Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLucas van der Woude Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
2
De kracht van e-mailcampagnes Wietse van Niejenhuis Adviseur marketing 2
3
Onderwerpen E-mailcampagnes E-mail in het algemeen Effect van e-mails 3 DCS / MDB
4
Communicatie 4
5
5
6
Kim wordt lid van de bibliotheek Kim Janssen: 31 jaar, leest graag, zelfredzaam 6
7
1. Kim wordt lid van de bibliotheek 7
8
8
9
9
10
10 1. Kim wordt lid van de bibliotheek
11
11 1. Kim wordt lid van de bibliotheek
12
Scenario 2 12 1. Kim wordt lid van de bibliotheek Kim Janssen: 31 jaar, leest graag, zelfredzaam
13
13 2. Kim wordt lid van de bibliotheek
14
14 2. Kim wordt lid van de bibliotheek
15
15 2. Kim wordt lid van de bibliotheek
16
16 2. Kim wordt lid van de bibliotheek
17
17 2. Kim wordt lid van de bibliotheek
18
18 2. Kim wordt lid van de bibliotheek
19
19 2. Kim wordt lid van de bibliotheek
20
20 2. Kim wordt lid van de bibliotheek
21
21 2. Kim wordt lid van de bibliotheek
22
22 2. Kim wordt lid van de bibliotheek
23
23 1. Kim wordt lid van de bibliotheek
24
24 1. Kim wordt lid van de bibliotheek
25
25 1. Kim wordt lid van de bibliotheek
26
E-mail in 2014 / 2015 26
27
Belangrijkste communicatiemiddelen 27
28
E-mail is hot! Dagelijks wereldwijd: 2 miljard non-spam e-mails 4 miljard zoekopdrachten 28
29
90% van NL’ers heeft e-mail 29
30
E-mailcampagnes Feiten & cijfers 30
31
Retentie: Lidmaatschap Campagneperiode: 77% blijft lid Vergelijkingsjaren: gemiddeld 72% blijft lid 5,5% meer (110 extra leden) 31
32
Retentie: Lidmaatschap Campagneperiode: 77% blijft lid Vergelijkingsjaren: gemiddeld 72% blijft lid 5,5% meer (110 extra leden) 32
33
Welkom: Leengedrag (exclusief bezoeken, e-books, activiteiten, etc) Gemiddeld 715 leden in campagne 52% nieuwe leden leent bij aanmelding 70% heeft na 8 weken geleend Campagneperiode: 5% meer dan jaar eerder (36 extra leden gaan lenen) 33
34
Retentie: Leengedrag (exclusief bezoeken, e-books, activiteiten, etc) Gemiddeld 3.040 leden in campagne Vergelijkingsjaren: gemiddeld 23,5% gaat weer lenen Campagneperiode: 31% gaat weer lenen 7,5% meer (225 extra leden gaan lenen) 34
35
Inzicht e-mails 35 Openratio (%) Totale clicks (%) Welkommail 163%19% 5 welkommails (gem.)52%13% Welkommail benchmark53%14,5%
36
Welkom: 5 meest geklikt Voordeel met je Biebpas Mijn Menu Evaluatie vragenlijst Mogelijkheden van de bibliotheek De Bibliotheek App 36
37
E-mailcampagnes Niet meetbare effecten 37
38
Voor de klant Inzicht in mogelijkheden biebpas Awareness: Zichtbaarheid van de bibliotheek Positieve bevestiging: Regelmatige communicatie over voordelen geeft bevestiging Mogelijkheid feedback geven 38
39
Voor de bibliotheek Denkproces personeel: –Wat hebben wij onze klanten te bieden? –Waarin zijn wij uniek? –Bewustzijn belang van e-mailadressen Presentatie productportfolio Geautomatiseerd On-time (event-driven) Inzicht in behoeften klanten 39
40
E-mailcampagnes Toekomst 40
41
Blik op de toekomst Inzicht klantgedrag overige campagnes Nadere analyses op beschikbare data Contentoptimalisatie Integrale communicatieboodschap Segmentatie? 41
42
E-mailcampagnes Conclusie 42
43
Conclusie E-mailcampagnes passen bij de zelfredzame burger Ze dekken de hele levenscyclus Geautomatiseerd en on-time Voordeel: uniforme communicatie Effect op leen- en lidmaatschapsgedrag 43 Welkom Loyaliteit RetentieWinback
44
Bedankt voor de aandacht 44
45
Vragen? 45
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.