De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Algemene ledenvergadering 16 mei 2017

Verwante presentaties


Presentatie over: "Algemene ledenvergadering 16 mei 2017"— Transcript van de presentatie:

1 Algemene ledenvergadering 16 mei 2017

2 Agenda voor de pauze: (Agenda tevens uitgeprint)
Opening Notulen vorige vergadering Ingekomen stukken.(secretariaat) Bestuursverkiezing. Jaarverslag Financiën en begroting. Vaststellen van de contributie. Verslag van de kascommissie. Benoeming nieuwe kascommissie. Jaarverslag Jeugd, Senioren en Recreanten. Scheidsrechters en Digitaal Wedstrijd Formulier (DWF). Pauze met trekking verloting en consumptie.

3 Agenda na de pauze: (Agenda tevens uitgeprint)
Actie voor de clubkas. Social Media: Website en Facebook. Sporthal netjes houden? Mixtoernooi. Feestcommissie/Feestavond. DAMES 2 Mededelingen voor het nieuwe seizoen. Rondvraag. Sluiting.

4 1. Opening en welkom. Allen welkom. Alle teams vertegenwoordigd?

5 2. Notulen vorige vergadering.
Nog opmerking over de tekst? Openstaande punten: Niet van toepassing.

6 3. Ingekomen stukken. Berry nog ingekomen stukken via secretariaat?
???

7 4. Bestuursverkiezing. Huidige bezetting, 6 bestuursleden.
Martin stopt ermee, Majell is herkiesbaar. Herkiesbare periode opnieuw verdeeld onderling.

8 Qua samenstelling van het bestuur nu van 6 naar 5 vaste bestuursleden.
Graag zien een bestuurslid erbij komen…… 2 gevonden/gevraagd: Ellen Jansen, en Jos Dekker willen het bestuur aanvullen!! Welkom! Wie voorzittersrol gaat invullen wordt komend seizoen bepaald door bestuur onderling. Wanneer bestuur kleiner als 5 wordt, komt er wel vraag naar personen die iets MOETEN doen; Bijv. Martin houd de website bij. Eddie doet het clubblaadje al lange tijd. Agnet, gestopt, organiseert blacklite. Meld je nog steeds aan als je een taak wil bijhouden. We zijn zeer content met de 2 nieuwe bestuursleden!! Nog vragen/opmerkingen?

9 5. Jaarverslag Financiën en begroting.
Penningmeester.. (verslag is uitgedeeld)

10

11

12 6.Vaststellen van de contributie.
Begroot tekort is er voor komend jaar niet. In tegendeel, een goede onverwachte plus op de balans. Streven is tevens de spaarrekening boven euro te houden, dit gaat helemaal lukken! Financieel gezond! Mogelijkheid tot investeren. En kan een tegenslag hebben.

13 7. Verslag kascommissie. Eddy Blum en Gerard Hosper zaten er dit jaar in, Geertje Visser en Sarissa Vreeling waren reserve. En…. Was goedbevonden!

14 8. Benoeming nieuwe kascommissie.
Volgens de regel schuift Geertje als reserve nu door met nog een keer Gerard Hosper en Eddie Blum als reserve. Sarissa stopt dus valt af. Wie wil er anders reserve zijn? Waarom Kascommissie? Controle van Acties Penningmeester. Geen foutieve handelingen te merken…. Geen voorbereiding nodig. Krijgt uitnodiging en neemt een uurtje in beslag.

15 9. Jaarverslag Jeugd, Senioren en recreanten. Eerst de Jeugd:
Jeugd is in zijn geheel gestopt en is er niet meer. Flinke aderlating natuurlijk. Jolien probeert hierin komende jaren nog eens actief te gaan werven met meerdere binnen de vereniging. Als bestuur kunnen we volgens ons per direct ook niet meer doen, al van alles geprobeerd laatste jaren…. Zonder succes. Wordt vervolgd. Jolien nog meer hierover?

16 Dan de Heren 1 en 2: Heren1 goed gepresteerd 3e plaats in de 2e klasse! Tevens Bekerfinale gehaald! Heren 2 wisselvallig in de 3e klasse toch erin gebleven op een na laatste plaats. Aantal: Begin van het jaar 15 leden. 1 erbij gekomen, niemand gestopt. Eddie is en blijft trainer. Aandachtspunt is fluiten Heren 1(straks op agenda)

17 Dan de Dames 1 en 2: Dames 1 en 2 gedegradeerd. Niet best.
Was te hoog gegrepen. Aantal wisselingen in de beide groepen. Blessures, en gezins- uitbreidingen hielden ook dames aan de kant. Aantal: Begin van het jaar 17 leden. 4 erbij gekomen, Gaan 4 (5) stoppen? Duo Klaas en Freek zijn en blijven trainers. Bijzonderheden: bevalt Donderdag training?

18 Dan de Recreanten 1 en 2: Nog steeds wel meer gewenst vooral in Heren gemengd (2) team. Opkomst wel goed op de donderdag. Arie Threels wel weer terug! Training naar Woensdag niet slecht bevallen. Aantal: Begin van het jaar 23 leden. 2 erbij gekomen, 1 is gestopt. Berry is en blijft trainer Recreanten 1.

19 Totaal Verenigings aantal:
Komen naast spelende groepen nog bij: Verenigings-leden: 4. Donateurs: 1. Ereleden: 2. Plus en min dit seizoen: -13/+7 = -6. Maakt totaal aantal leden: 65. Start : 71. Start : 68. Start : 72.

20 10.Scheidsrechters en Digitaal Wedstrijd Formulier (DWF)
Scheidsrechteren onderling wordt goed opgepakt. Berry maakt ook altijd vast schema. Geertje, Harm, Berry en Eddie, zijn en waren de vaste waarden. Zorg ervoor dat de lege plaatsen ingevuld blijven!!!! Tja dan hebben we het feit dat Harm gestopt is. Hoe nu verder voor fluiter in een 2e Klasse.>>>> Noodzaak voor Heren uit 2e Team te fluiten, en dat moet lukken. Planning dat Heren en Dames dan op 1 avond gaan spelen. Nog vragen/opmerkingen hierover?

21 Nu we toch even over Harm hebben……
Nu dat Harm stopt met alle bezigheden bij de vereniging willen we dit niet ongemerkt voorbij laten gaan. Ook al aandacht aan gegeven. Zelfs in de krant gekomen! 37 jaar lid bij de volleybal. Vele taken vervuld. Veel bij de jeugd gedaan, training, leider en coach geweest. Ook vele jaren in bestuur gezeten. Voorzitter! Bij ons 50 jarig jubileum In het zonnetje gezet. We willen je bij deze ERELID van de vereniging maken…..

22 11. Pauze met trekking van de verloting en consumptie.
Pauze… Drankje halen… even buiten roken… EN DE TREKKING VAN DE VERLOTING

23 Nog even over het DWF: Alle wedstrijden MOETEN vanaf nu met het DWF ingevuld worden. Afgelopen jaar al gedaan dus bij ons loopt dit goed. Dus geen formulieren meer!!!

24 12.Actie voor de clubkas. Verkoop laatste jaren verloting gaat goed!
Vorig jaar afgesproken wederom op vrijwillige basis alle loten te gaan verkopen. Moeten we de loten niet duurder maken als de huidige 0,50 euro per lot voor volgend jaar? Gedachte van bestuur is om hier 1 euro van te maken. Argument is dat er minimaal dan net zo makkelijk en evt. meer verkocht kan worden. Iedereen mee eens of…..

25 Niet te vergeten dat we ook mee gedaan hebben met de JUMBO actie sparen voor verenigingen!!!
Dit heeft een beschikbaar bedrag van een 797 euro opgeleverd!! Konden we in een webwinkel besteden.

26 Bestelling is geweest:
Allen bedankt voor invullen van de loten.!!

27 13. Social Media: Website en Facebook.
Even de website en facebook wederom onder de aandacht brengen. We willen een aantal key personen de inlog gegevens gevens om per team of voor een ander team een stukje te kunnen plaatsen op de website of Facebook< Jolien coördineert dit. Minimaal 1 per team of desgewenst een aantal personen meer. Gehele bestuur heeft dit en…. Nog vragen?

28 14. Sporthal netjes houden?
Sinds maart vorig jaar heeft de gemeente nieuw contract met schoonmaakbedrijf afgesloten. Wordt ook meer gecontroleerd. Lijkt iets beter, maar soms….  Is de zaal stoffig of zijn er opmerkingen dan in de agenda schrijven aub. deze wordt regelmatig gecontroleerd. Zijn er andere opmerkingen dan aangeven bij bestuur Miep. Zij kan dan contact opnemen met de gemeente.

29 15.Mixtoernooi. Afgelopen jaar georganiseerd op de woensdag-avond.
Ging Buitengewoon aardig. Bezetting van 5 teams is meer als verwacht! Laten we eerst zo..?

30 16.Feestcommissie/Feestavond.
Dames 2 is aan de beurt om het komende feest te organiseren. Het bestuur is van mening dat zoals afgelopen keer het feest in Januari gepland is geweest beter is. Dus als een Nieuwjaars feest. Organisatie per team in oktober te vroeg. Dus voorstel op dit in Januari te plannen, de 3e zaterdag in Jan. 21 Jan.??? Akkoord Allen? Als Dames 2 geweest is zijn recreanten 2 Heren als laatst aan de beurt. We beginnen dan wat ons betreft weer opnieuw.

31 17. Mededelingen voor het komende seizoen.
Notulen Leden vergadering wordt volgend jaar via mail verstuurd! We zien geen noodzaak dat dit in het clubblaadje moet komen zoals nu het geval is. Deze zijn nl ook te vinden op de site. Tevens de contributie vraag van de penningmeester zoals vorig jaar weer via de mail verstuurd, ging goed afgelopen jaar. Plan is dat bestuur niet elke maand meer gaat vergaderen. Sommige maanden zijn niet nodig. Blijft wel 3x met trainers en leiders (sept-jan-jun)

32 Cubblaadje was plan om 3x uit te geven per seizoen
Cubblaadje was plan om 3x uit te geven per seizoen. Okt/nov – Dec – April. Maar eerste uitgave wordt moeilijk gevuld en besloten is om deze te laten vervallen. Dus 2 uitgaves komen er dan: DEC – April. Stukjes voor in clubblad worden slecht aangeleverd per groep. Eenzijdige informatie. Volgend seizoen moet dat beter, per groep gewoon een half A-4tje iets vertellen!!! We rekenen op jullie!

33 18.Rondvraag.

34 Tot slot….. We willen Harm nogmaals bedanken…..
En Martin niet te vergeten natuurlijk 

35 19.Sluiting. Bedankt en wel thuis.
Niet vergeten de prijzen waar mogelijk mee te nemen voor je kennissen!!


Download ppt "Algemene ledenvergadering 16 mei 2017"

Verwante presentaties


Ads door Google