De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Communicatie Thuis  school Contact vaak via mail (indien mogelijk) Cijfercontrole via SOM Gegevens mentor: - Aanwezig op school: ma- vr - Mail:

Verwante presentaties


Presentatie over: "Communicatie Thuis  school Contact vaak via mail (indien mogelijk) Cijfercontrole via SOM Gegevens mentor: - Aanwezig op school: ma- vr - Mail:"— Transcript van de presentatie:

1

2 Communicatie Thuis  school Contact vaak via mail (indien mogelijk) Cijfercontrole via SOM Gegevens mentor: - Aanwezig op school: ma- vr - Mail: @charlemagnecollege.nl@charlemagnecollege.nl Tel: 045-5315656 (school)

3 Taak Mentor - Leerlingen activeren en stimuleren - Contactpersoon voor ouders - Contactpersoon tussen ouders en vakdocenten

4 Rector: J. Van Eyk sectordirecteuren: dhr. Curfs: bedrijfsvoering mw. Curfs: (T)VWO mw. Hacking: VMBO/HAVO Afdelingsleiders: mw. Kusters: TVWO mw Beaumont: VWO mw. Schreurs: HAVO bobo dhr. Kohl: HAVO onbo dhr. Scholten: VMBO

5 Afdelingsleider 4 vwo  Christiane Beaumont 4 Tvwo  Monique Kusters –dagelijkse gang van zaken –overleg met mentoren –verwijderbrieven –Mede verantwoordelijk voor onderwijskundige aansturing van de afdeling

6 PTD Plan van toets en doorstroom Geen PTA-toetsen; m.u.v. ML Wel planning volgens PTA model: studiewijzers Cijfers tellen mee voor de overgang en eindcijfers van klas 5 tellen mee als eerste cijfer in klas 6.

7 Ziek bij een PTD-toets Afmelden voor PTD toets in toetsweek: vooraf aan de toets door ouders bij Meldpunt (telefonisch) ALSOOK bij de Afdelingsleider binnen 48 uur. Juiste afmelding = Inhaalwerk tijdens inhaalmoment (na toetsweek of laatste vrijdag van de maand het 9 e uur) onjuiste afmelding = 1.0 !

8 Absentieregeling Bij ziekte: Leerlingen worden telefonisch afgemeld voorafgaand aan de lessen bij het meldpunt. Is de leerling na het weekend nog niet hersteld: opnieuw ziekmelding. Bij terugkomst op school een absentiebriefje inleveren. Ben je een lesuur ongeoorloofd afwezig, dan: - melding naar ouders - vrijdag negende uur nablijven - melding leerplichtambtenaar

9 Bij vooraf bekende absentie: Als een leerling een afspraak heeft bij een externe instellingen (huisarts, tandarts, rijbewijs e.d.) geeft hij de afspraak VOORAF (minimaal 24 uur van tevoren) via het absentiebriefje door bij het meldpunt. Is de afspraak korter dan 24 uur vooraf gemaakt moet de leerling afgemeld worden bij de afdelingsleider. Bij een afspraak die korter dan 24 uur van tevoren gemaakt is moet de leerling door ouder(s)/verzorger(s) afgemeld worden bij de afdelingsleider via mail of telefonisch. Alle andere absentie die niet vooraf gemeld is en geen ziekte betreft is ongeoorloofd en wordt door de leerling ingehaald op vrijdag het 9 de uur. Bij frequente ongeoorloofde absentie wordt een melding gemaakt bij VSV. Als een leerling 4 keer te laat komt, stuurt het meldpunt een mail naar de afdelingsleider. Van de afdelingsleider hoort de leerling dat hij naar het strafuur moet komen. Als een leerling vervolgens weer te laat komt zal, naast het strafuur, de mentor ook contact opnemen met de ouders. Als een leerling in totaal 10 keer te laat is gekomen wordt er een melding gemaakt bij VSV.

10 Extra Vak Mocht je een extra vak willen, neem dan z.s.m. contact op met jouw afdelingsleider! De voorwaarden voor een extra vak zijn: -Gemiddeld minimaal een 7 voor alle vakken staan -Het vak moet minimaal voor de helft ingeroosterd kunnen worden.

11 Diverse kaarten Telaatkomerskaart Verwijderingskaart Liftkaart

12 Vrijdag negende uur (2 keer per maand) Ongeoorloofd gebruik mobiele telefoon in klas Verwijdering Drie keer te laat Spijbelen

13 Overgangsregeling Maximaal één vijf voor wi/en/ne 1x5, verder alles 6 2x5 en 2 compensatiepunten 1x4 en 2 compensatiepunten 1x4 en 1x5 en 3 compensatiepunten De eindcijfers van VWO5 tellen als eerste cijfer mee in VWO 6

14 Slaag/zak regeling Een leerling is geslaagd als: Gemiddeld centraal examencijfer moet onafgerond een 5,5 of hoger zijn Voor de vakken ne, en, rekenen en wi mag maximaal een 5 behaald worden Maximaal drie verliespunten in maximaal 2 vakken en voor de overige vakken 6 of hoger, waarbij het gemiddelde van alle vakken tezamen tenminste 6.0 is. Cijfer 3 betekent gezakt!

15 LOB Op 15 en 22 november komen meer dan 50 vervolgopleidingen uit HBO en WO zich hier op school presenteren aan de leerlingen. Hiervoor ontvangen de ouders/leerlingen nog de nodige informatie en inschrijfmogelijkheden.

16 Banduren -Leerlingen die zwak zijn in een bepaald vak worden de eerste 6 weken verplicht -Voor andere leerlingen facultatief -Inschrijving via It’s Learning -Doel: extra ondersteuning in een bepaald vak -Leerlingen worden meer eigenaar van hun eigen leerproces -Een banduur is een vast ingeroosterd uur in het lesrooster. -Leerlingen van 4,5,6 Vwo en van 4,5 havo zijn op hetzelfde moment ingeroosterd.

17 Excellentiebevordering – Onderwijs op maat Leerlingen een verdiepingsproject aanbieden (bijv. 3D-design, cursus Russisch, theoretische wiskunde, roman schrijven, game- design etc.) Leerling ondertekent een contract (voorwaarden!) Leerlingen mogen 2 à 3 lessen per week skippen, dat volgen we via een digitale skipkaart Twee-wekelijks overleg met Excellentiecoach Doel: de motivatie en creativiteit verhogen en zo de leerling de kans geven vanuit zijn passie zijn talenten verder te ontwikkelen.

18 Portfolio Leerlingen hebben de mogelijkheid om een persoonlijk portfolio bij te houden in It’s Learning. Dit is zeer wenselijk daar de vervolgopleidingen hier steeds meer om vragen.

19 MOG Beoordeling in Denk bij MOG aan de volgende zaken M=Motivatie: - Leerling toont oprechte interesse in de les/stelt veel vragen - Leerling heeft meestal het huiswerk in orde. - Leerling let goed op - Leerling heeft geen onverschillige houding -.. O= Organisatie - De leerling heeft zijn spullen op orde - De leerling gebruikt de agenda goed - De leerling heeft een goede planning w.b. huiswerk en toetsen -.. G=Gedrag: - De leerling is stil/teruggetrokken/afwezig - De leerling is druk, snel afgeleid - De leerling is een stoorzender - De leerling is een teamplayer, - De leerling is een leider in de groep - De leerling is een pester - DOEL: De MOG-beoordeling laat meerdere facetten van de leerling zien dan alleen een cijfer. Zo kunnen we in een vroeg stadium achterhalen waarom een leerling onder/boven presteert. Het geeft een breder beeld van de leerling.

20 Buitenlandse activiteiten – Gymnasium 4/5  Reis naar Rome (2017) – Comenius project  uitwisseling naar Spanje – Data voor de reizen: Week 28 (9 April tm 14 April ) – Er volgen informatieavonden om u verder te informeren!

21 ECONASIUM -samenwerking met TiU -tweejarig econasium project bedoeld voor leerlingen met ec/mo + wis minimaal 7.0 met kerst -start januari 2017 ( klas 4)- december 2019 (klas 6) - programma econasium: * extra lessen statistiek * colleges op Tiu * aandacht voor onderzoeksvaardigheden ( nuttig voor diverse WO vervolgopleidingen, niet alleen voor ec studies) * excursies naar bedrijven met economische opdrachten * Ondersteuning bij pws door TiU - extra kosten aan verbonden ( 150,- per kalenderjaar

22 TTO Musical International internship Cambridge Global Perspectives AS level, dit is het profielwerkstuk voor tto leerlingen, Op de ouderavond in juni jl. heeft mevr. Reimes reeds de nodige informatie verstrekt.

23 Zijn er nog vragen?


Download ppt "Communicatie Thuis  school Contact vaak via mail (indien mogelijk) Cijfercontrole via SOM Gegevens mentor: - Aanwezig op school: ma- vr - Mail:"

Verwante presentaties


Ads door Google