Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPeter de Valk Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
onderzoek en hogeschool waarom, wat en hoe bert mulder | informatie, technologie en samenleving
2
onderzoek is een opdracht onwennig… iets anders… tijdrovend… uitdagend… moeilijk… nodig… interessant… lastig te integreren…
3
waarom doen we onderzoek?
4
waarom doen we onderzoek? 1. in opdracht… voor de wet… adviesraad wetenschap en techniek
5
waarom doen we onderzoek? 2. als partner in een kennissamenleving mensen (miljoen)10.000.00016.000.000 bedrijven300.000800.000 supermarkt (art)60022.000 autowegen (km)502.400 export (mrd)3,5335 1950 2010
6
waarom doen we onderzoek? 2. als partner in een kennissamenleving
7
waarom doen we onderzoek? 3. door herstructurering kennisinfrastructuur
8
waarom doen we onderzoek? 4. als producent van maatschappelijke innovatie vak, veld en professional vak, veld en professional kennis onderwijs toekomst innovatie wetenschap onderzoek
9
1. omdat het moet een reactieve reden 2. als producent van kennis 3. door herstructurering van kennisinfrastructuur een functionele reden 4. als producent van maatschappelijke innovatie een morele reden
10
wordt het wat met onderzoek aan het HBO? onderwijs of onderzoek?
11
wordt het wat met onderzoek aan het HBO? drie praktische uitdagingen onderzoek kost tijd onderzoek vraagt aandacht onderzoek vraagt nieuwe competenties onderzoek kost tijd onderzoek vraagt aandacht onderzoek vraagt nieuwe competenties
12
welk onderzoek doen we?
13
welk onderzoek doen we? student als ‘kritische gebruiker van wetenschappelijke kennis’ vak, veld en professional vak, veld en professional kennis onderwijs wetenschap onderzoek methoden en technieken / statistiek reflectie
14
welk onderzoek doen we? student als ‘kritisch gebruiker van maatschappelijke innovatie’ vak, veld en professional vak, veld en professional kennis onderwijs toekomst innovatie wetenschap onderzoek
15
welk onderzoek doen we? student als ‘kritisch gebruiker van maatschappelijke innovatie’ vak, veld en professional vak, veld en professional kennis onderwijs toekomst innovatie wetenschap onderzoek trends / scenario’s ontwerp / verbeelding
16
welk onderzoek doen we? student als ‘kritisch gebruiker van maatschappelijke innovatie’ vak, veld en professional vak, veld en professional toekomst innovatie een betere toekomst een duurzame toekomst een hoopvolle toekomst
17
welk onderzoek doen we? meerwaarde creëren: goed onderzoek en goede vragen te weinig tijd | te weinig aandacht | te weinig competenties 20.000 1.400
18
eSociety Instituut een voorbeeld
19
eSociety Instituut meerjarig onderzoek, structurele innovatie duidelijkheid | heldere thema’s voor onderzoek tijd | meerjarige periode voor onderzoek aandacht | verzamelen partners: samenleving en onderwijs succes | diversiteit aan deelopdrachten / synergie in onderzoek van kennisdelen naar kennis ontwikkelen en structurele innovatie
20
eSociety Instituut meerjarig onderzoek, structurele innovatie onderwijs samenleving meerjarige onderzoekslijn minor afstudeer minor afstudeer onderwijs docenten onderwijs incidenteel project professional ondersteund project geplande activiteit structurele inbedding management innovatie kennisc.
21
eSociety Instituut meerjarig onderzoek, structurele innovatie dialoog en inspiratie tussen partners voldoende tijd voor verandering vinden van passende vormen van onderzoek succes voor onderwijs, innovatie van organisaties van kennisdelen naar kennis ontwikkelen en structurele innovatie
22
onderzoek en hogeschool waarom, wat en hoe bert mulder | informatie, technologie en samenleving
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.