De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Co-creatie en de creatieve industrie. 2 Richard st. John.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Co-creatie en de creatieve industrie. 2 Richard st. John."— Transcript van de presentatie:

1 Co-creatie en de creatieve industrie

2 2 Richard st. John

3 3 Doel Meenemen in de wereld van co-creatie

4 4 Internet van informatie naar interactie 2004 1957 Behoefte in VS om gesloten systeem te ontwikkelen met kennisinstellingen 1967 Verbinding 4 hostcomputers Apranet 1972 Openstelling buiten universiteiten 1986 1e verbinding Nederland 5.000 host wereldwijd 1990 In 1 jaar # hosts 100 k naar 300k 1994 1e On line winkel 1999 Opkomst On line banking 1996 Internet- telefonie 1995 On Line Radio 2001 Knappen Internetbel 2001 2003 Gebruikers 1.000.000.000 1.000.000 1.000 10 2008 1.500.000.000 users 19982006 2007

5 5 Van 1.0 naar 2.0

6 6 Internet en geld verdienen?

7 7 Je digitale netwerk netwerken inspireren uitwisselen produceren informeren

8 8 Online produceren

9 9 Wikipedia Wikipedia; een online encyclopedie, wordt continu gevuld met kennis van mensen over de hele wereld. 75,000 active contributors more than 10,000,000 articles in more than 260 languages.10,000,000 articles260 languages Met co-creatie wordt de denkkracht van zo'n community ingezet bij de ontwikkeling van uw (nieuwe) product of dienst.

10 10 IPhone App store

11 11 Lego CREATOR

12 12 RedesignMe en Pickwick

13 13 Inspireren en waarderen

14 14 En nog vele anderen…..

15 15

16 16 Co-creatie

17 17 Logo contest

18 18 Freelance marktplaats

19 19 Foto’s

20 20

21 21 Inspiratie Espacenet Databank modellen

22 22 De werkwijze

23 23 Kansen voor de creatieve industrie Verkopen producten/ideeën/concepten In contact komen met potentiële odrachtgevers Netwerken Inspiratie opdoen In gesprek met vakgenoten over de wereld Vinden van oplossingen

24 24 Facilitators implementatie open innovatie Co-creatie van producten User Centered ontwerptraject Co-creatie van reclame campagne Co-creatie van producten Co-creatie van diensten Blauwdruk voor innovatie Design-game Het totale innovatietraject

25 25 Programma 2009 6 meiKennismaak bijeenkomst 20 meiInnovatiepitch deelnemers co-creatie 27 meiStart co-creatie deelnemers 24 juniCo-creation Event OktoberExpositie tijdens DDW?

26 26 LinkedIn

27 27 Bronnen TED.com Slideshare.net Flickr.com Wikipedia

28 28 Nog enkele tips http://www.socialmediablog.nl/evenementen/social- media-congres-40-voorbeelden-van-succes-met-social- media/http://www.socialmediablog.nl/evenementen/social- media-congres-40-voorbeelden-van-succes-met-social- media/ http://crenk.com/26-new-and-awesome-web-apps-you- probably-dont-know-about/comment-page-1/http://crenk.com/26-new-and-awesome-web-apps-you- probably-dont-know-about/comment-page-1/ http://www.zamzar.com/conversionTypes.php#cad

29 29 Detlef La Grand dlg@syntens.nl Dit project wordt financieel ondersteund vanuit het project NDIV


Download ppt "Co-creatie en de creatieve industrie. 2 Richard st. John."

Verwante presentaties


Ads door Google