Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAlfred Smeets Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Zaterdag 21 november 2015 Niet-leden als vrijwilligers, Een uitdaging NTB congres zaterdag 21 november 2015
2
NTB congres zaterdag 22 november 2014 Bij sportverenigingen: Doen alleen de eigen leden vrijwilligerswerk Is het vrijwilligerswerk erg traditioneel Verbind je je voor langere tijd aan de vereniging
3
Werven van vrijwilligers De organisatie Via de eigen leden EHBO’ers van buiten Juryleden via de NTB Opgeleide verkeersregelaars Anders NTB congres zaterdag 22 november 2014
4
Episodisch vrijwilligerswerk Eenmalig en op korte termijn Flexibel Persoonsgebonden thema’s Aantrekkelijk voor jongeren NTB congres zaterdag 22 november 2014
5
NL DOET: Doelstelling: wat zijn de effecten van NL DOET (episodisch vrijwillige energie) op: - Klus-aanbiedende organisaties -Deelnemers individuele vrijwilligers derde’ organisaties zoals bedrijven die voor deelnemers in groepen zorgen & voor intermediairs Meld je aan voor NL DOET op 11 en 12 maart
6
NTB congres zaterdag 22 november 2014
7
Nieuw werven van vrijwilligers Vrouwen( ¾ man om ¼ vrouw) Bedrijfsuitje voor werknemers Sponsoring van menskracht, beursvloer Vrijwilligerscentrale Stage lopen Uitwisselbare vrijwilligers aan elkaar Online vrijwilligerswerk Allochtonen NTB congres zaterdag 22 november 2014
8
Allochtonen: Draagvlak in de organisatie. Vrijwilligers/bestuur/personeel willen hier tijd aan besteden. Breng andere vrijwilligers op de hoogte Maak een plan van aanpak Zorg bij de begeleiding ook voor mensen uit de doelgroep
10
NTB congres zaterdag 22 november 2014 Tips : Werf selectief Hoe concreter, hoe beter Zorg dat je bereikbaar bent Laat zien wie je bent, Imago Jongeren zijn expert in jong zijn Doe iets voor kinderen en je hebt ouders Geef nieuwe vrijwilligers een warm welkom
11
Welke wervingsmiddelen worden gebruikt Wat spreekt de te bereiken doelgroep het meest aan! Inventariseer bij de huidige vrijwilligers hoe men op het idee is gekomen zich aan te melden Artikel in de krant, wijkblad, Faceboek, website Directe gesprekken: familie, vrienden en collega’s Mailing van bestanden van anderen! NTB congres zaterdag 22 november 2014
12
Mensen worden overstelpt met informatie Ze moeten stap voor stap nieuwsgierig gemaakt worden. NTB congres zaterdag 22 november 2014 Het AIDA model is hierbij goed bruikbaar. A (aandacht) I (interesse) D (desire: de wens om deel te nemen) A (actie)
13
Alvast voor in de agenda van 2014 : 9 e NTB congres zaterdag 22 november 2014 Lessen voor 1 dag klussen 1 urgentie en noodzaak de organisatie kan dit niet zelf even doen het gevoel dat de organisatie door anderen in de steek is gelaten dat de doelgroep dit verdient en zelf niet kan regelen
14
Alvast voor in de agenda van 2014 : 9 e NTB congres zaterdag 22 november 2014 Lessen voor 1 dag klussen 2 goede organisatie koffie, thee, lunch en aandenken “No time to waste”. Paradox: - moet beetje pijn doet - maar moet wel te doen zijn Herkenning
15
NTB congres zaterdag 22 november 2014 Feiten: meer leden is minder vrijwilligers kleine gemeentes leveren meer vrijwilligers Actieve vrouwen en allochtonen binnen je vereniging zorgt automatisch voor anderen
16
NTB congres zaterdag 22 november 2014 bedankt voor jullie aandacht en succes !!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.