Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFien Peters Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
2
Met de MOgroep de verkiezingen in Workshop ‘Investeren in Zichtbaarheid en Beleidsbeïnvloeding’ Wim Carabain Overheidsexperts Public Affairs
3
Wie zijn uw stakeholders?
4
Lijsttrekkers Onderhandelaars Raadsleden
5
Wat moeten uw stakeholders weten?
6
WWelk deel van de doelgroep bereikt u? WWelke effecten u inspanningen hebben? WWat leeft er onder de bevolking?
7
Waarom zichtbaar zijn?
8
Contact leggen Relatie onderhouden Op het netvlies komen Gezien worden Openstaan voor informatie Beïnvloeden kan beginnen
9
Waarom zichtbaar zijn? Resultaten die u boekt De kwaliteit daarvan En de urgentie om daar mee door te gaan
10
Hoe zichtbaar in verkiezingstijd?
11
Debat organiseren over welzijn. Eventueel samen met andere organisaties Debatten bijwonen Werkbezoek organiseren Informatiepakket samenstellen
12
Het draait om beïnvloeden Uw prioriteiten moeten in coalitieakkoord en collegeprogramma Verbeteren van beleidsvoornemens Enkele nieuwe projecten
13
Waarom u daar in slaagt! Deskundigheid meebrengt Goede resultaten boekt Statistieken kunt overleggen Hulp aanbiedt
14
Ambtenaren Inhoudelijk deskundig, belangrijke adviseur van de wethouder Tijdig beginnen Aansluiting zoeken bij bestaande kaders en denkbeelden. Haalbaarheid is een belangrijke richtingaanwijzer
15
Politici Willen eigen verhaal uitdragen Staan open voor uw verhaal Probeer hen een belofte te laten doen
16
Samen optrekken Samen optrekken met meerdere organisaties.
17
Samen optrekken Gemeente WelzijnZorg Onderwijs WerkWonen
18
Samen optrekken Een gezamenlijke boodschap geeft extra gewicht … …en kan door verschillende organisaties worden herhaald.
19
Beïnvloeding met toenemende betrokkenheid Verantwoorde- lijkheid nemen (compromis- sluiten ) Participeren in het proces (dialoog, meepraten) In gesprek gaan en proberen te overtuigen Informatie toesturen (feiten, prestaties en voorbeelden) Een activiteit organiseren waar media verslag van doen
20
Zoek de vrije ruimte Een statement afgeven heeft geen zin Ook geen alternatief dat ver afstaat van bestaande kaders Waar zijn verbeteringen mogelijk? Zoek vooraf uit of er steun is voor uw alternatief Lobby gaat met kleine stapjes
21
Nieuw! …doet het altijd goed Welzijn op recept Sociale Wijkteams
22
Succes! Neem gerust contact op met Overheidsexperts Public Affairs.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.