De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Training voor beginners. Agenda Waarvoor LinkedIn gebruiken? Hoe maak je een aansprekend profiel? Digitaal netwerken: hoe doe je dat? De interactie aangaan.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Training voor beginners. Agenda Waarvoor LinkedIn gebruiken? Hoe maak je een aansprekend profiel? Digitaal netwerken: hoe doe je dat? De interactie aangaan."— Transcript van de presentatie:

1 Training voor beginners

2 Agenda Waarvoor LinkedIn gebruiken? Hoe maak je een aansprekend profiel? Digitaal netwerken: hoe doe je dat? De interactie aangaan

3 Waarvoor LinkedIn gebruiken?

4

5 Waarom LinkedIn gebruiken Zakelijk sociaal netwerken – Contacten / volgen vakgenoten – klanten – partners - … – Kennis en informatie delen – Netwerk delen Moderne ‘kaartenbak’ Expertise zichtbaar maken (personal branding) Werknemers vinden / baan vinden

6 Hoe maak je een aansprekend profiel?

7 Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

8 Voor je gaat sleutelen aan je profiel

9

10 Hoe maak je een aansprekend profiel? Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

11 Profiel – Professionele foto

12 Je kunt niet netwerken met een zak over je hoofd!

13 Profiel – Professionele foto

14 Tip: gebruik je DTV foto, dit geeft herkenbaarheid

15 Profiel – Professionele foto Foto’s staan op > R:\Foto algemeen\Pasfoto's DTV\Hi-res

16 Hoe maak je een aansprekend profiel? Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

17 Profiel - Kopregel Standaard je huidige functie Altijd aanpassen! Je specialisme + wat jou bijzonder maakt  personal branding Vindbaar in LinkedIn search Max. 120 karakters

18 Profiel - Kopregel

19 Oefening: welke verbetering kun je NU in je kopregel doorvoeren?

20 Hoe maak je een aansprekend profiel? Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

21 Profiel – Samenvatting Zakelijk met persoonlijke noot Waar sta je voor? Welke resultaten lever je?  Personal branding Evt. contactgegevens

22 Profiel – Samenvatting

23

24

25 Huiswerk: bedenk een pakkende samenvatting en plaats deze op je profiel. Blijf schaven.

26 Hoe maak je een aansprekend profiel? Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

27 Profiel – Contactgegevens

28 Tip: gebruik bij voorkeur je DTV telefoonnummer

29 Hoe maak je een aansprekend profiel? Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

30 Profiel – Uniek LinkedIn adres

31 Nog een standaard URL? Pas hem nu aan

32 Hoe maak je een aansprekend profiel? Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

33 Profiel - Werkervaring Vermeld alle functies die je hebt uitgeoefend Langer bij 1 werkgever? Vermeld de verschillende functies / rollen bij deze organisatie Vermeld wat je hebt gepresteerd

34 Profiel – Samenvatting Huiswerk: loop al je functies na en zorg voor een goede beschrijving.

35 Hoe maak je een aansprekend profiel? Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

36 Profiel - Opleiding Vermeld alle opleidingen (oud- klasgenoten of docenten kunnen interessant zijn) Upload evt. (eind) scriptie

37 Hoe maak je een aansprekend profiel? Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

38 Hoe maak je een aansprekend profiel? Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

39 Profiel - Projecten

40

41 Oefening: voeg minstens één relevant project toe aan je profiel

42 Profiel – Samenvatting Huiswerk: neem minstens 3 goed uitgewerkte projecten op in je LinkedIn profiel

43 Profiel – Nog meer:

44 Digitaal netwerken

45 Persoonlijke uitnodigingen Introducties maken / vragen Verwijzen naar je profiel

46 Persoonlijke uitnodigingen

47 Maak het persoonlijk Waarom wil je linken? Verhoogt de kans op connectie

48 Persoonlijke uitnodigingen Tip: stuur connectieverzoeken niet vanaf je smartphone. Dan is een persoonlijk bericht toevoegen lastig.

49 Persoonlijke uitnodigingen Wie uitnodigen? – Mensen die binnen jouw vakgebied werken – Mensen bij interessante organisaties – Mensen die een lijntje zijn naar bovenstaande personen Wie nog meer?

50 Persoonlijke uitnodigingen Wie zou je kunnen uitnodigen om te linken? Doe het nu! Wel een persoonlijk berichtje erbij!

51 Introducties maken / vragen Kracht in je netwerk zit in 2 e graads connecties Je kunt makkelijk zien of je iemand kent, die iemand kent Andersom geldt dat voor anderen ook  zij kunnen zien wie jij kent

52 Introducties maken / vragen

53

54

55

56 Introductie maken / vragen Vind mensen / organisaties op steekwoorden

57 Introductie maken / vragen Maak contact met je profielbezoekers

58 Verwijzen naar je profiel In je presentaties Op de DTV website Bij offline contacten (bijv. events, netwerkgesprekken) …..

59 De interactie aangaan

60 Kennis delen – Statusupdates – Persoonlijke berichten – Interactie met berichten anderen: Reageren, 'interessant', delen – Posts Vaardigheden onderschrijven Aanbevelingen geven

61 Kennis delen

62 Kennis delen – status update

63 Kennis delen- status update

64 Kennis delen – status update Wat delen? – Projecten waar je mee bezig bent (complimenten geven is sterk) – Links naar interessante artikelen/filmpjes/presentaties, met reden wat / waarom je het interessant vindt – Presentaties die je hebt gegeven – Publicaties waar je aan hebt (mee)geschreven: papers, e-books etc.

65 Kennis delen – status update Oefening: wat zou jij allemaal kunnen delen?

66 Kennis delen – status update Wanneer delen – Wanneer je netwerk actief is – Vuistregel: op werkdagen, vroeg in de ochtend, rond de lunch of begin avond Hoe vaak delen – Vuistregel: min. 1x per week, max. 1x per dag

67 Kennis delen – persoonlijke berichten

68 Wanneer een persoonlijk bericht? – Als iets erg specifiek is (voor groot deel netwerk niet interessant) – Bij gelijktijdige persoonlijke vraag / aanbieding etc.

69 Kennis delen – reageren ‘Like’ (NL: interessant’) is vergelijkbaar met Facebook-like (vluchtig) Door te reageren ga je het gesprek aan. Je kunt ook andere connecties taggen.

70 Kennis delen – reageren Gebruik de @ voor iemands naam om te taggen Je connectie krijgt daar een notificatie van

71 Kennis delen – bericht delen

72 Kennis delen – Posts

73 Langere artikelen (blogs) op LinkedIn Zeer populair, goed voor je zichtbaarheid Netwerk krijg notificatie van je posts Alleen optie bij taalinstelling ‘Engels’

74 Kennis delen – Posts

75 Goede foto erg belangrijk

76 Kennis delen – Posts Ook hier ‘like’ ‘reageer’ en ‘delen Probeer altijd te reageren op mensen die op je post reageren  weer kans om gesprek aan te gaan

77 Kennis delen – Posts Waar kunnen je posts over gaan? – Wat voor concreet advies zou je geven aan iemand die in je vakgebied wil werken? – Hoe ziet je bedrijfstak eruit over vijf, tien of vijftien jaar? – Welke vaardigheid is essentieel in je functie en waarom? – Wat is er veranderd in je baan of bedrijfstak sinds je bent begonnnen? – Wat zou je anders doen als je opnieuw kon beginnen en waarom? – Hoe ben je begonnen in je beroep? – Welke ontwikkeling in je vakgebied vind je opvallend en waarom? – Vertel over de laatste trends op jouw vakgebied. – Schrijf over een interessant nieuwsfeit jouw klant wat aan heeft. Wat betekent dit voor een klant? Of voor het vak? – Geef lezers een kijkje achter de schermen binnen jouw bedrijf. – Een fout die je hebt gemaakt, wat de gevolgen hiervan waren en hoe je dit hebt opgepakt voor de toekomst. – Heb je onlangs een beurs of event bezocht? Schrijf over jouw bevindingen en inzichten. – Wat zijn de meest gestelde vragen van klanten? Beantwoord ze

78 Kennis delen – Posts Oefening: noem nog 40 dingen waar je posts over zouden kunnen gaan

79 Kennis delen – Posts LinkedIn Pulse App

80 Vaardigheden onderschrijven

81 Aanbevelingen geven

82 Degene die je aanbeveelt kan zelf bepalen of hij/zij je aanbeveling op het profiel plaatst Zelf om aanbevelingen vragen kan natuurlijk ook!

83 Tot slot

84 Aanbevelingen Houd je profiel up-to-date (4x per jaar ‘groot onderhoud’) Elke dag inloggen: liever 2x per dag 15 min. Dan 1x per maand 2 uur. Netwerken gaat om delen: je kennis, je netwerk, je inzichten, etc. Gebruik LinkedIn als voorbereiding op gesprekken, events, etc.

85 Huiswerk Bedenk een pakkende samenvatting en plaats deze op je profiel. Blijf schaven. Loop al je functies na en zorg voor een goede beschrijving. Neem minstens 3 goed uitgewerkte projecten op in je LinkedIn profiel

86 http://linkedin.com/in/harmenkrusemeijer


Download ppt "Training voor beginners. Agenda Waarvoor LinkedIn gebruiken? Hoe maak je een aansprekend profiel? Digitaal netwerken: hoe doe je dat? De interactie aangaan."

Verwante presentaties


Ads door Google