Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGijs van der Heijden Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Plaats: Distributie en Promotie: Communicatie Hoofdstuk 11
2
11.2 Kanaal: Externe factoren: Klant: B2B - B2C Product: convenience – specialty Vraag: status – noodzaak Concurrentie:geen – veel Juridisch/Gebruiken: verboden - gewoonte
3
Factoren die breedte beïnvloeden: ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson
4
11.3 Structuur van kanaal: Marktdekking (kanaalbreedte) Kanaallengte Controle Mate van integratie
5
Structuur kanaal:(kanaalbreedte) marktdekkingstrategieën: Intensief Selectief Exclusief
6
marktdekkingstrategieën ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson
7
Verticale integratie ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson
8
11.4 Controleren en managen Selecteren tussenpersonen Overeenkomst afsluiten Motiveren Controleren Ontbinden
9
11.5 Fysieke distributie Transport Opslag en overslag Verpakking 11.7 Documenten ((B/L, CMR, C v O)
10
Exportdocumenten Transportdocumenten (Bill of lading / CMR / Airway bill) Oorsprongdocumenten (Certificaat v. oorsprong / Eur-1) Overige documenten (administratieve documenten / vergunningen) Internationale marketing
11
11.8 Douane "Automated Import System", inklaren in vrije verkeer toe laten overal in de Europese Unie, ongeacht de fysieke locatie van de goederen. De gegevens worden slechts een keer aangeboden. "Communautair Douane Wetboek" alle douaneregelingen van de Europese Unie, zijn opgenomen. “SAGITTA”: Systeem voor Automatische Gegevensverwerking met betrekking tot Invoeraangiften met Toepassing van Terminals voor het doen van een Aangifte Internationale marketing
12
Kanaalbeslissingen: ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson
13
Internationale promotie: Eigenlijk: communicatie
14
internationale reclameblunders: chocola met de naam: Crap (poep), “Nothing sucks like Electrolux?” Campagne in Midden Oosten:
16
internationale communicatie ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson
17
communicatie-instrumenten (media) ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson
18
internationale communicatie: ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson
19
direct mail (databasemarketing) en persoonlijke verkoop ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson
20
Viral Marketing: mond-tot-mondreclame via internet over: product, reclame boodschap via o.a. mail, MSN, hyves ed. voorbeeld: inloopkast reclame van Heineken
21
????
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.