De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

H ET DIGI BOEKENLANDSCHAP Nederlands Uitgeversverbond Geert Noorman GN 27 IV 2011.

Verwante presentaties


Presentatie over: "H ET DIGI BOEKENLANDSCHAP Nederlands Uitgeversverbond Geert Noorman GN 27 IV 2011."— Transcript van de presentatie:

1 H ET DIGI BOEKENLANDSCHAP Nederlands Uitgeversverbond Geert Noorman GN 27 IV 2011

2 G EEN NIEUWS  U ITGEVERIJEN ZIJN MEDIABEDRIJVEN  Klassieke kanalen (print, tv, radio, face2face)  Internet  Mobiel, interactief  V ERDIENMODEL  de informatie zelf  de platformen die we al doende creëren

3 GN 27 IV 2011 H ET INTERNET : VEELBELOVEND - NIEUWE EISEN  A ANBOD  groot en veelzijdig  gemakkelijk te verkrijgen  redelijk geprijsd  M AKERS /A UTEURS  vrijuit creëren  effectieve bescherming  U ITGEVERS  verantwoordelijkheid om producten en diensten adequaat te beschermen  technologisch en contractueel.  S PELREGELS  goed werkende en gecontroleerde zelfregulering  aangevuld met civielrechtelijke wetgeving  als sluitstuk strafrechtelijke wetgeving N IEUW SPEL, NIEUWE SPELREGELS, ANDERE KNIKKERS EN DEELNEMERS

4 GN 27 IV 2011 N IEUW SPEL, NIEUWE SPELREGELS, ANDERE KNIKKERS EN DEELNEMERS  De consument krijgt veel te kiezen  koop leen lease licentie  enkelvoudig product en pakketten, vooraf gedefinieerd en onbepaald  in de tijd gevarieerd  op allerlei devices  via veel kanalen  Nieuwe toetreders op de markt, met andere businessmodellen  B ESTAANDE EN NIEUWE SAMENWERKING  S AMEN ONTWIKKELEN  S TANDAARDISATIE

5 auteur en uitgever Auteur = uitgever E N DAT ZIET ER WELLICHT ZO UIT Kleine(re) uitgever outsource ? catalogus catalogus “+” delivery order afhandeling opslag DRM conversie management informatie commerciële proposities financiële afhandeling ISBN aggregatie Search & Find “boeken plank” grote(re) uitgever Management info auteur mngement titel “druk klaar” maken catalogus “+” catalogus opslagconversie 5 outsource ? BOEKHANDEL Eigen eco-systeem Selexyz Libris Bruna etc Uitgevers Auteurs

6 GN 27 IV 2011 Auteurs en uitgevers Digitale Opslag Levering Clearance Informatie Retail gebruik makend van allerlei kanalen Consument met allerlei devices L ATEN WE DAT OPBOUWEN

7 GN 27 IV 2011 Auteurs en uitgevers D Digitale O Opslag L Levering C Clearance I Informatie Retail gebruik makend van allerlei kanalen Consument met allerlei devices W E HEBBEN ER NOG GEEN NAAM VOOR

8 Digitale Opslag Levering Clearance Informatie Eigen “ecosysteem” GN 27 IV 2011 Auteurs Kleinere uitgeverijen Grote uitgeverijen M AKERS KANT

9 Digitale Opslag Levering Clearance Informatie GN 27 IV 2011 R ETAIL C ONSUMENT Print E-reader Tablet PC Cash Pinnen E-pay Vouchers D E KANT VAN RETAIL EN CONSUMENT Eigen open “ecosysteem” Eigen gesloten “ecosysteem”

10 GN 27 IV 2011 Digitale Opslag Levering Clearance Informatie Retail gebruik makend van allerlei kanalen Consum ent met allerlei devices L ATEN WE DAT OPBOUWEN Eigen “ecosysteem” Auteurs Kleinere uitgeverijen Grote uitgeverijen Eigen open “ecosysteem” Eigen gesloten “ecosysteem”

11 auteur en uitgever Auteur = uitgever B USINESS ARCHITECTUUR Kleine(re) uitgever outsource ? catalogus catalogus “+” delivery order afhandeling opslag DRM conversie management informatie commerciële proposities financiële afhandeling ISBN aggregatie Search & Find “boeken plank” grote(re) uitgever Management info auteur mngement titel “druk klaar” maken catalogus “+” catalogus opslagconversie 11 outsource ? BOEKHANDEL Eigen eco-systeem Selexyz Libris Bruna etc Uitgevers Auteurs

12 GN 27 IV 2011  Work in progress  Uitgevers en Boekhandel: D. A. T. developing apart together  De consument krijgt veel te kiezen  koop leen lease licentie  enkelvoudig product of pakketten, vooraf gedefinieerd en onbepaald  in de tijd gevarieerd  op allerlei devices  via veel kanalen  range van prijzen  Concurrentie neemt toe  focus op functie en toegevoegde waarde  focus op en exploratie van nieuwe producten en diensten A FSLUITEND


Download ppt "H ET DIGI BOEKENLANDSCHAP Nederlands Uitgeversverbond Geert Noorman GN 27 IV 2011."

Verwante presentaties


Ads door Google