Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBert Visser Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 High Performance Organisaties: de inside-out gedachte als basis voor tevreden klanten en een goede reputatie
2
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 Huidige trends in maatschappij & organisatie 2 Verandering als nieuwe constante Medewerker en klant meer macht Persoonlijk leiderschap Vergrijzing en langer doorwerken Een nieuw paradigma: Verbinden en bijdragen in cocreatie Connect Cocreate Contribute
3
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 3 Van outside-in naar inside-out Omgeving Uitvoering Staf Directie Eisen uit de omgeving Sterke identiteit
4
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 Cultuur Medewerker Proces Klant Financieel De organisatievisie als basis voor de bedrijfsvoering Visie, Leiderschap Motivatie, Betrokkenheid Gestroomlijnd Relatie, Reputatie Kostenreductie, Winst
5
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 De missie van Onze missie Het ontdekken, ontwikkelen en leveren van innovatieve medicijnen die patiënten helpen om ernstige ziekten te overwinnen. Onze belofte Aan onze patiënten en klanten, onze werknemers, de gemeenschappen waar wij actief zijn, onze aandeelhouders, het milieu en alle andere betrokkenen beloven wij te handelen vanuit de overtuiging dat de integriteit … een ingrediënt is waarvan de waarde niet in geld is uit te drukken… Wij streven naar transparantie en dialoog met alle belanghebbenden om inzicht te verkrijgen in hun behoeften. Wij nemen economische, sociale en milieutechnische duurzaamheid serieus en verwachten hetzelfde van onze partners.
6
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 De missie van Wij willen dat onze cliënten mede dankzij ons werk gelukkig kunnen zijn. En het beste uit zichzelf kunnen halen. Wij doen ons werk vanuit een christelijke visie. Met hart en ziel, elke dag weer. En met verantwoordelijkheidsbesef, passie, aandacht en professionaliteit. Om de belofte ‘het beste uit jezelf’ waar te maken, werken we graag met anderen samen: bedrijven, gemeenten, vrijwilligersorganisaties en zorgverleners die op dit gebied actief zijn. Een andere belangrijke voorwaarde om 'het beste uit jezelf' naar boven te halen is een goede samenwerking tussen cliënten, ouders of belangenbehartigers en ons als begeleiders en behandelaars.
7
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 De missie van de NS Het is 2025. Onze samenleving kenmerkt zich door een grote diversiteit … Bedrijven die door persoonlijke dialoog hun klanten kennen … zijn het meest succesvol. Ecologische en maatschappelijke doelstellingen zijn voor ondernemingen net zo wezenlijk als economische. De vergrijzing van de samenleving gaat gepaard met onthaasten … Individuele wensen en behoeftes vragen om bewegingsvrijheid om te ontmoeten, werken en recreëren. Gemak, comfort en keuzevrijheid staan hierbij centraal. Overal en altijd toegang tot informatie is cruciaal. Onze missie De missie van NS is vooruitgang brengen door reizigers comfortabel, veilig en op tijd te vervoeren via aantrekkelijke stations. Wij willen permanent bereikbaar zijn voor en in contact staan met onze klanten. In Nederland, maar wij houden ook Europa bereikbaar voor onze klanten.
8
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 8 Onderzoek: “Organisaties met sterk besef van visie scoren gemiddeld 36% hoger in medewerkertevredenheid en 16% in klanttevredenheid” En toch nog weinig echt visionaire organisaties. Waarom? Visieaversie Visievrees Visieverwaarlozing Randvoorwaarde: Authentiek leiderschap! 16% van de managers vindt de organisatievisie inspirerend
9
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 Onze visie op high performance organisaties (HiPO) 9 Organisatie succes Klant Reputatie Medewerkers
10
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 10 High Performance Organisatie Doelen en strategie Organisatie vermogen Betrokkenheid ++ Leiderschap Trots, aanbevelen, vertrouwen in toekomst Teamcommitment Klantoriëntatie Vertrouwen in: de direct leidinggevende het managementteam Efficiënt (samen)werken Ruimte voor (sociale) innovatie Mate van autonomie Bekendheid met en bijdrage aan organisatiedoelen Gericht op en behalen van teamdoelen High Performance van binnenuit
11
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 HiPO: de benchmark (BV Nederland, 22.000 respondenten) 11 Leiderschap Emotioneel belang 3,36 Kracht ZwakteLage prioriteit Randvoorwaarde Oordeel Samenwerking binnen teams Samenwerking tussen teams Klant oriëntatie
12
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 12 Inside-out: het verhaal van Trends in de zorg en pharmacie Aanleiding voor onderzoeksvraag Customer experience van binnenuit: hoe ziet dat er bij jullie uit?
13
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 Source: telegraph.co.uk Photo: Lewis Whyld/PA Spanning in de zorg
14
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 Waardestrategieën: Hoe kunnen we blijven groeien? Operational Excellence Customer Experience Product Leadership Source: Treacy and Wiersema – Customer Value Disciplines
15
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 Een rijk inzicht in de wereld van zorgverleners
16
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 Product vs. klantoriëntatie: verschuiving in focus van managementaandacht Product focus Management Sales Organization Customers Management Customer Facing Organization Customers Klant focus
17
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 Prettig Makkelijk Persoonlijke & relevante waarde Wanneer, waar en hoe klanten het willen Product beschikbaarheid Wat moeten we beheersen….. Emotioneel betrokken Shared values, beliefs Rijk inzicht in onze klanten Elimineren van denken in silo’s Plan de beleving Organisatie in samenhang Mensen, processen, systemen, content, structuur, KPI’s, beloning, skills, etc. Voorzien in klantbehoeften over verschillende kanalen Producten, diensten, kennis
18
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 It only works when it all works
19
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 19 High Performance Organisatie Doelen en strategie Organisatie vermogen Betrokkenheid ++ Leiderschap High Performance en B-MS
20
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 TNS NIPO heeft een uitgebreide HiPO benchmark. Leg uw organisatie eens langs de meetlat! 20 TNS NIPO mireille.koomen@tns-nipo.com 06 48 28 37 88 TNS NIPO Petra.kramer@tns-nipo.com 06 34 21 48 60 Bristol-Myers Squibb robin.verlinde@bms.com 06 51 34 15 60
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.