De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals."— Transcript van de presentatie:

1 Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals

2

3

4

5

6 Economische dynamiek – “STAR” categorie

7

8

9

10

11

12 Reden voor bezoek van steden

13

14 2014 – 125 Mio euro

15

16

17

18

19

20 Het “rijke” zuiden Waar zit de koopkracht - vermogen

21 Leeftijd 35 - 65. Waar zit de koopkracht - vermogen Leeftijd > 50.

22 Kennis opleidingen stimuleren vernieuwing, verjonging en vraag naar huisvesting in de stad.

23 Retail Age Digital Diversity

24

25 NO SHOP / NO STOCK

26 Omzet =/ winst. Omnichannel is de trend

27

28

29

30

31 Randvoorwaarden Bereikbaarheid auto, fiets.- digitalisering Parkeren – tarief, klantvriendelijke handhaving Gastvrijheid en gemak – bewegwijzering, VVV City marketing – retail acquisitie Branchering – specifieke DNA Openbare ruimte: veiligheid, groen en verlichting Activiteiten programma Winkel leegstand - winkel/horeca concept - pop-up, camouflatie

32 Ondernemer Trends Grote ketens worden lokaler (5000-50) Omni-channel. Fysiek + digitaal shoppen. Ship from store Digitale info, personeel -> klant + product info Koopgedrag Klantgerichtheid (51% - opdringering, onvriendelijk, niet klantgericht) Klant centraal. Overvloed aan info  duidelijkheid, structuur Web rooming >> show rooming Focus op 1 product, 1 merk of 1 doelgroep Ontspullen.Teveel=stress Tips Meer mensen gaan wonen in de stad Stad = fysiek ontmoeten. Winkels zijn het anker van de stad Samenwerken. Straat / website / …. Pas je aan,.. survival of the fittest

33 Proud to look back “If you want to travel fast, travel alone. If you want to travel far, travel together.” – African Proverb

34 pres Blb economie v7 Vragen ?


Download ppt "Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals."

Verwante presentaties


Ads door Google