Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdTheophiel Wouters Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Platform Internethulpverlening AMW De Bascule, 10 maart 2011 frank.schalken@e-hulp.nl 19 mei 2011
2
Programma Aftrap & kennismaking Voorbeelden uit de praktijk Trends & mogelijkheden Implementeren van online hulp Korte pauze Inventariseren behoeften platform Bepalen speerpunten Samenstellen werkgroepen Bepalen ambities & resultaten per werkgroep Afronding 1 e bijeenkomst
3
Kennismaking Tweetallen Vertel elkaar je grootste geheim 5 minuten Terugkoppeling
4
Kennismaking Wie ben je Welke organisatie Wat is je doel van vanmiddag
5
Over stichting E-hulp.nl Ontstaan Medewerkers Netwerk Online Hulp Scriptieprijs Handboek Online Hulpverlening Linkedin groep Online Hulpverlening Nieuws Congres Online Hulpverlening 10-11-11 Advies Trainingen
6
Netwerk Online Hulp
7
Wat is online hulpverlening Hulpverlening via internet Voor informatie, advies, ondersteuning, begeleiding, behandeling of nazorg Bij psychische, sociale of maatschappelijke problemen
8
Hulpvormen
9
Passieve hulpvormen Informatie Adviezen Veelgestelde vragen Verwijzingen
10
Informatie
13
Tips en adviezen
15
Actieve hulpvormen Ervaringsverhalen Zelftest Beslisboom Chatbot Inzichtinstrument Serious game Zelfhulp Scenario filmpjes
16
Zelftest
18
Serious games
19
Zelfhulp
20
Mobile apps Filmpje Autisme-apps, Leo Kannerhuis http://www.youtube.com/watch?v=CuGZL7RFB7Y
21
Mobile apps
22
Scenario filmpjes http://selfcontrol.nu/?01.02.02.01/
23
Interactieve hulpvormen Online voorlichting Webcamcontact Vragen via mail/ chat Online begeleiding & behandeling Online nazorg Blended hulpverlening
24
Voorlichting via habbo-bus
26
Webcamcontact Filmpje (niet online) over webcamcontactpleegkind-biologische ouder
27
E-mail & chat
28
Cursus via groepchat
29
Online behandeling
31
Online begeleiding
34
Mogelijkheden online hulpverlening
35
Mogelijkheden online hulp Nieuwe doelgroepen bereiken Hulp beter, slimmer en goedkoper aanbieden
36
5 ontwikkelingen afgelopen 5 jr Instellingen met verschillende achtergrond bieden vergelijkbare hulp Geprotocolleerde face-to-face cursussen en behandelingen worden online aangeboden Nieuwe online samenwerkingsverbanden Sterke toename zelfhulp en behandeling bij depressie en verslaving Opkomst regionale initiatieven
37
7 ontwikkelingen komende 5 jaar
38
oriëntatie primaire hulpproce s secundair ehulpproc es Hulpproces
39
1 Online aanwezigheid en vindbaarheid bepaalt substantieel deel instroom nieuwe cliënten
40
oriëntatie primaire hulpproce s secundair ehulpproc es Hulpproces
41
Oriëntatie herkennen klacht formuleren hulpvraag type instelling specifieke instelling
42
2 Scheidslijn tussen zelfhulp, informele en professionele hulp verdwijnt
43
oriëntatie primaire hulpproce s secundair ehulpproc es Hulpproces
44
Primaire hulpproces informele hulp zelfhulp professio- nele hulp
45
Primaire hulpproces informele hulp zelfhulp professio- nele hulp
46
Primaire hulpproces informele hulp zelfhulp professio- nele hulp
47
Primaire hulpproces zelf,- informele & professionele hulp
48
Opvoedmix.nl
49
3 Scheidslijn tussen online preventie en - behandeling verdwijnt
50
oriëntatie primaire hulpproce s secundair ehulpproc es Hulpproces
51
Professionele hulp preventie behan- deling
52
preventie behan- deling Professionele hulp
53
preventie &behan- deling Professionele hulp
54
Abortusverwerking.nl
55
4 Opkomst mobiele online hulp toepassingen
56
5 Opkomst blended hulpverlening
57
Definitie blended hulpverlening Hulpverlening waarbij gebruik gemaakt wordt van een geïntegreerde combinatie van online en offline hulpvormen
58
oriëntatie primaire hulpproce s secundair ehulpproc es Hulpproces telefoon internet mobiel internet face-to- face telefoon face-to- face telefoon internet mobiel internet face-to- face internet mobiel internet face-to- face telefoon internet mobiel internet face-to- face telefoon internet mobiel internet
59
PsyQ
60
Indigo
61
6 Opkomst nazorg via internet
62
oriëntatie primaire hulpproce s secundair ehulpproc es Hulpproces
63
oriëntatie primaire hulpproce s secundair e processen Hulpproces
64
oriëntatie primaire hulpproces secundair e processen Hulpproces
65
oriëntatie primaire hulpproces secundair e processen Hulpproces
66
Vstreet.com
67
7 Vereenvoudiging secundaire processen
68
oriëntatie primaire hulpproce s secundair ehulpproc es Hulpproces
69
Indigo
70
Implementeren online hulpverlening
71
Externe factoren (potentiële) doelgroep concurrenten subsidiënten wetgeving
72
Interne factoren ICT PR Directie/management Veiligheid Huisvestiging Interne organisatie Medewerkers Methodiek
73
Meer dan ICT *Dilts & Bateson: model van logische niveaus
74
Volgende bijeenkomsten 21 september& 6 december
75
: frank.schalken@e-hulp.nl : 06 – 43 54 19 70 : @frankschalken : FrankSchalken : Online Hulpverlening Vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.