Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHans Wauters Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009
2
De ambities van Dordrecht Musea sluiten aan bij het Meerjarenbeleidsplan - Aantrekkelijke stad - Ondersteuning van kwetsbare groepen - Verbeteren van de kwaliteit van de directe leefomgeving
3
De bijdrage van de Dordtse Musea Kerndeelnemer Hofkwartier Twee locaties dragen bij aan deze ambitie –Het Dordrechts Museum vanuit de (schilder)kunst –SIMON VAN GIJN vanuit de geschiedenis van Dordrecht
4
Waar staan we? Onderzoek onder bezoekers en potentiële bezoekers SWOT – analyse Conclusies beschreven in termen van kritische succesfactoren met als leidraad: ‘wij moeten als uniek ervaren worden.’
5
Kritische succesfactoren - Een meer uniek aanbod creëren - Focus op Dordrecht zelf - Focus op de Drechtsteden en de rest van de regio - Een meer kindvriendelijke en leerzamer omgeving creëren - Ons profileren als actief en creatief - Meewerken aan de profilering van Dordrecht en zijn rijke historie - Tot herhaalbezoek verleiden - De communicatie met de buitenwereld versterken
6
Missie Dordtse Musea ‘ontmoeten, inspireren en genieten’ De Dordtse Musea willen een ontmoetingsplaats zijn waar een zo breed mogelijk publiek – vanuit de kunst- en cultuurhistorische rijkdom van Dordrecht – geïnspireerd raakt om op een andere manier naar kunst en geschiedenis te KIJKEN en zo meer van kunst en geschiedenis gaat GENIETEN.
7
Collectie -Het verbeteren en verantwoord beheren van de collectie. -Het verbeteren van de kennis over de collectie. -Het toegankelijk(er) maken van de collectie. Publiek en presentatie - Het presenteren van het eigen bezit op een onderscheidende manier. -Het maken van aantrekkelijke tentoonstellingen. -Het maken van educatieve programma’s voor diverse doelgroepen: op maat! -Het maken van gevarieerd activiteitenprogramma’s voor een breed publiek.
8
Samenwerking - Het (nog) intensiever gaan samenwerken met cultuur- en toeristische partners: erfgoedcentrum DiEP, CBK, Kunstmin, Pictura, To Be, Intree Dordrecht, Kunstrondje Dordt, Dordtevaar, ondernemers etc. Pr & marketing - Zorgen dat de musea in Dordrecht en regio gewaardeerd en bezocht worden. - Zorgen dat de Dordtse Musea hun nationale positie behouden en verder uitbouwen. -Zorgen dat de musea een plek zijn voor ontmoeting en ontspanning. -Het ontwikkelen van een website, die op diverse niveau’s voldoet als informatiekanaal
9
Interne organisatie - Het professionaliseren van de interne organisatie. - Het (nog) klantgerichter gaan werken van de organisatie.
10
Financiën Bedrijfsplan voor 2009 gedekt. Voor de periode 2010-2012 nog besluitvorming: -Onderzoek naar de exploitatie nieuwe Dordrechts Museum -Uitwerking c.q. doorrekening van twee scenario’s met betrekking tot de programmering: ambitieniveau
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.