Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKrista Baert Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals
6
Economische dynamiek – “STAR” categorie
12
Reden voor bezoek van steden
14
2014 – 125 Mio euro
20
Het “rijke” zuiden Waar zit de koopkracht - vermogen
21
Leeftijd 35 - 65. Waar zit de koopkracht - vermogen Leeftijd > 50.
22
Kennis opleidingen stimuleren vernieuwing, verjonging en vraag naar huisvesting in de stad.
23
Retail Age Digital Diversity
25
NO SHOP / NO STOCK
26
Omzet =/ winst. Omnichannel is de trend
31
Randvoorwaarden Bereikbaarheid auto, fiets.- digitalisering Parkeren – tarief, klantvriendelijke handhaving Gastvrijheid en gemak – bewegwijzering, VVV City marketing – retail acquisitie Branchering – specifieke DNA Openbare ruimte: veiligheid, groen en verlichting Activiteiten programma Winkel leegstand - winkel/horeca concept - pop-up, camouflatie
32
Ondernemer Trends Grote ketens worden lokaler (5000-50) Omni-channel. Fysiek + digitaal shoppen. Ship from store Digitale info, personeel -> klant + product info Koopgedrag Klantgerichtheid (51% - opdringering, onvriendelijk, niet klantgericht) Klant centraal. Overvloed aan info duidelijkheid, structuur Web rooming >> show rooming Focus op 1 product, 1 merk of 1 doelgroep Ontspullen.Teveel=stress Tips Meer mensen gaan wonen in de stad Stad = fysiek ontmoeten. Winkels zijn het anker van de stad Samenwerken. Straat / website / …. Pas je aan,.. survival of the fittest
33
Proud to look back “If you want to travel fast, travel alone. If you want to travel far, travel together.” – African Proverb
34
pres Blb economie v7 Vragen ?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.