Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdIvo Mulder Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Haal meer uit het medewerkers- onderzoek! Calle Boot (Waterschap Brabantse Delta) Edwin van Ravenstein (Waterschap Brabantse Delta) Thera van Heuveln (InternetSpiegel ism Effectory) HR Festival – 13 oktober 2016
2
Het belang van ‘aan de slag’ Thera van Heuveln
3
Hoe werken binnen het Openbaar Bestuur & Veiligheid VERANDERT Continue technologische innovatie Vraag naar talent vs. medewerkers die moeilijk mee kunnen Veranderende rol van de overheid in de maatschappij
4
Modern medewerkersonderzoek Bron van sociale innovatie Flexibel in te richten per afdeling én thema Beroep op cognitieve vermogen van medewerkers Verantwoordelijkheid steeds lager in de organisatie Betrekt medewerkers bij het behalen van (lange termijn) doelstellingen Nadruk ligt op de dialoog Hoe InternetSpiegel het Openbaar Bestuur & Veiligheid hierbij ONDERSTEUNT Traditioneel medewerkerstevredenheidsonderzoek Lange vragenlijsten Tevredenheid Verantwoordelijkheid bij het MT/HR Passief Specifiek medewerkersonderzoek Sectorgericht onderzoek Inzetbaarheidsscan High Performance Teams
5
Groepstraject Waterschappen 2016
6
Onze ervaring: hoe het mis kan gaan Het belandt in de la Het wordt als afrekeninstrument gezien De resultaten zijn alleen voor het management zichtbaar Men durft het niet bespreekbaar te maken Weinig invloed, want het staat toch al vast Bang om anonimiteit ‘op te geven’ Veel praten, weinig concrete actie
7
Het is geen managementspeeltje maar een hulpmiddel voor iedereen Het onderzoek is een middel, niet het doel Een middel om werkelijk impact te creëren Leg de nadruk op het creëren van de dialoog Onze filosofie: creëren van impact
8
De geboorte van de bottm-up aanpak van Brabantse Delta Calle Boot
9
Van zijlijn naar speelveld! Regelmatige deelname aan InternetSpiegel OR: hoe leeft dit bij de medewerkers? Medewerkers waren wat sceptisch Kernteam InternetSpiegel: blijf niet aan de zijlijn staan maar kom in actie!
10
Succesformule van vertrouwen en gebruik kracht en kennis medewerkers Edwin van Ravenstein
11
Vertrouwen geven Kracht en kennis medewerkers benutten Omgekeerde volgorde & vertrouwen geven. Eerst medewerkers aan zet, pas daarna wordt directie betrokken. Wat gaat goed? Wat kan beter? Eigen acties? Tip aan DT? Mooie resultaten!
12
Bedenk met je buurman of -vrouw jullie ideale manier om effectief aan de slag te gaan met het medewerkersonderzoek (inclusief wie doet wat)
13
Principe van Deep Democracy: de wijsheid van de minderheid
14
Bedankt voor jullie aandacht en input! Edwin: e.van.ravenstein@brabantsedelta.nle.van.ravenstein@brabantsedelta.nl Calle: c.boot@brabantsedelta.nlc.boot@brabantsedelta.nl Thera: thera.van.heuveln@effectory.nlthera.van.heuveln@effectory.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.