Download de presentatie
1
Hans Prins Vera Heijenrath
NIEUWE THERMEN EN MALMBERG Hans Prins Vera Heijenrath Senior Business Developer Sectordirecteur Malmberg Nieuwe Thermen
2
Nieuwe Thermen Gepersonaliseerde trajecten als voorbeeld voor VMBO- en AVO-scholen van SVO| PL
3
Leer- en leefgemeenschap Persoonlijke begeleiding van mentor/coach
Nieuwe Thermen VMBO-t/Havo advies Kleinschaligheid Leer- en leefgemeenschap Persoonlijke begeleiding van mentor/coach Werken/leren na school Ouderbetrokkenheid
4
Nieuwe Thermen Betekenisvol leren Vaardigheden Leren binnen én buiten de schoolmuren (Externe Leerlabs) Dagelijks lezen/rekenen Diploma VMBO-t Onderbouw Havo (t/m leerjaar 3)
5
Nieuwe Thermen
6
Vast rooster met keuzemogelijkheden en levels:
Onderwijs Vast rooster met keuzemogelijkheden en levels:
7
Onderwijs 6 domeinen: Taal & Cultuur Wiskunde & Rekenen Mens & Maatschappij Natuur & Technologie Sport & Bewegen Kunst & Ontwerpen
8
Domeinplanners volgens ons motto:
Onderwijs Domeinplanners volgens ons motto: DROOM DENK DURF DOE OPMERKINGEN Leerdoel: Je leert: Instructie: (per domein/vak) Keuzeopdrachten (A,B,C): A=Kleine, individuele opdrachten (middelgroot) B= opdrachten in tweetallen C= Grote groepsopdrachten Verwerkingsopdracht: (verplichte opdrachten om stof te verwerken) Week I (36) én II (37): positieve coördinaten aflezen in een assenstelsel. een assenstelsel met positieve getallen tekenen. positieve coördinaten (dec. getallen) te tekenen. de begrippen: assen, horizontaal, verticaal, x-coördinaat, y-coördinaat, oorsprong, roosterpunt. 1. introductie wiskunde 2. kaarten (D4…) coördinaten (+) voorbereiding voor M&M 3. assenstelsel tekenen coördinaten (dec. get) voorbereiding voor N&T Coördinaten: A. Maak Tweety (II.A1) A. Maak Tazmanian Devil (II.A2) Maak minimaal één van bovenstaande opdrachten. Plak de opdr. in je schrift. Boekje assenstelsel: lezen info blz. 116 t/m 118 maken 15 t/m 18, 22 lezen info blz. 120 maken 23, 25, 26 Filmpje coördinaten: Week III (38) coördinaten met negatieve getallen aflezen in een assenstelsel. een assenstelsel met positieve en negatieve getallen tekenen. coördinaten met negatieve getallen tekenen. ** coördinaten beredeneren zonder gebruik assenstelsel. Week III (38): 1. assenstelsel (-) 2. ** op de x/y-as 3. introductie grafieken voorbereiding voor N&T Coördinaten: A. schatkaart maken (III.A) B. zeeslagje (III.B) C. schoolpleinspel (III.C) Maak min. 1 van boven- staande opdrachten. Vergeet de opdracht niet in te leveren (zie instructies op het blad)! Boekje assenstelsel: lezen info blz. 122 m. 28, 29 óf 30, 32, m. 33, 34, 36, 37, 38 (**havo) lezen info blz. 126 m. 40, 41, 42
9
Nieuwe Thermen
10
Hoe meten we leerlingen in hun ontwikkeling?
Meten resultaten Hoe meten we leerlingen in hun ontwikkeling? Cognitief cijfers in levels Vaardigheden vaardighedenspel en Thermenmeter
11
SVO|PL en Malmberg hebben afgesproken samen op ontdekkingsreis te gaan
De samenwerking met Malmberg SVO|PL en Malmberg hebben afgesproken samen op ontdekkingsreis te gaan om te experimenteren en te leren over gepersonaliseerd leren. In deze afspraak heeft Malmberg een rol in: Leermiddelen Training Consultancy Onderzoek
12
De leermiddelen – flexibiliteit en gepersonaliseerd leren
Malmberg heeft aan alle leerlingen van Nieuwe Thermen een pakket geleverd van TH boeken en de bijbehorende digitale leeromgeving. Via de digitale leeromgeving zijn alle andere niveaus van een methode te gebruiken. Daarnaast is op de school een fysiek leermiddelenmagazijn van KGT en HV methodes.
13
Nieuwe Thermen
14
De digitale leeromgeving biedt veel
Tools voor gepersonaliseerd leren De digitale leeromgeving biedt veel mogelijkheden om het leren af te stemmen op de behoefte van een individueel kind via: Differentiatie naar aanpak, verschillende manieren om aan leerdoelen te werken. Werken op je eigen niveau (alle niveaus onderbouw beschikbaar binnen 1 licentie). Inzicht en overzicht.
15
Inzicht voor de leerling
Tools voor gepersonaliseerd leren - voorbeelden Inzicht voor de leerling
16
Tools voor gepersonaliseerd leren - voorbeelden
Inzicht in voorkennis
17
Tools voor gepersonaliseerd leren - voorbeelden
Overzicht
18
Leertechnologie - Knewton
Echt adaptief en gepersonaliseerd leren ondersteund door data gedreven adaptiviteit
19
Leertechnologie - Knewton
De nieuwe generatie Malmberg leermiddelen heeft vanaf komend schooljaar door Knewton technologie gestuurde adaptieve trainers. Ontworpen in nauwe afstemming met scholen en zeker ook met gebruikmaking van de inzichten die we opdoen door de samenwerking met Nieuwe Thermen.
20
Meer weten?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.