De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Workshop 4 Good practice: Hoe doe ik een goed onderzoek? Hoe zorg ik voor goede begeleiding? Door: Esther Schouten-de Bruijn Jan Vermeulen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Workshop 4 Good practice: Hoe doe ik een goed onderzoek? Hoe zorg ik voor goede begeleiding? Door: Esther Schouten-de Bruijn Jan Vermeulen."— Transcript van de presentatie:

1 Workshop 4 Good practice: Hoe doe ik een goed onderzoek? Hoe zorg ik voor goede begeleiding? Door: Esther Schouten-de Bruijn Jan Vermeulen

2 Wat gaan we doen? Uitleg doel en werkwijze (Jan) Het onderzoek zelf (Esther) De leermomenten (Esther) Aan de slag met hoofd- en deelvragen (allen) Tips voor praktijkbegeleiders (Jan) Wat nut ons onderzoek? (Esther/Jan)

3 Het onderzoek zelf Lees- en identiteitsonderwijs bij Engels Karakter opbouw en waarden Uitvoering (diepte-interviews, pre-test, persoonlijk dagboek) The Island lezen en verwerken Resultaat

4 De leermomenten Trial and error in opstellen vraag Convergeren van informatie Plannen Wetenschappelijk verslag leggen

5 Aan de slag Doel: een kijkje in het ontstaansproces van hoofd- en deelvragen Werkwijze: Maak groepjes Lees de hoofd- en deelvragen Praat met elkaar over: Welke verschillen zie je in eerdere en latere versies? Kun je verklaren waarom die verschillen zijn ontstaan

6 Tips voor praktijk(-begeleiding) Wat werkt naar ons idee? 1.‘Niet het vele is goed, maar het goede is veel’ 2.Een dynamische driehoek: vergroot de ontwikkelruimte 3.‘Ever tried, ever failed, no matter. Try again, fail again, fail better’ 4. ‘Het is het product dat voldoening geeft. Het is het proces dat tijd kost’  Feedback op het proces (niet alleen het product) Volgende stap… Hoe pak je dat aan… Vragen: Als je bijv. zegt… heb je gedacht aan…  Student legt verslag van begeleidingsgesprekken + stuurt verslag binnen 48 uur toe Student School- opleider THEMA Instituuts- opleider

7 Wat nut ons onderzoek? Esther geeft aan wat ze van het onderzoek heeft meegenomen Doel van onderzoek: onderzoekende houding moet onderdeel zijn professionele identiteit docent Waarom? Kritisch zijn over eigen lespraktijk, over hypes en platgetreden paden

8 Dank voor jullie aandacht! Zijn er nog vragen?


Download ppt "Workshop 4 Good practice: Hoe doe ik een goed onderzoek? Hoe zorg ik voor goede begeleiding? Door: Esther Schouten-de Bruijn Jan Vermeulen."

Verwante presentaties


Ads door Google