Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLeopold van de Veen Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Connect West-Vlaanderen
2
inhoud wat? opstartfase - aanleiding enquête doel van Connect West-Vlaanderen doelstellingen actieterreinen hoe rol en leden kerngroep – stuurgroep opmaak dossier vragen
3
Connect West-Vlaanderen wat? Op een gestructureerde manier sociale en reguliere economie met elkaar in contact brengen, (ervarings)uitwisseling en dialoog onder elkaar bevorderen, elkaar als klanten/ toeleveranciers ontdekken, … Evenzeer zo voor de sociale economie en lokale overheid, social (non)profit, consumenten, …
4
Connect West-Vlaanderen opstartfase – aanleiding - Connect Oost-Vlaanderen - brainstorm (begin 2007) - enquête sociale economie (voorjaar 2007)
5
Connect West-Vlaanderen enquête – voorjaar 2007 (1) - verstuurd naar West-Vlaamse sociale economie (284 instanties) - polsen naar interesse Connect WVL + in kaart brengen domeinen sociale economie - reacties: 67 ingevulde enquêtes (~25%)
6
Connect West-Vlaanderen Enquête (2) Resultaten: Doelgroep -B2B: 39 -B2G: 43 -B2C: 42
7
Connect West-Vlaanderen Enquête (3) Resultaten: Sectoren -Bouw/renovatie/aanleg 11 -Diensten/advies/varia 28 -Geschenken/speelgoed 7 -Grafische toepassingen/drukkerij 5 -Groenzorg/milieu/toerisme 22 -Hout/kunststof/metaal/textiel/glas 12 -ICT/PC/Elektronica 8 -Kringloop/tweedehands 15 -Schoonmaak/onderhoud 6 -Verpakking/handling/mailing 26 -Voeding 12 -Horeca 13 -Andere 9
8
Connect West-Vlaanderen doeldoel ‘Onbekend is onbemind’ → sociale economie (SE) Onbekendheid → onwetendheid, verkeerde perceptie, te weinig samenwerking met reguliere economie (RE), DOEL: sociale economie gaan positioneren als partner naar de RE Uitwisseling en dialoog tussen beiden – brug slaan
9
Connect West-Vlaanderen doelstellingendoelstellingen 1. Kwantitatieve doelstelling – omzetgroei (contacten → cont r acten) Voornamelijk inzet subregionaal niveau (startcentra) 2. Kwalitatieve doelstelling – verder professionaliseren van sociale economie, ervaringsuitwisseling tussen bedrijven onderling, … Inzet op West-Vlaams niveau
10
Connect West-Vlaanderen actieterreinenactieterreinen 1. B2B – sociale economie bekend maken bij bedrijfsleven 2. B2G – SE bekend maken bij lokale overheden en social (non)profit 3. B2C – SE bekend maken bij gewone man en vrouw in de straat
11
Connect West-Vlaanderen hoe ? Via o.m. een interactieve website www.connect- info.be met het volledige portfolio van de sociale economie in West-Vlaanderen in kaartwww.connect- info.be ! Activiteiten en sector in kaart en niet werkvormen. ! On-line offertes Via fysieke contacten, bedrijfsbezoeken, speed business dating, studiedagen en workshops, prospecties, e-commerce, …
12
Connect West-Vlaanderen
13
rol kerngroep – stuurgroep (1) rol kerngroep: schrijft het project uit, voorbereidend, cofinanciering zoeken leden kerngroep: vertegenwoordiger van de West-Vlaamse startcentra, van de RESOC’s, van de POM West-Vlaanderen, van het VKW West-Vlaanderen, Werk.Waardig en Connect Oost-Vlaanderen
14
Connect West-Vlaanderen rol kerngroep – stuurgroep (2) rol stuurgroep: adviserend leden stuurgroep: alle West-Vlaamse startcentra sociale economie, alle RESOC/SERR’s, de POM West-Vlaanderen, VKW West-Vlaanderen, Werk.Waardig, Connect Oost-Vlaanderen, provincie West-Vlaanderen (dienst economie), VOSEC, VVSG
15
Connect West-Vlaanderen uw rol ? Breed West-Vlaams draagvlak om Connect uit te dragen: - startcentra als motor - ondersteuning West-Vlaamse Resoc’s, provincie West-Vlaanderen, Werk.Waardig, POM West- Vlaanderen, VKW West-Vlaanderen = engagementsverklaring
16
Connect West-Vlaanderen opmaak dossier - ESF-dossier (MVO-call) in oktober 2007 - Cofinanciering door - Vlaamse overheid, kabinet Van Brempt - Provincie West-Vlaanderen - Sociale economie sector - … - Inhoudelijk engagement West-Vlaamse sturende krachten.
17
Connect West-Vlaanderen vragen? Stel ze gerust!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.