Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAdriana de Vos Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Inkoop
2
Inkoopplanning: Voorraadbeheer Hoe en wat en waar inkopen Voor een bepaalde tijd Bestellingen
3
Invloeden op de inkoop: Breedte / diepte van het assortiment zegt iets over de hoeveelheid die je inkoopt De omzet zegt iets over de prijs waarvoor je inkoopt Het imago van je winkel bepaald waar en wat je inkoopt
4
Inkoopkanalen: Veiling Cash and carry Groothandel Grossier Beurs Rechtstreeks bij de fabrikant In eigen beheer.
5
Veiling: Meest verse product Producten ter plekke bekijken Gekeurde producten Grote hoeveelheden kopen Laagste prijs. (afslag) Bedrijfsmatige afnemers
6
Cash and carry In de buurt van de veiling Product direct meenemen Breed assortiment Duurder dan de veiling Bedrijfsmatige afnemers Kleinere hoeveelheden kopen
7
Groothandel: Vergelijkbaar met de cash and carry. Kleinere hoeveelheden te kopen Zelfbediening Bedrijfsmatige afnemers
8
Grossier: Komt langs de deur Kleine hoeveelheden Hoge prijs Bespaart tijd Bedrijfsmatige afnemers
9
Beurs: Groot gebouw waar diverse bedrijven hun goederen presenteren Levering op termijn Vervoer + betaling Voorbeelden: Maison et object IPM essen Woonbeurs Goed voorbereiden en goede afspraken maken!!
10
Fabrikant : zoek fabrikanten Maak afspraken (prijs en afname) Dit vergt veel tijd en voorbereiding Ook afspraken maken met andere fabrikanten (verpakking, drukker enz. Niet makkelijk te wijzigen.
11
Opdracht: Maak een collage van bedrijven waar de winkel die jij gekozen hebt zou kunnen inkopen. Je mag ook gebruik maken van woorden.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.