De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

STRATEGISCHE CONTENTMARKETING CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN Stelling CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN.

Verwante presentaties


Presentatie over: "STRATEGISCHE CONTENTMARKETING CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN Stelling CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN."— Transcript van de presentatie:

1

2

3 STRATEGISCHE CONTENTMARKETING

4 CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN
Stelling CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN

5 Sinds 1895, 1904, 1954

6 Contentmarketing beslaat een groot aantal overlappende vakgebieden
AS Ed Peelen: Contentmarketing bevindt zich op snijvlak tussen PR/corporate communicatie en marketingcommunicatie in. Het is een proces, dwars door de organisatie heen.

7

8 Contentmarketing definitie
Content marketing is a marketing and business process of creating and distributing valuable, relevant and consistent content to attract, retain and acquire a clearly defined audience with the objective of driving profitable customer action. Joe Pulizzi, Content Marketing Institute

9

10

11 CONTENTMARKETING IS EFFECTIEVER DAN RECLAME
Stelling CONTENTMARKETING IS EFFECTIEVER DAN RECLAME

12 JOOST DRIESSEN Er zijn veel overeenkomsten met advertising, in die zin is het een invulling op een behoefte… ‘what business are we in - Abell’? Het cruciale verschil zit in het woord content. Het creëren van communicatie van die niet als storend wordt ervaren maar juist als waardevol. De twee disciplines kunnen veel van elkaar leren en in de praktijk zie je ze naar elkaar toe groeien. Leer het aspect van bereiken van advertising. Leer het aspect van beraken van content marketing

13 Schiphol tv sCORENDE content op YOUTUBE
EIGENAAR Corporate communicatie DOEL Draagvlak bij breed publiek HERO, HUB EN HYGIENE Mix maakt succes RESULTAAT . > kijkers per maand . Structureel marketingplatform . Een van de best scorende, meest bezochte YouTube-kanalen in Nederland

14

15 Businessmodel kantelt retail Online retail content-eCOSYSTEEM

16

17 IK WEET WAT HET RENDEMENT VAN MIJN COMMUNICATIE IS
Stelling IK WEET WAT HET RENDEMENT VAN MIJN COMMUNICATIE IS

18

19

20 CONTENTMARKETING IS DE VERANTWOORDELIJKHEID VAN AFDELING COMMUNICATIE
Stelling CONTENTMARKETING IS DE VERANTWOORDELIJKHEID VAN AFDELING COMMUNICATIE

21

22

23 REDENEN OM CONTENT- MARKETING STRATEGISCH IN TE ZETTEN:

24 Via strategie en contentproductie naar resultaat

25 CONTENTMARKETING IS EEN HYPE
Stelling CONTENTMARKETING IS EEN HYPE

26


Download ppt "STRATEGISCHE CONTENTMARKETING CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN Stelling CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN."

Verwante presentaties


Ads door Google