Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBart Meijer Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
3
Dit is een: Broodzak Gasmaskertas
4
Dit is een: Broodzak
5
Hier berg je in op: Granaten Patronen Sigaren
6
Hier berg je in op: Granaten Patronen Sigaren
7
Helm 1 is uit WO1, helm 2 uit WO2: Onjuist Juist
8
Helm 1 is uit WO1, helm 2 uit WO2: Onjuist Juist
9
De overjas is typisch Duits: Onjuist Juist
10
De overjas is typisch Duits: Onjuist Juist
11
De punt op de pickelhaube was bedoeld om: De vijand letsel toe te brengen Sabelslagen af te weren
12
De punt op de pickelhaube was bedoeld om: De vijand letsel toe te brengen Sabelslagen af te weren
13
Beenwindsel/ puttees dienden ter bescherming van: Loopgravenvoeten Vuil in de schoenen & waperende kledij
14
Beenwindsel/ puttees dienden ter bescherming van: Loopgravenvoeten Vuil in de schoenen & waperende kledij
15
Boven Karabiner 98, onder Gewehr 98: Onjuist Juist
16
Boven Karabiner 98, onder Gewehr 98: Onjuist Juist
17
Correct of niet? Duits Brits Frans
18
Correct of niet? Duits Brits Frans
20
Conclusie: vergelijking Beeldmateriaal in het lesboek is het belangrijkst. Afbeeldingen in het lesboek dienen als veelzijdig didactisch hulpmiddel. Leerlingen leren kritisch kijken door afbeeldingen bij de klassikale uitleg. Werkvormen hebben als belangrijkste functie kritisch leren kijken. De meest waardevolle afbeeldingen zijn originele foto’s. Beeldmateriaal in de klassikale uitleg is het belangrijkst. Afbeeldingen in het lesboek dienen als illustratie, geheugensteun en uitleg van begrippen. Afbeeldingen bij de klassikale uitleg nodigen niet uit tot kritisch kijken. Werkvormen hebben als belangrijkste functie kritisch leren kijken. De meest waardevolle afbeeldingen zijn originele foto’s. DocentenLeerlingen
21
1826, van Joseph Niépce
22
1861, van James Clerk Maxwell
23
1872, Louis Arthur Ducos du Heron
25
Hans Hildenbrand (1870-1957)
33
1. Vanwaar de keuze voor deze foto? Wat sprak je aan? 2. Is de foto representatief voor de Eerste Wereldoorlog? Waarom wel/niet? 3. Met welk doel zou de foto gemaakt zijn?
34
3 12 4
35
3 12 4
36
3 12 4
37
1. Laat leerlingen hun eigen foto kiezen. 2. Analytische kant: leef je in in de maker. 3. Laat leerlingen hun verhaal vertellen door de foto’s in een volgorde te laten leggen. 4. Internet bevat overvloed aan fotomateriaal. Weet wel wat correct is en wat niet.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.