De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO."— Transcript van de presentatie:

1 Ron Weijens

2  Lijst Lijst

3  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO

4  Een producent van een A-merk tuingereedschap wil een maximale afzet bereiken. In zijn distributiebeleid kiest hij voor:  Arechtstreekse levering aan de consument;  Bintensieve distributie;  Cselectieve distributie;  Dexclusieve distributie.

5  Intensieve distributie is een marketingtechniek waarbij de producent:  Ade tussenhandel nauwlettend in de gaten houdt;  Bintensief reclame maakt;  Cgeen eisen stelt aan zijn verkooppunten;  Deen uitgebreid marktonderzoek houdt naar de distriebutiepunten van de concurrent

6  Bloemen gaan vanaf de kweker via de veiling naar de handel. De handel zorgt ervoor dat de bloemen direct naar de afnemers gaan. Hier is sprake van een:  Aindirect lang kanaal;  Bindirect kort kanaal;  Cdirecte distributie;  Dselectieve distributie

7  Bloemen worden op zoveel mogelijk verkooppunten aangeboden. Hier is sprake van:  Aexclusieve distributie;  Btweezijdig exclusieve distributie;  Cselectieve distributie;  Dintensieve distributie.

8  Bij exclusieve distributie worden de producten geleverd door:  Aspeciaalzaken;  Bde groothandel rechtstreeks;  Ceen postorderbedrijf;  Dzaken met alleenverkooprecht

9  Het Nova organiseert ieder jaar een lunch voor haar zakenpartners en personeelsleden. Deze activiteit valt onder: A. Public relations B. Sales promotion C. Sponsoring D. Reclame

10  Wat is actiereclame? A. Sales Promotions – PR – Persoonlijke verkoop B. Sponsoring – PR – Verpakking C. Displays – Verpakking – Sales Promotions D. PR – Verpakking - Displays

11  Persoonlijke verkoop wordt alleen toegepast als: A. Er veel afnemers zijn B. Als het product geen uitleg nodig heeft C. Als product veel kost D. Als iets op maat wordt gemaakt

12  De fruitbranche maakt gezamelijk reclame met de slogan ‘De zomerkoninkjes zijn er weer’. Hoe noemen we deze reclame? A. Coöperatieve Reclame B. Collectieve Reclame C. Combinatie Reclame D. Ideële Reclame

13  Speciality goods worden verkocht via: A. Intensieve B.Selectieve C. Duale D. Indirect korte distributie

14  Het inleveren van een streepjescode uit de verpakking van en product, zodat men het aankoopbedrag terugkrijgt, is een vorm van: A.Verkapte korting B.Premium-on-pack C.Volume-plus-actie D. Cash refund actie

15  Fietsfabrikant Batavus maakt een gezamenlijke folder met detaillisten die Batavus fietsen verkopen. Hier is sprake van:  A. Ideele reclame  B. Cooperatieve reclame  C. Collectieve reclame  D. Producenten reclame

16  Wat is een pay off?  A. Wanneer een klant te laat betaalt  B. Wanneer een klant helemaal niet betaalt  C. Een slagzin  D. Wanneer een klant helemaal niks hoeft te betalen

17  1.Bij de klassieke keten wordt de groothandel uitgesloten.  2. Intensieve distributie past men bij Iphone van Apple toe  A. Stelling 1 is juist / Stelling 2 is juist  B. Stelling 1 is onjuist / Stelling 2 is juist  C. Stelling 1 is onjuist / Stelling 2 is onjuist  D. Stelling 1 is juist / Stelling 2 is onjuist

18  Tijdens de distributie worden er 6 verschillen overbrugd. Het verschil in tijd betekent:  A. Dat de consument tijd bespaart  B. Dat de consument geen tijd heeft  C. Dat de consument het verschil in tijd niet hoeft te overbruggen door het reizen  D. Dat de consument geen tijd hoeft te maken, het product wordt gebracht

19  De bedrijfskolom start bij de producent en eindigt met de consument  A. Waar  B. Niet waar  C. Geen van beiden

20  Promotie is een onderdeel van:  A. De communicatiemix  B. De promotiemix  C. De marketingmix  D. De reclamemix

21  Themacommunicatie is voor een langere periode. Daarin is het mogelijk om:  A. Een premiumactie op te zetten  B. Goodwill te kweken  C. De hamsterweken van Albert Heijn te plannen  D. Geen van allen

22  De Colportagewet zegt o.a. dat:  A.De verkoper niet meer dan 35 euro mag verkopen  B. De verkoper zich niet hoeft in te schrijven bij de KvK  C. De verkoper zich bij navraag moet legitimeren  D.De koper 9 dagen bedenktijd heeft

23  Open vraag:  Noem 4 verschillen die worden overbrugd door distributie

24

25  Een producent van een A-merk tuingereedschap wil een maximale afzet bereiken. In zijn distributiebeleid kiest hij voor:  Arechtstreekse levering aan de consument;  Bintensieve distributie;  Cselectieve distributie;  Dexclusieve distributie.

26  Intensieve distributie is een marketingtechniek waarbij de producent:  Ade tussenhandel nauwlettend in de gaten houdt;  Bintensief reclame maakt;  Cgeen eisen stelt aan zijn verkooppunten;  Deen uitgebreid marktonderzoek houdt naar de distriebutiepunten van de concurrent

27  Bloemen gaan vanaf de kweker via de veiling naar de handel. De handel zorgt ervoor dat de bloemen direct naar de afnemers gaan. Hier is sprake van een:  Aindirect lang kanaal;  Bindirect kort kanaal;  Cdirecte distributie;  Dselectieve distributie

28  Bloemen worden op zoveel mogelijk verkooppunten aangeboden. Hier is sprake van:  Aexclusieve distributie;  Btweezijdig exclusieve distributie;  Cselectieve distributie;  Dintensieve distributie.

29  Bij exclusieve distributie worden de producten geleverd door:  Aspeciaalzaken;  Bde groothandel rechtstreeks;  Ceen postorderbedrijf;  Dzaken met alleenverkooprecht

30  Het Nova organiseert ieder jaar een lunch voor haar zakenpartners en personeelsleden. Deze activiteit valt onder: A. Public relations B. Sales promotion C. Sponsoring D. Reclame

31  Wat is actiereclame? A. Sales Promotions – PR – Persoonlijke verkoop B. Sponsoring – PR – Verpakking C. Displays – Verpakking – Sales Promotions D. PR – Verpakking - Displays

32  Persoonlijke verkoop wordt alleen toegepast als: A. Er veel afnemers zijn B. Als het product geen uitleg nodig heeft C. Als product duur is D. Als iets op maat wordt gemaakt

33  De fruitbranche maakt gezamelijk reclame met de slogan ‘De zomerkoninkjes zijn er weer’. Hoe noemen we deze reclame? A. Coöperatieve Reclame B. Collectieve Reclame C. Combinatie Reclame D. Ideële Reclame

34  Speciality goods worden verkocht via: A. Intensieve B.Selectieve C. Duale D. Indirect korte distributie

35  Het inleveren van een streepjescode uit de verpakking van en product, zodat men het aankoopbedrag terugkrijgt, is een vorm van: A.Verkapte korting B.Premium-on-pack C.Volume-plus-actie D. Cash refund actie

36  Fietsfabrikant Batavus maakt een gezamenlijke folder met detaillisten die Batavus fietsen verkopen. Hier is sprake van:  A. Ideele reclame  B. Cooperatieve reclame  C. Collectieve reclame  D. Producenten reclame

37  Wat is een pay off?  A. Wanneer een klant te laat betaalt  B. Wanneer een klant helemaal niet betaalt  C. Een slagzin  D. Wanneer een klant helemaal niks hoeft te betalen

38  1.Bij de klassieke keten wordt de groothandel uitgesloten.  2. Intensieve distributie past men bij Iphone van Apple toe  A. Stelling 1 is juist / Stelling 2 is juist  B. Stelling 1 is onjuist / Stelling 2 is juist  C. Stelling 1 is onjuist / Stelling 2 is onjuist  D. Stelling 1 is juist / Stelling 2 is onjuist

39  Tijdens de distributie worden er 6 verschillen overbrugd. Het verschil in tijd betekent:  A. Dat de consument tijd bespaart  B. Dat de consument geen tijd heeft  C. Dat de consument het verschil in tijd niet hoeft te overbruggen door het reizen  D. Dat de consument geen tijd hoeft te maken, het product wordt gebracht

40  De bedrijfskolom start bij de producent en eindigt met de consument  A. Waar  B. Niet waar  C. Geen van beiden

41  Promotie is een onderdeel van:  A. De communicatiemix  B. De promotiemix  C. De marketingmix  D. De reclamemix

42  Themacommunicatie is voor een langere periode. Daarin is het mogelijk om:  A. Een premiumactie op te zetten  B. Goodwill te kweken  C. De hamsterweken van Albert Heijn te plannen  D. Geen van allen

43  De Colportagewet zegt o.a. dat:  A.De verkoper niet meer dan 35 euro mag verkopen  B. De verkoper zich niet hoeft in te schrijven bij de KvK  C. De verkoper zich bij navraag moet legitimeren  D.De koper 9 dagen bedenktijd heeft

44  Open vraag:  Noem 4 verschillen die worden overbrugd door distributie  Tijd – Vermogen – Kennis – Hoeveelheid – Plaats - Kwaliteit

45  Voordat je gaat kom je bij mij langs en laat je huiswerk controleren  Voor volgende week:  Leren tot en met pagina 89  Maken: Casus 38 op pagina 100


Download ppt "Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO."

Verwante presentaties


Ads door Google