Met dank voor uw aandacht.


Download ppt "Wij herstellen niet alleen auto’s ….. maar maken ook de techniekers …."

Verwante presentaties


Ads door Google