De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

13-05-2013. Maartje Douma & Chantal van de Wiel Formulemanager Plaza food for all Zuid en Noord Nederland.

Verwante presentaties


Presentatie over: "13-05-2013. Maartje Douma & Chantal van de Wiel Formulemanager Plaza food for all Zuid en Noord Nederland."— Transcript van de presentatie:

1 13-05-2013

2 Maartje Douma & Chantal van de Wiel Formulemanager Plaza food for all Zuid en Noord Nederland

3 12:00 uur Ontvangst met lunch 13.00 uur Presentatie Plaza Food For All 15.00 uur Activiteit “GPS/ Scooteren/ schieten op de Veluwe” 18.00 uur Borrel en dineren 21.00 uur Einde programma Dagprogramma

4 1.Even voorstellen: Het Team! 2.Visie & Missie 3.Terugblik 2012 4.Ontwikkelingen 2013 5.Marketing 2013 6.Doelstellingen 2013 Inhoudsopgave presentatie

5 Marketing Rianne Strijbos Formulemanager Noord Nederland Maartje Douma Formulemanager Zuid Nederland Chantal van de Wiel Commercieel secretariaat Doret van der Wijst Hoofd formulehuis en Channelmanagement Arend-Jan Diephuis 1. Even voorstellen :

6 “Food For All “ zonder onderscheidend vermogen te verliezen 2. Visie & Missie Service & Beleving Kwaliteit Toegankelijk “For All” Samen Sterk

7  10 nieuwe locaties  91 locaties december 2012  Omzetgroei + 4,5 % ( Like for Like -3,2 % )  Goed imago & vakpers  7 locaties in “Cafetaria Top 100”  Nieuwe formulemanager  Nieuwe marketeer 3. Terugblik 2012

8  Plaza Polly, Bemmel 8 e plaats & 1 e plaats Beste kleine cafetaria!  Plaza Leesten, Zutphen 18 e plaats  Plaza Snackhuus, Ruurlo27 e plaats  Plaza ‘t Krûûspunt, Ballum 30 e plaats  Plaza Wassenburg, Emmeloord 52 e plaats  Plaza Westerbork, Westerbork 90 e plaats  Plaza het Hoekje, Ouddorp 91 e plaats Cafetaria Top 100

9 Ontwikkelingen  Nieuwe indeling formulemanagement. Verdeling Noord- en Zuid Nederland.  Komst van Maartje Douma: nu op volle sterkte !  Plaza website is vernieuwd  Plaza inlogpagina (intranet)  Introductie Local Store marketing => communicatiewinkel 4. Ontwikkelingen 2013

10  Invulling maandfolder in nauwe samenwerking met Formuleraad  Plaza Facebookpagina  Web-2-Print applicatie in work in progress ;-)  Introductie Local Store marketing => communicatiewinkel 4. Ontwikkelingen 2013

11 1.Intranet 2.Social media 3.POS-materialen / Local store marketing 4.Web 2 print 5. Marketing 2013

12  Informatievoorziening Beperking van mailverkeer Altijd toegang tot alle relevante informatie  Bestellen  Formuleraad  Wijzigingen doorgeven  Downloads  Belangrijke links  Contactpagina Altijd rechtstreeks contact met de juiste persoon 1. intranet

13 1. Intranet - inloggen

14

15

16 1. Intranet - bestellen

17

18

19

20 1. Intranet - Downloads

21

22

23 1. Intranet - overig

24 2. Social media  Facebook 1) Grootste social media kanaal van Nederland 2) Interactie! 3) Inspelen op de actualiteit 4) Betrek bezoekers bij uw cafetaria  Twitter 1) Maximaal 140 tekens 2) 3,3 miljoen Twitteraars, waarvan 1,6 miljoen dagelijks 3) Dialoog! 4) Klanten vinden, boeien en binden 5) Delen van nieuws en kennis

25 2. Social media – Facebook tips 1. Toon interesse in je fans. Het is van belang om snel te reageren op klachten of vragen

26 2. Social media – Facebook tips

27 2.Maak geen ruzie met je fans 3.Verwijder nooit negatieve reacties, maar reageer erop Reacties met scheldwoorden mag je natuurlijk wel verwijderen 4.Plaats verschillende soorten content Foto’s, video’s, tekst etc.

28 2. Social media – Facebook tips 5.Zorg voor een pakkende Timeline Cover Houd hierbij wel rekening met een aantal regels van Facebook

29 2. Social media – Facebook tips 6.Zorg dat alle informatie gevuld is op Facebook Hierbij zijn vooral de adresgegevens, het telefoonnummer en de openingstijden van belang 7.Deel de geschiedenis van het bedrijf met mijlpalen Let wel op dat je de optie ‘verberg in nieuwsoverzicht’ aanvinkt wanneer je veel informatie ineens op je pagina plaatst. Zo voorkom je dat klanten gespamd worden met grote hoeveelheden informatie 8.Richt je pagina op bestaande klanten en niet op het werven van nieuwe klanten Relatiebeheer is op Facebook belangrijker dan Acquisitie 9.Koppel twitter niet aan Facebook Dit zijn twee aparte kanalen die om verschillende soorten content vragen

30 3. POS-materialen

31 3. POS

32

33 4. Web 2 print - communicatiewinkel

34 6. Doelstellingen 2013  9 nieuwe locaties  100 locaties eind december 2013  Omzetgroei + 5 %  15 locaties in “Cafetaria Top 100”

35 6. Doelstellingen 2013  Wijzigen beleid kwaliteitsprijs 2013 ( 4x per jaar winnaar, 1 overall winnaar van het jaar. Start 1 juli 2013)  Focus op TOPkwaliteit producten en merken  Plaza moet Groen in 2013. ( Gele kaart-Rode kaart )  Optimaliseren mysteryshoppen. Focus op gastvrijheid en beleving : het Plaza-gevoel !  Formulehuisdag met inspiratiesessies in november

36 Vragen?


Download ppt "13-05-2013. Maartje Douma & Chantal van de Wiel Formulemanager Plaza food for all Zuid en Noord Nederland."

Verwante presentaties


Ads door Google