Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBram Veenstra Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Welkom! iPad in de brugklassen 26 mei 2016
2
De meerwaarde van de iPad in de les https://youtu.be/W-SocWJHioA
3
Het programma van vanavond: Onderbouwing keuze voor de iPad Voorbeelden van de didactische mogelijkheden Praktische punten
4
OESO: Nederlandse scholier ongemotiveerd, amper orde in klas, veel talent onbenut.
5
De leeromgeving van Werenfridus biedt plaats aan verschillen tussen leerlingen. Plaats voor verschil in: Leerstijl en intelligenties Leertempo Niveau Interesse De digitale leermiddelen bieden steeds meer de mogelijkheid hieraan tegemoet te komen.
6
iPad in de brugklassen Aansluiten bij onderwijskundige en maatschappelijke ontwikkelingen Andere didactische aanpak
7
Uitgangspunten voor de ouders/leerlingen: alle leerlingen in de brugklassen (deels) boek en werkboek vervangend alle leerlingen een iPad alle vakken doen mee klankbordgroep ouders en leerlingen
8
Uitgangspunten voor de docenten: alle docenten een iPad alle vakgroepen doen mee trainingsprogramma iPad-team bijeenkomsten
10
Mogelijkheden van de iPad in de les door Katja Korver en Adam Lenaarts
11
SSID: TaborEvent
12
De iPad in de klas.. Adam Lenaarts Docent Aardrijkskunde
13
De iPad in de klas.. -Werken met een digitale methode -Werken met digitale toetsen
14
Pilot BuiteNLand – H4 Natuurrampen
15
Pilot BuiteNLand – Hoofdstuk 4
16
Pilot BuiteNLand – Paragraaf 2
17
Pilot BuiteNLand - Overzicht
18
Individuele Feedback!
19
App smash = Apps combineren
20
Werkdruk verlaging en Quayn
21
Cognitieve metadata: RTTI
22
RTTI- feedback - uitval op R
24
Analyses en Quayn Analyse door docenten: RTTI
25
Analyses en Quayn Analyse door docenten: paragraaf
26
Analyses en Quayn Analyse door docenten: domeinen
27
Analyses en Quayn Analyse door docenten: (kaart)vaardigheden
28
Analyses en Quayn Analyses: prachtig! Wat doe je ermee? Hoe profiteren mijn leerlingen van deze informatie? Wie kunnen hier nog meer van profiteren?
29
Eigenaarschap leerling! Analyses: prachtig! Wat doe je ermee? Hoe profiteren mijn leerlingen van deze informatie? Wie kunnen hier nog meer van profiteren?
30
Eigenaarschap leerling! Stel de resultaten open voor leerlingen
31
Eigenaarschap leerling! Maak de resultaten en feedback beschikbaar!
32
Eigenaarschap leerling! Maak de resultaten en feedback beschikbaar!
33
Eigenaarschap leerling! Maak de resultaten en feedback beschikbaar!
34
Analyses en Quayn Analyse door leerling- niveau van de vraag: Reproductie, Toepassing, Inzicht
35
Analyses en Quayn Analyse door leerling: paragraaf
36
Analyses en Quayn Analyse door leerling: domeinen
37
Eigenaarschap leerling! Leerling maakt analyse!
38
Eigenaarschap leerling! Leerling maakt zelf een analyse in
39
Eigenaarschap leerling! Leerling maakt zelf een analyse in:
40
Eigenaarschap leerling! Alle analyses beschikbaar in map in Deze zijn dus deelbaar met de mentor, collega’s, ouders etc..
41
Eigenaarschap leerling! Leerling stelt zelf leerdoelen! Bijvoorbeeld: Ik moet meer aandacht besteden aan mijn (kaart)vaardigheden
42
Eigenaarschap leerling! Leerling controleert eigen leerdoelen! 2-toets (formatieve toets) 4-toets (summatieve toets)
43
Eigenaarschap leerling! Resultaat: Zelfkennis leerling neemt toe Vaardigheden: analyse en evaluatie! Attitude: Leerlingen willen meer Feedback! Cijfers sterk verbeterd door gericht studeren!
44
Wat werkt in het onderwijs?
45
Beter onderwijs! Resultaat: Zonder gerichte feedback en evaluatie Effect = 0,05 Met gerichte feedback en evaluatie Effect = 0,46
46
Eigenaarschap leerling! “ De inzet van digitale hulpmiddelen, zoals de iPad, helpt mij om leerlingen eigenaarschap te geven over het leerproces en ze zo beter voor te bereiden op de wereld van morgen!” -Adam Lenaarts Docent Aardrijkskunde Tabor College, Hoorn
47
Praktische zaken (1): iPad Air 2 64 GB inc. hoes Aanschaf van de iPad via webshop Lease constructie: € 15,86 per maand 36 maanden = € 570,96 Thuis bezorgd Inclusief verzekering Service: reserve iPad en schade afhandeling DEP iPad
48
Praktische zaken (2): aanmaken Apple ID inhoud voor de vakken technische ondersteuning (iHelpdesk)
49
iPad projectleiders Katja Korver – onderwijs en didactiek Peter Harmsen – organisatie en ondersteuning Ton Hendriksen – eindverantwoordelijk
50
VRAGEN? Informatie op www.werenipad.nlwww.werenipad.nl Vragen en opmerkingen naar: contactcontact
51
Hartelijk dank voor uw aandacht!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.