De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Memc.  Je kent het antwoord terwijl je je programma maakt en dit is niet veel: voorzie X objecten.  Je kent het antwoord terwijl je je programma maakt.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Memc.  Je kent het antwoord terwijl je je programma maakt en dit is niet veel: voorzie X objecten.  Je kent het antwoord terwijl je je programma maakt."— Transcript van de presentatie:

1 Memc

2  Je kent het antwoord terwijl je je programma maakt en dit is niet veel: voorzie X objecten.  Je kent het antwoord terwijl je je programma maakt en het zijn er erg veel: maak een container.  Je ken het antwoord niet: maak een container.

3

4  Met container.New( ) krijg je een REFERENTIE.  Referenties zijn een soort verwijzing, net zoals een pointer. MAAR deze keer gebruik je een & in plaats van een *  Een referentie moet direct een waarde krijgen.  Pointer: Button * b = obj.findButton(“test”);  Referentie: Button & b = buttons.new();

5 Met: Memc cirkels; Kan je in update dit toevoegen: if( Kb.bp(KB_N)) { Circle & c = cirkels.New(); c.pos.x = RandomF(-1.3, 1.3); c.pos.y = RandomF(-1.3, 1.3); c.r = RandomF(); }

6 for(int x = 0; x < cirkels.elms(); x = x + 1) { cirkels[x].draw(BLUE); }

7


Download ppt "Memc.  Je kent het antwoord terwijl je je programma maakt en dit is niet veel: voorzie X objecten.  Je kent het antwoord terwijl je je programma maakt."

Verwante presentaties


Ads door Google