De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3."— Transcript van de presentatie:

1 Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3

2 Zoekmachinemarketing

3

4

5 Nulmeting 11 april 2016 Elke week opnieuw meten

6 Search Engine Marketing SEA (Search engine advertising) SEO (search engine optimalization) Advertising Organic

7 Side bar met advertenties is recentelijk verdwenen. -Niemand leest ze -Meerdere “routes” in site ook meer kans op afhaken -Past niet op mobiel Side bar met advertenties is recentelijk verdwenen. -Niemand leest ze -Meerdere “routes” in site ook meer kans op afhaken -Past niet op mobiel SEM Search Engine Marketing

8

9

10

11 Retentie Wat is de customer journey? Het eerste stuk… Gebruik uniforme keywords: Thailand Thailand vakantie Thailand travel Gebruik uniforme keywords: Thailand Thailand vakantie Thailand travel

12 Nieuws Wiki Afbeeldingen Video’s Boeken Blog Google Universal search: verticale zoekmachine

13

14

15

16

17 Trending topics

18 Google Correlate

19 New Keyword research How to Use the Google Keyword Planner (vs. Keyword Tool) for SEO

20 Exact search only

21

22 Hoe leest een bezoeker een website?

23 NIET! Hij scant. Hij klikt door. Hij is gehaast. Hij is ongeduldig. Bijvoorbeeld: Een Google-pagina met resultaten wordt gemiddeld 1,5 seconden gezien.

24 Hoe zoekt een ‘zoeker’? uitzendbureau regio Nijmegen bouw lasser uitzendbureau regio Nijmegen uitzendbureau regio Nijmegen bouw uitzendbureau Mensen gebruiken steeds meer zoekwoorden in hun zoekopdracht. Hoe specifieker een zoekopdracht, hoe hoger het percentage dat converteert.

25 Hoe zoekt een ‘zoeker’? Mensen gebruiken steeds meer zoekwoorden in hun zoekopdracht. Hoe specifieker een zoekopdracht, hoe hoger het percentage dat converteert. Dit principe heet de Long tail; welke zoekwoorden hebben de meeste potentie als het gaat om verkeer én conversie. Nadat je de juiste zoekwoorden hebt gevonden: zorg voor specifieke landingspagina’s! Voorbeeld: laat degene die zoekt op ‘6-persoons vakantiehuizen Bretagne’ niet terecht komen op een landingspagina ‘luxe huizen in Frankrijk’.

26 Hoe zoekt Google? Waar let Google op? Hoe maak je je website optimaal?

27 How Google Search works

28

29 Wat zien wij?

30 Wat ziet de zoekmachine

31 Hoe zoekt Google? home.snafu.de/tilman/xenulink.html

32 De pijlers voor de perfecte opbouw van je website: Techniek: Codes (op)bouw website Opbouw website Url structuur Content: teksten Populariteit: Links Goede ranking én relevantie! De vijf SEO pijlers

33 Zoekmachinemarketing SEO schrijven Denk aan goede url’s!: – Goed voorbeeld: Wehkamp www.wehkamp.nlwww.wehkamp.nl – Slecht voorbeeld: HSK www.hsk.nlwww.hsk.nl – http://www.5avenue.nl/index.php http://www.5avenue.nl/index.php Belangrijke zoektermen bepalen Zoektermen met synoniemen verwerken in de tekst H1 bold Verwerk links in de tekst. Houd zinnen kort en leesbaar.

34 Landingspagina’s

35 Content zoekwoordenonderzoek Stappen: 1.Brainstormen over zoekwoorden. 2.Verrijken / aanvullen van de zoekwoorden. 3.Kiezen van topzoekwoorden. ‘Met een zoekwoordenonderzoek stem je het woordgebruik van de website af met het zoekgedrag van de gebruiker.’

36 Woorwolk.nl www.tui.nl/p/vakantie/thailand versus thailandtravel.nl www.tui.nl/p/vakantie/thailand

37 Autoverzekering 45 keer gevonden Don’t over do IT!!!

38 1. Brainstormen over zoekwoorden Tip - Kruip in het hoofd van de bezoeker.

39 Andere bronnen voor meer zoekwoorden: - Huidige website; - Huidige reclame-uitingen; - Websites van anderen. Hoe verrijken: - Synoniemenprogramma’s zoals bv synoniemen.net; - Enkelvouds- en meervoudsvormen; - Combinaties van woorden. 2. Verrijken/aanvullen van de zoekwoorden

40 3. Kiezen van topzoekwoorden.

41 Content: plaatsing van keywords titel metadescription koppen ( - ) Bodytekst URL linkteksten

42 Titel

43 Tips voor schrijven titel 1.Maximaal 65 tekens. 2.Zet het belangrijkste zoekwoord vooraan. 3.Begin titels niet standaard met de naam van het bedrijf. 4.Schrijf titel als kleine tekstuele advertentie.

44 Meta description

45 Tips voor schrijven meta-description 1. Maximaal 150 tekens (inclusief spaties). 2. Gebruik zoekwoorden. 3. Hoeft niet perse volzinnen te maken.

46 kop subkop

47 Koppen en subkoppen 1.Zoekwoord(en) in kop De belangrijkste kop van de pagina. 2.Subkoppen - Structuur van de tekst duidelijk maken.

48 Bodytekst 1.Zoekwoorden aan het begin van een artikel, alinea en pagina. (maximaal 4 keer in de tekst). 2.Secundaire zoekwoorden door tekst heen. Bijvoorbeeld twee keer. -> Punt 1 en 2 voor tekst van ca. 250 woorden. 3.Tekst moet gáán over het focuszoekwoord. 4.Elke tekst moet uniek zijn.

49 URL Tips 1. Laat de sitestructuur in de URL terugkomen. 2. Noem de belangrijkste zoekopdrachten. 3. Maak de URL niet te lang.

50 Website / Sitemap Tips 1.Kies een indeling die niet snel wijzigt. 2. Maximaal drie niveaus. 3. Via interne links geef je aan hoe belangrijk pagina’s zijn. 4. Herkenbare namen van de categorieën. 5. Sitestructuur terug zien in URL.

51 Sitemap Thailand travel

52 Sitemap TUI

53 Sitemap

54 Linkbuilding 1. Links moeten thematischs verwant zijn aan elkaar. 2. Alleen links die niet zijn gekocht. 3. Zoeken naar websites die autoriteit zijn in branche.

55 Linkbuilding Authority Hoe meer links van en naar je site hoe hoger de google score Youtube, facebook, twitter etc.., blogs Content Maak het de moeite waard om je content te delen

56

57

58 Stappenplan 1.Bepalen doelgroepen / doelstellingen website. 2.Bepalen zoekwoorden per doelgroep. 3.Concurrentie-analyse. 4.Structuur website bepalen. 5.Per pagina thema bepalen + belangrijkste zoekwoord. 6.Tekst pagina schrijven. 7.Nadenken over invullen linkbuilding.

59 Alternatief stappenplan Hier is de relatie met andere sites belangrijk voor de content. 1.Zoek de beste bronnen/schrijvers in jouw vakgebied. 2.Kom bij ze in beeld/share hun content (bijv. via Twitter). 3.Bouw een relatie op, waardoor zij geneigd zijn naar jou te linken. 4.Ontmoet deze partijen/mensen! 5.Content is meer dan tekst (foto’s, video).


Download ppt "Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3."

Verwante presentaties


Ads door Google