De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Klachten en claims doorkijk naar de afhandeling van klachten en claims 26 november 2013.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Klachten en claims doorkijk naar de afhandeling van klachten en claims 26 november 2013."— Transcript van de presentatie:

1 Klachten en claims doorkijk naar de afhandeling van klachten en claims 26 november 2013

2 Waar praten we over? Directe milieu- en omgevingsschade als gevolg van het naftalek: apart spoor (in behandeling bij verzekeraars) Schadeclaims en klachten naar aanleiding van vervolgaanpak (diverse handelingen, besluiten, werkzaamheden, onderzoeken enzovoorts) en/of nalaten: Omrijschade Omleiding (gebruik Bosweg) Verkeersboetes Vrees gezondheidsschade Vrees toekomstige schade

3 Aanpak klachten en claims Veel partijen: één postbus Gemeenschappelijk afwegingskader: Omrijschade:maatschappelijk risico Omleiding (gebruik Bosweg):verschillende belangen Verkeersboetes: overtreding = overtreding Vrees gezondheidsschade:gezondheidskunde antwoord Vrees toekomstige schade:nog niet aan de orde Gemeenschappelijke postbus verzorgt op individuele klachten en claims een afgestemd antwoord.

4 Hoe verder? Alle indieners van klachten of claims ontvangen binnen een maand een brief met daarin informatie op maat. Indien over een klacht of claim nog afstemming met de verzekeraar plaatsvindt, duurt dit langer. Mocht u met dat antwoord niet tevreden zijn, dan staat het u vrij om een formele schadeclaim in te dienen bij de instantie die u aansprakelijk acht voor de door u geclaimde schade. Geef dan aan wat de schade is (concretiseer de schade) Geef aan wat naar uw mening de grondslag voor de aansprakelijkheid is. De instantie die door u wordt aangesproken zal dan – in overleg met haar verzekeraar – een formele reactie geven.


Download ppt "Klachten en claims doorkijk naar de afhandeling van klachten en claims 26 november 2013."

Verwante presentaties


Ads door Google