Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRebecca Devos Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
INLEIDING Introduceer uzelf, het scenario en van toepassing zijnde hulpmiddelen. STEL DISCUSSIENORMEN Bespreek de “basis regels” voor discussies, inclusief respecteren van de ervaringen van anderen; behouden van de vertrouwelijkheid van wat gezegd is; en toewijden aan volledige deelneming tijdens dicussies. TOON DEZE SLIDE: INTIMIDATIE DOOR DE MANAGER INLEIDING 1
2
TOON DEZE SLIDE: INTIMIDATIE DOOR DE MANAGER SAMENVATTING VAN HET GEVAL Deze slide “vertelt het verhaal”, dat u of een vrijwillige werknemer hardop moet voorlezen. GESPREKSPUNTEN Als discussieleider dient u de details van de situatie van de werknemer en de daaropvolgende acties te bespreken voordat u naar de volgende slide gaat. Zorg dat persoonlijke verhalen die werknemers willen vertellen gerelateerd zijn aan het getoonde scenario. 2
3
TOON DEZE SLIDE: INTIMIDATIE DOOR DE MANAGER DISCUSSIESTARTERS ANTWOORDEN VOOR VRAGEN Wat zou u doen als u John was of een van de andere werknemers in het gesprek? Opmerking voor Discussieleider: Laat deelnemers vrij antwoorden en in de groep discussiëren. Wat zijn de verantwoordelijkheden van: de werknemers die een afname of een toename in hun verkoopcijfers hebben? Iedereen heeft dezelfde verantwoordelijkheid om problemen te melden over een manager die zijn team blijft intimideren, ongeacht de prestaties. Aangezien het probleem hun directe supervisor betreft, willen ze misschien contact opnemen met hun Afdelings- /Operationsmanager, personeelszaken, Juridische Afdeling, of de Tyco ConcernLine. Ze willen misschien ook direct met de manager praten om te laten weten dat zijn/haar woorden en gedrag ongepast zijn/is. John? John heeft dezelfde verantwoordelijkheid als de andere werknemers die het probleem ter sprake brengen. Wat zijn de mogelijke problemen en gevolgen wat betreft deze acties? De manager heeft gezorgd voor een onprofessionele werkomgeving en heeft niet gehandeld volgens het Tyco Intimidatievrije Werkplekbeleid en de Richtlijnen voor Ethisch Gedrag. Intimidaties, bedreigingen en gewelddadig gedrag op de werkplek leiden uiteindelijk tot een lagere productiviteit. Alle werknemers moeten elkaar waardig en met wederzijds respect behandelen. Zouden de omstandigheden anders zijn indien: de manager werknemers voortrekt die wel hun verkoopdoelen hebben bereikt? Nee. Intimidatie is in geen enkele situatie acceptabel. de manager heeft geen grof taalgebruik gebruikt in de vergadering, maar dreigde met ontslag indien ze hun verkoopdoelen niet halen? Een supervisor mag geen feedback over prestaties geven of met ontslag dreigen tijdens een vergadering. Dit is dan wel minder ernstig, maar deze situatie is nog steeds in strijd met de Tyco Vitale Waarde voor Teamwork en de Richtlijnen voor Ethisch Gedrag. de manager heeft elk van de werknemers afzonderlijk verteld dat hun banen op het spel staan als ze niet voldoen aan de verkoopdoelen? Als manager kunt u feedback verstrekken over de prestaties van een werknemer en hem/haar laten weten dat zonder verbeteringen zijn/haar baan op het spel staat. Dit gesprek moet echter respectvol en volgens onze waarden plaatsvinden. De beste oplossing is het gesprek samen met PZ te voeren. 3
4
TOON DEZE SLIDE: INTIMIDATIE DOOR DE MANAGER RICHTLIJNEN GESPREKSPUNTEN Zie het Tyco Beleid betreft een intimidatievrije werkplek. Laat werknemers eraan denken dat het bedrijf gelooft dat we allen het recht hebben om in een intimidatievrije omgeving te werken. Tyco beschouwt ieder gedraging die een persoon kleineert, intimideert, of beledigt als intimidatie en heeft intimidatie opgenomen in de gedragingen die niet toegestaan zijn op onze werkplek. 4
5
GESPREKSPUNTEN Sluit af met verklaringen die u geschikt acht voor het publiek en hun reacties en discussie betreffende dit onderwerp en casestudy. Vat de gehoorde discussies samen. Maak gebruik van deze mogelijkheid om eerder geplaatste opmerkingen betreffende een intimidatievrije werkplek te versterken. INTIMIDATIE DOOR DE MANAGER GELEERDE LESSEN TOON DEZE SLIDE: 5
6
INTIMIDATIE DOOR DE MANAGER EEN PROBLEEM TER SPRAKE BRENGEN TOON DEZE SLIDE: GESPREKSPUNTEN Laat werknemers weten dat ze niet alleen staan in het nemen van beslissingen, en dat het belangrijk is dat ze eventuele vragen naar voren brengen. Versterk de voor alle werknemers beschikbare hulpmiddelen, mocht het noodzakelijk zijn om een aangelegenheid te doen escaleren. 6
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.