Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdArthur Wouters Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Openbare ruimte als trekker Pitch werkbijeenkomst “Retail in middelgrote Gemeenten” 26 juni 2015
2
Openbare ruimte als trekker Openbare ruimte één van de facetten van een beste binnenstad Veel binnensteden zien er keurig uit (schoon, heel en veilig) Winkelstraat voor reconstructie Winkelstraat na reconstructie
3
Openbare ruimte als trekker Recent onderzoek Q&A: bezoekers beoordelen een winkelstad op Bereikbaarheid, Winkelaanbod, Sfeer & Beleving en Horeca Binnen de categorie Sfeer & Beleving vinden bezoekers Gezellig en Levendig (32%) veel belangrijker dan bijv. Evenementen (2%), Moderne uitstraling (4%) en Aanwezigheid van natuur (4%) Winkelsteden “winnen” het van internet op Sfeer & Beleving in de winkel maar ook in de openbare ruimte!
4
Openbare ruimte als trekker Bernard van Kreelpoort Veenendaal
5
Openbare ruimte als trekker Stadsstrand Veenendaal
6
Openbare ruimte als trekker Bruggen verlicht
7
Openbare ruimte als trekker Water & Licht
8
Openbare ruimte als trekker Bloemen
9
Openbare ruimte als trekker
10
Effect op bezoeker: positieve ervaring! Met als gevolg: Bezoeker blijft langer (= geeft meer uit) Bezoeker komt terug Bezoeker beveelt binnenstad aan bij bekenden/collega’s/familie Kortom, zet de openbare ruimte in om meer bezoekers naar de binnenstad te krijgen!
11
Openbare ruimte als trekker Stelling De gemeente moet veel meer investeren in sfeerbepalende aspecten in de openbare ruimte
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.