De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Welkom! iPad in de brugklassen 26 mei 2016. De meerwaarde van de iPad in de les https://youtu.be/W-SocWJHioA.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Welkom! iPad in de brugklassen 26 mei 2016. De meerwaarde van de iPad in de les https://youtu.be/W-SocWJHioA."— Transcript van de presentatie:

1 Welkom! iPad in de brugklassen 26 mei 2016

2 De meerwaarde van de iPad in de les https://youtu.be/W-SocWJHioA

3 Het programma van vanavond: Onderbouwing keuze voor de iPad Voorbeelden van de didactische mogelijkheden Praktische punten

4 OESO: Nederlandse scholier ongemotiveerd, amper orde in klas, veel talent onbenut.

5 De leeromgeving van Werenfridus biedt plaats aan verschillen tussen leerlingen. Plaats voor verschil in: Leerstijl en intelligenties Leertempo Niveau Interesse De digitale leermiddelen bieden steeds meer de mogelijkheid hieraan tegemoet te komen.

6 iPad in de brugklassen Aansluiten bij onderwijskundige en maatschappelijke ontwikkelingen Andere didactische aanpak

7 Uitgangspunten voor de ouders/leerlingen: alle leerlingen in de brugklassen (deels) boek en werkboek vervangend alle leerlingen een iPad alle vakken doen mee klankbordgroep ouders en leerlingen

8 Uitgangspunten voor de docenten: alle docenten een iPad alle vakgroepen doen mee trainingsprogramma iPad-team bijeenkomsten

9

10 Mogelijkheden van de iPad in de les door Katja Korver en Adam Lenaarts

11 SSID: TaborEvent

12 De iPad in de klas.. Adam Lenaarts Docent Aardrijkskunde

13 De iPad in de klas.. -Werken met een digitale methode -Werken met digitale toetsen

14 Pilot BuiteNLand – H4 Natuurrampen

15 Pilot BuiteNLand – Hoofdstuk 4

16 Pilot BuiteNLand – Paragraaf 2

17 Pilot BuiteNLand - Overzicht

18 Individuele Feedback!

19 App smash = Apps combineren

20 Werkdruk verlaging en Quayn

21 Cognitieve metadata: RTTI

22 RTTI- feedback - uitval op R

23

24 Analyses en Quayn Analyse door docenten: RTTI

25 Analyses en Quayn Analyse door docenten: paragraaf

26 Analyses en Quayn Analyse door docenten: domeinen

27 Analyses en Quayn Analyse door docenten: (kaart)vaardigheden

28 Analyses en Quayn Analyses: prachtig! Wat doe je ermee? Hoe profiteren mijn leerlingen van deze informatie? Wie kunnen hier nog meer van profiteren?

29 Eigenaarschap leerling! Analyses: prachtig! Wat doe je ermee? Hoe profiteren mijn leerlingen van deze informatie? Wie kunnen hier nog meer van profiteren?

30 Eigenaarschap leerling! Stel de resultaten open voor leerlingen

31 Eigenaarschap leerling! Maak de resultaten en feedback beschikbaar!

32 Eigenaarschap leerling! Maak de resultaten en feedback beschikbaar!

33 Eigenaarschap leerling! Maak de resultaten en feedback beschikbaar!

34 Analyses en Quayn Analyse door leerling- niveau van de vraag: Reproductie, Toepassing, Inzicht

35 Analyses en Quayn Analyse door leerling: paragraaf

36 Analyses en Quayn Analyse door leerling: domeinen

37 Eigenaarschap leerling! Leerling maakt analyse!

38 Eigenaarschap leerling! Leerling maakt zelf een analyse in

39 Eigenaarschap leerling! Leerling maakt zelf een analyse in:

40 Eigenaarschap leerling! Alle analyses beschikbaar in map in Deze zijn dus deelbaar met de mentor, collega’s, ouders etc..

41 Eigenaarschap leerling! Leerling stelt zelf leerdoelen! Bijvoorbeeld: Ik moet meer aandacht besteden aan mijn (kaart)vaardigheden

42 Eigenaarschap leerling! Leerling controleert eigen leerdoelen! 2-toets (formatieve toets) 4-toets (summatieve toets)

43 Eigenaarschap leerling! Resultaat: Zelfkennis leerling neemt toe Vaardigheden: analyse en evaluatie! Attitude: Leerlingen willen meer Feedback! Cijfers sterk verbeterd door gericht studeren!

44 Wat werkt in het onderwijs?

45 Beter onderwijs! Resultaat: Zonder gerichte feedback en evaluatie Effect = 0,05 Met gerichte feedback en evaluatie Effect = 0,46

46 Eigenaarschap leerling! “ De inzet van digitale hulpmiddelen, zoals de iPad, helpt mij om leerlingen eigenaarschap te geven over het leerproces en ze zo beter voor te bereiden op de wereld van morgen!” -Adam Lenaarts Docent Aardrijkskunde Tabor College, Hoorn

47 Praktische zaken (1): iPad Air 2 64 GB inc. hoes Aanschaf van de iPad via webshop Lease constructie: € 15,86 per maand 36 maanden = € 570,96 Thuis bezorgd Inclusief verzekering Service: reserve iPad en schade afhandeling DEP iPad

48 Praktische zaken (2): aanmaken Apple ID inhoud voor de vakken technische ondersteuning (iHelpdesk)

49 iPad projectleiders Katja Korver – onderwijs en didactiek Peter Harmsen – organisatie en ondersteuning Ton Hendriksen – eindverantwoordelijk

50 VRAGEN? Informatie op www.werenipad.nlwww.werenipad.nl Vragen en opmerkingen naar: contactcontact

51 Hartelijk dank voor uw aandacht!


Download ppt "Welkom! iPad in de brugklassen 26 mei 2016. De meerwaarde van de iPad in de les https://youtu.be/W-SocWJHioA."

Verwante presentaties


Ads door Google